Αιτίες του άγχους επίδοσης – Σεξουαλική Ζωή



Το άγχος επίδοσης είναι από τους πιο βασικούς παράγοντες σεξουαλικών δυσλειτουργιών στους άντρες, όταν φυσικά έχουν αποκλειστεί οργανικοί-ιατρικοί λόγοι.

Αιτίες του άγχους επίδοσης

Τι κρύβεται όμως πίσω από το άγχος επίδοσης;

Συνήθως υπάρχουν αρνητικές σκέψεις που σχετίζονται με την ικανότητα του ατόμου να τα «πάει καλά» στη σεξουαλική επαφή και με τον «ρόλο του άντρα» στη σεξουαλική δραστηριότητα. Τέτοιες σκέψεις μπορεί να είναι Θα φανώ καλός στη σύντροφό μου;, Μήπως καθυστερώ πολύ ή μήπως είμαι πολύ γρήγορος;, Ντρέπομαι για το σώμα μου, Με πόσες φορές θα την ικανοποιήσω:, 

Γιατί το άγχος επηρεάζει τη σεξουαλική σας ορμή; Εάν με τoν σύντροφος σας  δεν μπορείτε  να διαχειριστείτε  το άγχος ως ομάδα, η σχέση τότε υποφέρει! Εδώ είναι τρεις τρόποι με τους οποίους το άγχος επηρεάζει τη σεξουαλική σας ορμή. Τα δύο νευρικά συστήματα. Τα ανθρώπινα όντα έχουν δύο νευρικά συστήματα. Το συμπαθητικό νευρικό σύστημα είναι ο επιταχυντής και το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα είναι το φρένο. Χρησιμοποιούμε το γκάζι όταν βιώνουμε δυσκολίες και προκλήσεις στη ζωή. Όποτε συμβαίνει αυτό, η απόκριση άγχους μας (ο επιταχυντής) απελευθερώνεται στο σώμα μας. Αυτό συμβαίνει σωματικά: ο καρδιακός σας ρυθμός αυξάνεται, οι παλάμες σας ιδρώνουν, αντιμετωπίζετε εσωτερική ενόχληση.Όλα αυτά τα πράγματα είναι λαμβάνουν χώρα το σώμα σας, που σας παρέχει μια ενέργεια-δύναμη για να καταπολεμήσετε  τα προβλήματα ή να ξεφύγετε από αυτά.

Όταν βιώνουμε άγχος για μεγάλο χρονικό διάστημα, μπορεί πραγματικά να αισθάνεστε σαν να έχει κολλήσει ο επιταχυντής μας. Το σώμα μας λειτουργεί υπερωρίες, όλη την ώρα, και ποτέ δεν αφήνουμε πραγματικά τα φρένα μας να κινούνται.

Όταν ο επιταχυντής βρίσκεται σε υπερβολική κίνηση για μεγάλο χρονικό διάστημα, το σώμα σας θα αρχίσει πραγματικά να παράγει περισσότερη κορτιζόλη – αυτό είναι γνωστό ως «ορμόνη του στρες». Τα δομικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται σε αυτήν τη διαδικασία είναι τα ίδια δομικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή τεστοστερόνης ανδρικής σεξουαλικής ορμόνης. Επομένως, για τα περισσότερα άτομα με μακροχρόνια συμπτώματα άγχους, η παραγωγή τεστοστερόνης τους είναι μειωμένη.

Η τεστοστερόνη είναι η ορμόνη του φύλου με τη μεγαλύτερη σημασία για τη σεξουαλική ορμή τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες. Αυτό σημαίνει ότι η σεξουαλική σας ορμή μειώνεται για εντελώς λογικούς φυσιολογικούς λόγους.

Η εγγύτητα αντικαθίσταται από την απουσία

Η σεξουαλικότητά σας δεν επηρεάζεται μόνο από ορμόνες, αλλά και από κοινωνικούς, σχεσιακούς και ψυχολογικούς παράγοντες. Όταν οι ορμόνες του στρες μειώνονται, η εγγύτητα αντικαθίσταται από την απουσία. Είναι σχεδόν αδύνατο να είστε παρόντες – να ακούτε και να ενδιαφέρεστε για τους ανθρώπους γύρω σας – εάν αισθάνεστε άγχος. Είναι δύσκολο να αντιμετωπίσεις κανέναν εκτός από τον εαυτό σου.

Οι ορμόνες του στρες που διοχετεύονται στο σώμα σας, σας ενθαρρύνουν είτε να μπείτε σε μια διαδικασία πάλης/μάχης με τον εαυτό σας,  είτε να πετάξετε/ απογειωθείτε. Αυτό μπορεί ακόμη και να σας οδηγήσει σε επιθετικότητα απέναντι στον σύντροφό σας. Ίσως αρχίσετε να τους χτυπάτε ή να τους φωνάζετε. Τα άτομα που συνήθως αγαπάτε και έχετε γύρω σας μπορούν ξαφνικά να αισθάνονται σαν πηγή ερεθισμού επειδή απαιτούν χρόνο μαζί σας…

Ποιο είναι το αποτέλεσμα;

Όταν το μυαλό απασχολείται τόσο πολύ με σκέψεις γύρω από τη σεξουαλική επαφή, το σώμα δεν μπορεί να αφεθεί και να απολαύσει τη διαδικασία. Έτσι, εκκρίνονται οι ορμόνες του στρες (επινεφρίνη, νορεπινεφρίνη). Αυτές με τη σειρά τους, μειώνουν την κυκλοφορία του αίματος στα αιμοφόρα αγγεία και συνεπώς, και στα γεννητικά όργανα. Η μείωση του αίματος στα γεννητικά Η σεξουαλική δράση αποτελεί μια σωματική λειτουργία που επηρεάζεται όργανα συνεπάγεται δυσκολία στη στυτική λειτουργία.

Τι μπορείς να κάνεις, Λύση στο πρόβλημα! 

 Όταν η σεξουαλικότητά σας δυσκολεύει, πρέπει να αντιμετωπίσετε το υποκείμενο πρόβλημα. Εδώ προτείνω να το κάνετε. 

1. Συζητήστε με το σύντροφό σας για το άγχος  Ο καθένας μπορεί να βιώσει άγχος και δεν υπάρχει απολύτως τίποτα να ντρέπεται. Διατρέχουμε όλοι τον κίνδυνο να βιώσουμε άγχος. Έχετε καθημερινή συζήτηση για μείωση του άγχους.

2. Αποφασίστε να το χειριστείτε ως ομάδα! Όσο περισσότερο λειτουργείτε ως ομάδα ενωμένοι  καταπολεμάτε αυτό το άγχος μαζί, τόσο το καλύτερο. Δεν θα αυξήσει μόνο την αίσθηση της ενότητας αλλά θα σας δείξει ότι αυτό είναι μια αφορμή να περάσετε μαζί. 

3. Αποδεχτείτε ότι η σεξουαλική σας ορμή θα κυμαίνεται Ο σεξουαλικός σας ρυθμός θα είναι μερικές φορές πιο χαμηλός και δεν υπάρχει πρόβλημα. Αποδεχτείτε ότι μπορεί να χρειαστεί λίγη ώρα για να επιστρέψετε στην εξέλιξη των πραγμάτων. Αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό και αν μπορείτε να το αποδεχτείτε, μπορείτε να έχετε και μια υπέροχη σεξουαλική ζωή κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

4. Γυμναστείτε.! Οι έρευνες έχουν δείξει ότι η απουσία σωματικής άσκησης σχετίζεται με συμπτώματα στυτικής δυσλειτουργίας. Επίσης, η άσκηση βελτιώνει την εικόνα που έχετε για το σώμα σας, τονώνει την αυτοπεποίθησή σας και μειώνει το στρες συνολικά.

Βίκυ Δασκαλάκη – ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ – Msc Πτυχ. Παντείου



Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει