Αναμονή τέλος, μάθετε τα πάντα για το μοντέλο του 2020 

του Νίκου Βιτσιλάκη 

Ένα από τα σημαντικότερα scooter όλων των εποχών καταφθάνει στη χώρα μας, φέρνοντας μαζί του κορυφαία τεχνολογία και ποιότητα. 

Από τα πλέον αγαπημένα scooter της ιταλικής αγοράς -με πωλήσεις που έφτασαν σχεδόν τις 11.500 μονάδες το 2018-, το SH150i ABS του 2020 είναι πλήρως μεταμορφωμένο. Το πιο λεπτό, αισθητικά ανανεωμένο «σώμα» και το ανασχεδιασμένο πλαίσιο παρέχουν αποθηκευτικό χώρο αυξημένο περισσότερο από… 50%! Η αναθεωρημένη γεωμετρία βελτιώνει την οδική άνεση, ενώ ο νέος τετραβάλβιδος κινητήρας επιταχύνει το σύνολο ταχύτερα, είναι πιο δυνατός στις υψηλές στροφές και καταναλώνει λιγότερο καύσιμο. Επίσης πληροί τις προδιαγραφές Euro5, ενώ το Honda Selectable Torque Control (HSTC) αποτελεί μέρος του στάνταρ εξοπλισμού. Η αντιπροσωπεία της Honda μας έστειλε ένα αναλυτικότατο δελτίο τύπου, το οποίο και μπορείτε να διαβάσετε αυτούσιο στη συνέχεια: 

Εισαγωγή 

Μέλος της οικογένειας SH που απαριθμεί εκατομμύρια πωλήσεις (με ιδρυτή το SH50 που κυκλοφόρησε το 1984), το τετράχρονο SH150 εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην ευρωπαϊκή αγορά το 2001. Έκτοτε και για 15 χρόνια κατάφερε, αθόρυβα αλλά σταθερά, να φέρει σε πέρας την αποστολή του προσφέροντας απολαυστικές και απροβλημάτιστες μετακινήσεις με στυλ και να εξελιχθεί σε ένα από τα δημοφιλέστερα scooter της Γηραιάς Ηπείρου. Εκείνο το πρώτο μοντέλο εισήγαγε τη συνταγή της επιτυχίας: έναν οικονομικό όσο και ζωηρό κινητήρα και ευέλικτη όσο και ασφαλή συμπεριφορά, στην πόλη και τον αυτοκινητόδρομο, χάρη στη σταθερότητα που εξασφαλίζουν οι τροχοί των 16 ιντσών. Και όλα αυτά με μία εμφάνιση που υποδηλώνει φινέτσα και πολυτέλεια. Διαθέτοντας σύστημα ψεκασμού PGM-FI από το 2005, τα τελευταία 14 χρόνια το SH150i έφτασε να θεωρείται κορυφαίο στις αστικές μετακινήσεις συνδυάζοντας ιδανικά στυλ, αξιοπιστία, οικονομία και εξαιρετική χρηστικότητα. 

Η ιστορία του μοντέλου χαρακτηρίζεται από αδιάκοπη, προσεκτική εξέλιξη, η οποία αντανακλά τις εξελισσόμενες ανάγκες και προσδοκίες των αναβατών, καθώς και την επιθυμία της Honda να τους προσφέρει πάντα μία καλύτερη έκδοση του δικού τους SH. To 2013, το SH φόρεσε τον κινητήρα χαμηλών τριβών eSP (enhanced Smart Power) με τεχνολογία Idling Stop, αυξάνοντας την ισχύ και βελτιώνοντας την οικονομία καυσίμου. Το 2017 ανανεώθηκε αισθητικά με πιο σμιλεμένες γραμμές, τεχνολογία φώτων LED μπροστά/πίσω και την προσθήκη του Honda Smart Key. Τώρα, για το 2020, το SH150i (που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Honda στην πόλη Atessa της Ιταλίας) είναι ένα εντελώς ριζικά ανανεωμένο μοντέλο. Συνεχίζοντας την ένδοξη ιστορία των προκατόχων του, το νέο SH150i είναι ταχύτερο, κομψότερο, πιο άνετο, πιο εύχρηστο και εξίσου οικονομικό από απόψεως τιμής αγοράς και λειτουργικού κόστους. Άλλωστε δεν θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε λιγότερο από ένα SH. 

Επισκόπηση μοντέλου 

Η βελτίωση του SH150i δεν είναι εύκολος στόχος, έχει αναδειχτεί αγαπημένο scooter της ευρωπαϊκής αγοράς για συγκεκριμένο λόγο. Αλλά αυτή ήταν η αποστολή των μηχανικών εξέλιξης της Honda, επομένως ένα καλό σημείο εκκίνησης θα ήταν να αυξήσουν την ισχύ, τη ροπή και την απόδοση του νέου τετραβάλβιδου κινητήρα eSP+ προδιαγραφών Euro5. Η προσθήκη του HSTC θα εξασφάλιζε επίσης πρόσθετη ξεγνοιασιά σε κάθε ιδιοκτήτη. Το ανασχεδιασμένο πλαίσιο απελευθερώνει πρόσθετο και ακόμα πιο ωφέλιμο αποθηκευτικό χώρο (με ενσωμάτωση θύρας USB) και η βελτιστοποίηση της πίσω ανάρτησης αυξάνει την άνεση. Το πολυτελές νέο σώμα και το στιλάτο χαρακτηριστικό εμπρός τμήμα αναδεικνύουν το SH150i. Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED και υποστηρίζονται από ανανεωμένα όργανα LCD. 

Διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: 

Στάνταρ χωρίς αξεσουάρ – 3.950€ 

Mε μπαγκαζιέρα Smart top box – 4.250€  

Mε μπαγκαζιέρα Smart top box, χούφτες και ζελατίνα – 4.590 € 

Διαθέσιμοι χρωματισμοί: Pearl Nightstar Black, Pearl Cool White, Timeless Gray Metallic και Pearl Splendor Red 

Εμφάνιση & Εξοπλισμός 

  • Φρέσκια εκδοχή του SH150i με σήμα κατατεθέν το επίπεδο πάτωμα 
  • Συνολικός αποθηκευτικός χώρος 28L κάτω από τη σέλα 
  • Θύρα USB 
  • Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED  
  • Νέα όργανα LCD 

«Αρμονία» και «δυναμισμός» ήταν οι δύο έννοιες που καθόρισαν τη στιλιστική κατεύθυνση της κομψής, ενιαίας σχεδίασης του SH150i, ενώ ο δυνατός συνδυασμός τους ενίσχυσε την αίσθηση πολυτέλειας. Η πρόσοψη το κάνει να ξεχωρίζει άμεσα, ο προβολέας (που σχηματίζει ένα Η από λυχνίες LED και εδράζεται στο φέριγκ) παράγει μια κεντρική δέσμη και δύο περιφερειακές, ενώ τα φώτα στάθμευσης εδράζονται πάνω από το κέλυφος του τιμονιού. Είναι αντιπροσωπευτικό SH, επομένως η φινέτσα συνδυάζεται με την αβίαστη πρακτικότητα. Το συνολικό συμπαγές σχήμα, το επίπεδο πάτωμα και η κάθετη θέση οδήγησης (σημαντικό για ευχρηστία και ορατότητα στην κυκλοφορία της πόλης) είναι χαρακτηριστικά στοιχεία στην εμφάνιση του SH. Λιγότερα εμφανή είναι τα πρόσθετα 10L αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα, που προστίθενται στην υπάρχουσα χωρητικότητα των 18L, αρκετή για τη μεταφορά ενός κράνους full-face. Περιλαμβάνεται επίσης ένα σημείο φόρτισης USB. 

Η επίπεδη σέλα προσφέρει σωστή στήριξη χαρίζοντας ελευθερία κινήσεων, ενώ το μελετημένο σχήμα της και η λεπτή γέμιση επιτρέπουν στον αναβάτη να πατάει με σιγουριά στο έδαφος. Επειδή πολλές διαδρομές στην πόλη γίνονται με συνεπιβάτη, υπάρχει άφθονος χώρος για δύο. Τα αναδιπλούμενα μασπιέ αλουμινίου κουμπώνουν όταν δεν χρησιμοποιούνται και είναι ιδιαίτερα σταθερά για τα πόδια του συνεπιβάτη ακόμη και στο φρενάρισμα. Το πίσω φως είναι τεχνολογίας LED με χρωμιωμένο πλαίσιο ασορτί με το εμπρός και ο νέος πίνακας οργάνων LCD περιλαμβάνει όλες τις προειδοποιητικές λυχνίες -όπως Smart Key, HSTC/ABS και λειτουργία Idling Stop- τοποθετημένες με τάξη γύρω από ένα κεντρικό ψηφιακό ταχύμετρο/χιλιομετρική. Όλες οι λειτουργίες του πίνακα μεταφέρονται μέσω διακοπτών στο αριστερό γκριπ. Το έξυπνο κλειδί (Smart Key) του SH150i αρκεί να βρίσκεται στην τσέπη του αναβάτη χωρίς να χρειάζεται ο ίδιος να το βάζει στο διακόπτη, στην κλειδαριά της σέλας και της τάπας βενζίνης. Το κλειδί διαθέτει δύο πλήκτρα για την έξυπνη λειτουργία on/off και τη λειτουργία «answer back», η οποία ενεργοποιεί τα φλας από μακριά για καλύτερη αναγνώριση. Με το Smart Key στην τσέπη αρκεί να πιέσεις τον κεντρικό διακόπτη για να ξεκλειδώσει το τιμόνι και να πάρει μπροστά ο κινητήρας, ενώ από δύο ακόμα διακόπτες μπορείς να ξεκλειδώσεις την τάπα καυσίμου και τη σέλα. Ο διακόπτης φωτίζεται με μπλε χρώμα όταν τον πιέζεις ή όταν πιέσεις το κουμπί «answer back» στο Smart Key. 

Κινητήρας 

  • Νέος τετραβάλβιδος κινητήρας προσφέρει αυξημένη ισχύ και ροπή με μειωμένη κατανάλωση 
  • Σύστημα Honda Selectable Torque Control (HSTC) 
  • Προδιαγραφών Euro5, με Idling Stop και τεχνολογίες χαμηλών τριβών 

Ο νέος υγρόψυκτος τετραβάλβιδος κινητήρας 157cc eSP+ (enhanced Smart Power) του SH150i προσφέρει βελτιωμένη επιτάχυνση, υψηλότερη τελική ταχύτητα και πιο οικονομική λειτουργία από το διβάλβιδο που αντικαθιστά. Η μέγιστη ισχύς των 12.4kW αποδίδεται σε 250rpm υψηλότερες στροφές, στις 8.500rpm (από 10,9kW@8,250rpm) με τη ροπή των 14,9Nm στις 6.500rpm (από 13.9Nm@7.000rpm). Οι δυναμικές καμπύλες ισχύος και ροπής απεικονίζουν πόσο ισχυρότερος είναι ο νέος κινητήρας, από τις 4.000rpm μέχρι τις 10.000rpm. Η κατανάλωση καυσίμου (χωρίς ενεργοποιημένο Idling Stop) κυμαίνεται από 42,0km/l- 44.7km/l (WMTC mode). Και κάτι εξίσου σημαντικό για τους ιδιοκτήτες και για ένα scooter που θα περνά τον περισσότερο χρόνο του σε αστικό περιβάλλον, ο κινητήρας είναι προδιαγραφών Euro5. Τα επιτρεπόμενα όρια εκπομπών ρύπων, όπως μονοξείδιο του άνθρακα, υδρογονάνθρακας και οξείδια του αζώτου, μειώνονται δραστικά συγκριτικά με τα αντίστοιχα του Euro4.

Μία πρόσθετη τεχνολογία που αυξάνει την αυτοπεποίθηση του αναβάτη στη βρεγμένη άσφαλτο είναι το Honda Selectable Torque Control (HSTC), ένα σύστημα που λειτουργεί στο παρασκήνιο για έξυπνη διαχείριση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό. Μία ενδεικτική λυχνία αναβοσβήνει στον πίνακα οργάνων όταν το HSTC μειώνει ενεργά την ολίσθηση του πίσω τροχού, ενώ το σύστημα μπορεί να απενεργοποιείται πλήρως. Οι διαστάσεις του κινητήρα είναι πιο υπερτετράγωνες, με μεγαλύτερη διάμετρο εμβόλου και κοντύτερη διαδρομή στροφάλου, έτσι ώστε να δημιουργείται χώρος και για την τετραβάλβιδη κεφαλή. Αυξημένη είναι και η συμπίεση, με λόγο 12:1 από 10,6:1, ενώ οι μικρές διαστάσεις και η χωροταξία του κινητήρα συγκεντρώνουν τις μάζες χαμηλά. Το ψυγείο, αντί να τοποθετείται στο εμπρός τμήμα, ενσωματώνεται στον ίδιο τον κινητήρα, για μία απλή, ελαφριά διάταξη, ενώ ο αποδοτικός πυρήνας επιτρέπει τη χρήση ενός πολύ συμπαγούς, ελαφρού ανεμιστήρα ψύξης. 

Στο εσωτερικό του κινητήρα έχουν εφαρμοστεί τεχνολογίες χαμηλών τριβών: το χιτώνιο του κυλίνδρου διαθέτει μικροσκοπικές εγκοπές στην εξωτερική του επιφάνεια για τον περιορισμό της κατανάλωσης λαδιού και τη βελτίωση της ψύξης, ενώ ο κύλινδρος είναι σε απόκλιση (σε σχέση με το κέντρο του στροφάλου) για περιορισμό των τριβών στο ελάχιστο. Μειωμένες είναι και οι τριβές της μετάδοσης, χάρη στη χρήση τριών κύριων ρουλεμάν, τα οποία είναι σχεδιασμένα με γνώμονα τα ακριβή φορτία που μπορεί να δεχτεί έκαστο. Μια βασική τεχνολογία οικονομίας καυσίμου που περιλαμβάνεται στο SH150i ονομάζεται Idling Stop. Λειτουργεί μέσω ενός διακόπτη στο δεξί γκριπ και -όταν είναι ενεργοποιημένη- διακόπτει αυτόματα τη λειτουργία του κινητήρα μετά από τρία δευτερόλεπτα στο ρελαντί και τον επανεκκινεί αμέσως μόλις ο αναβάτης ανοίξει το γκάζι. Η λειτουργία του είναι πολύ διακριτική χάρη σε ένα σύστημα που επαναφέρει αυτόματα το στροφαλοφόρο σε γωνία πριν τον χρόνο της εισαγωγής, ενώ ένας μηχανισμός αποσυμπίεσης περιορίζει την αντίσταση του στροφάλου κατά την επανεκκίνηση. Τέλος, η ηλεκτρική μίζα ACG λειτουργεί χωρίς τη χρήση συμβατικού μοτέρ και γραναζιών. 

Πλαίσιο 

  • Νέο, υψηλής αντοχής σωληνωτό πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς, που απελευθερώνει χώρο 
  • Βελτιστοποιημένη γεωμετρία πίσω ανάρτησης, που αυξάνει το επίπεδο άνεσης 
  • Εμπρός και πίσω τροχοί 16 ιντσών, για σιγουριά και αυτοπεποίθηση 

Δύο ήταν οι βασικοί στόχοι για την επανασχεδίαση του πλαισίου του SH150i: αυξημένος αποθηκευτικός χώρος και βελτιωμένη άνεση. Στο νέο, υψηλής αντοχής σωληνωτό πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς, το ρεζερβουάρ των 7L τοποθετείται κάτω από το πάτωμα (και όχι κάτω από τη σέλα όπως παλιότερα) κάτω από τα πόδια του αναβάτη, απελευθερώνοντας έτσι πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο 10L. Το μεταξόνιο είναι μακρύτερο κατά 10mm (στα 1.350mm συνολικά), με τη γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού στα 26°/85.2mm αντίστοιχα. Το ύψος της σέλας παραμένει στα 799mm, ενώ το βάρος με όλα τα υγρά μειώθηκε κατά 400g, στα 134,1kg. 

Για λόγους οδηγικής άνεσης η γωνία έδρασης του κινητήρα και της πίσω ανάρτησης έχουν βελτιστοποιηθεί, έτσι ώστε να μειωθεί η ροπή στρέψης των βάσεων του κινητήρα και να φιλτράρονται καλύτερα οι ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι ελαφριές ζάντες 16 ιντσών από χυτό αλουμίνιο ανέκαθεν ήταν το μυστικό του SH150i για σταθερότητα και ασφαλές κράτημα σε διαφορετικά οδοστρώματα. Χρησιμοποιούνται τα tubeless ελαστικά City Grip της Michelin, με διαστάσεις 100/80-16 μπροστά και 120/80-16 πίσω. Τα πίσω αμορτισέρ διαθέτουν ρύθμιση προφόρτισης του ελατηρίου σε 5 στάδια και η διαδρομή της ανάρτησης είναι 83mm. Το τηλεσκοπικό πιρούνι των 33mm εξασφαλίζει εξαιρετικό κράτημα και έχει ρυθμιστεί για να προσφέρει σωστό έλεγχο στον αναβάτη. Το ABS είναι στάνταρ και τα φρένα αποτελούνται από δίσκους 240mm με 3-πίστονη δαγκάνα μπροστά και μονοπίστονη στον πίσω τροχό. 

Αξεσουάρ 

Εκτός από την απλή μπαγκαζιέρα (top box), διατίθεται Smart top box, που λειτουργεί με το Smart Key. Διατίθενται επίσης ανασχεδιασμένη ζελατίνα και χούφτες για βελτιωμένη προστασία από τις καιρικές συνθήκες. 

Τεχνικές προδιαγραφές 

















































ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος

Υγρόψυκτος, 1ΕΕΚ

Κυβισμός (cm³)

156,9

Αρ. βαλβίδων ανά κύλινδρο

4

Διάμετρος  Διαδρομή (mm)

60 x 55.5

Σχέση Συμπίεσης

12.0:1

Μέγιστη Ισχύς

12.4kW/8.500rpm

Μέγιστη Ροπή

14.9Nm/6.500rpm

Χωρητικότητα κάρτερ λαδιού

1L

ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ

Τροφοδοσία

Ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου

7L

Κατανάλωση καυσίμου

44.7km/lt

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Μίζα

Ηλεκτρική

Χωρητικότητα μπαταρίας

12V7Ah

Ισχύς ACG

670w/5.000rpm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Τύπος Συμπλέκτη

Αυτόματος, φυγοκεντρικός

Τύπος κιβωτίου

CVT

Τελική Μετάδοση

Ιμάντας V

ΣΚΕΛΕΤΟΣ

Τύπος

Ατσάλινος Σωληνωτός Τύπου Ραχοκοκαλιάς

ΠΛΑΙΣΙΟ

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ)

2.090mm x 730mm x 1.130mm

Μεταξόνιο

1.350mm

Γωνία κάστερ

26°

Ίχνος τροχού

85,2mm

Ύψος σέλας

799mm

Απόσταση από το έδαφος

145mm

Απόβαρο

134.1kg

Ακτίνα στροφής

2.05m

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Τύπος εμπρός

Τηλεσκοπικό πιρούνι 33mm

Τύπος πίσω

Διπλά αμορτισέρ με προφόρτιση ελατηρίου

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντα εμπρός

16M/C x MT2.50

Ζάντα πίσω

16M/C x MT2.75

Ελαστικό εμπρός

100/80-16 inch

Ελαστικό πίσω

120/80-16 inch

ΦΡΕΝΑ

Σύστημα ABS

2κάναλο

ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

Όργανα

Honda Smart Key, θύρα USB

Προβολέας εμπρός

LED

Πίσω φως

LED

 

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή: Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει