Νέα, Πολιτική, Οικονομία, Διεθνή

Άμεση αξιοποίηση και εφαρμογή του ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

Άρθρο του Βολιώτη Οικονομολόγου Ανδρέα Ζέρβα, σχετικά με το “τουριστικό μάρκετινγ” στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και ειδικότερα στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας:

Ο όρος «τουριστικό μάρκετινγκ» περιλαμβάνει δύο λέξεις περιεκτικής σημασίας που συνδέονται φραστικά για να διατυπώσουν τον τρόπο ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος. Η σπουδαιότητα του τουρισμού έχει αναφερθεί πάμπολλες φορές και η αναγκαιότητα προώθησής του αποτελεί πλέον μείζον θέμα. Ωστόσο αυτή τη φορά έρχεται να προστεθεί ο όρος «μάρκετινγκ», ο οποίος περικλείει τη μεθοδολογία και τους τρόπους βελτίωσης του τουρισμού στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Βασικό πλεονέκτημα της χώρας μας και ειδικότερα της Μαγνησίας είναι ο τουριστικός κλάδος στον οποίο μπορούμε να επενδύσουμε τόσο οικονομικά όσο και πολιτιστικά για να ανακάμψουμε. Ακολουθώντας τους όρους του μάρκετινγκ πρέπει να προωθήσουμε το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν μας με δελεαστικό τρόπο, έτσι ώστε να προσελκύσουμε τους καταναλωτές. Τέσσερις είναι οι παράγοντες, στους οποίους πρέπει να επικεντρωθούμε: στο προϊόν που προσφέρουμε, στην τιμή στην οποία το προσφέρουμε, στους τρόπους με τους οποίους προσφέρετε το προϊόν και στη διαδικασία προώθησής του.

Η Μαγνησία είναι γνωστή για το τουριστικό προϊόν που προσφέρει. Ομορφιά, παράδοση, πολιτισμός, φυσιολατρία είναι κάποια από τα στοιχεία του τουριστικού πακέτου του νομού. Ωστόσο πρέπει να προσέξουμε την τιμή του συγκεκριμένου πακέτου. Στοχεύουμε σε όσο το δυνατόν χαμηλότερες τιμές έτσι ώστε να κερδίσουμε την πλέον πελατοκεντρική αγορά και να αποκτήσουμε πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό φθηνών τουριστικών πακέτων. Η προσφορά υπηρεσιών είναι θα λέγαμε το πιο δύσκολο παρακλάδι του τουρισμού, αφού οι απαιτήσεις των καταναλωτών ποικίλουν ανά φύλο, ηλικία, προσωπικότητα. Ωστόσο, μέλημά μας είναι η όσο το δυνατών καλύτερη εξυπηρέτηση. Είναι απαραίτητο να εισαχθούν νέες τεχνολογίες, οι οποίες σε συνδυασμό με στοχευμένες και πρωτότυπες ιδέες υλοποίησης θα είναι τονωτικές για τον τουρισμό της περιοχής μας και θα εξυγιάνουν την κατάσταση. Τέταρτο και τελευταίο στάδιο του σύγχρονου τουριστικού μάρκετινγκ αποτελεί η διαδικασία προώθησης του προϊόντος. Πρέπει να προβάλλουμε με κάθε τρόπο το αντικείμενό μας και να το προωθήσουμε στην αγορά προς ανταλλαγή. Η συστηματική προβολή και η συνεχής διαφήμιση απαιτούνται στο μέγιστο. Είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε σε πια μερίδα καταναλωτών απευθυνόμαστε για να έχουμε πιο ολοκληρωμένα αποτελέσματα.

Όλα τα παραπάνω σηματοδοτούν την σπουδαιότητα του μάρκετινγκ στον τομέα του τουρισμού και σε κάθε περίπτωση θα βοηθήσουν στην αποδοτικότερη λειτουργία των τουριστικών επιχειρήσεων. Δε νοείται πλέον ανερχόμενος τουριστικός προορισμός όπως η Μαγνησία να μη διαθέτει προτεινόμενα προγράμματα διαχείρισης μάρκετινγκ. Στόχος μας είναι η ανάπτυξη του τουρισμού με απώτερο σκοπό το κέρδος τόσο σε οικονομικό επίπεδο όσο και σε κοινωνικό.Ο περιφερειάρχης κ. Αγοραστός έχει θέσει τον τουρισμό από τις βασικές προτεραιότητές του και επιθυμεί την άμεση ανάκαμψή του σε συνεργασία βέβαια με τον αντιπεριφερειάρχη κ. Κοπάνα, τον εντεταλμένο σύμβουλο βορείων Σποράδων κ. Χήρα αλλά και όλους τους τοπικούς και κρατικούς φορείς. Ήρθε πλέον η ώρα να σταματήσει η ύφεση στην οποία έχει υποπέσει ο κλάδος αυτός εξαιτίας λανθασμένων επιλογών και κινήσεων της κυβέρνησης. Το τουριστικό μάρκετινγκ πρέπει να μελετηθεί και να προσαρμοστεί στις ανάγκες της περιοχής μας. Η Μαγνησία έχει εκ φύσεως τη πρώτη ύλη για να συγκαταλεχθεί στη λίστα με τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς και πλέον διαθέτει και το πρόγραμμα στρατηγικής!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει