Δύο συστήματα του Ford Kuga που βοηθούν τους οδηγούς


Πρώτη καταχώρηση: Κυριακή, 15 Νοεμβρίου 2020, 11:45

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Η στιγμιαία έλλειψη προσοχής, ένας απότομος ελιγμός, μια λάθος εκτίμηση της ταχύτητας ή της κατεύθυνσης άλλου οχήματος είναι αρκετά για να προκληθεί ατύχημα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι παραπάνω αιτίες είναι υπεύθυνες για το 50% των τροχαίων ατυχημάτων που σημειώθηκαν στη Βρετανία το 2018.

Προκειμένου να βοηθήσει τους οδηγούς να αποφεύγουν συγκρούσεις στη ζώνη του τυφλού σημείου, κυρίως όταν κινούνται σε αυτοκινητόδρομους πολλαπλών λωρίδων κυκλοφορίας, η Ford έχει εξοπλίσει το Kuga με δύο αποτελεσματικές τεχνολογίες.

Η πρώτη είναι η «Lane-Keeping System» με «Blind Spot Assist». Το σύστημα παρακολουθεί τη ζώνη τυφλού σημείου για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω και μπορεί να παρέμβει διορθωτικά στο τιμόνι με την άσκηση ελαφριάς ροπής, ώστε να προειδοποιήσει τον οδηγό και να τον αποθαρρύνει να αλλάξει λωρίδα, εάν ανιχνεύσει επικείμενη σύγκρουση.

Οι αισθητήρες ραντάρ του «Blind Spot Assist» του νέου Kuga ανιχνεύουν οχήματα σε παράλληλες λωρίδες κυκλοφορίας σε απόσταση έως 28 μέτρα, με συχνότητα 20 φορές το δευτερόλεπτο και με ταχύτητες ταξιδιού από 65 έως 200 χλμ./ώρα. Παρακολουθώντας τις διαγραμμίσεις του δρόμου με τη βοήθεια μιας κάμερας που κοιτάει προς τα μπροστά, η παρέμβαση του συστήματος μπορεί να ενεργοποιηθεί αυτόματα όταν η μονάδα ελέγχου ανιχνεύσει αλλαγή λωρίδας και εκτιμήσει μέσω των κατάλληλων υπολογισμών ότι τα δύο οχήματα βρίσκονται σε τροχιά σύγκρουσης.

Η δεύτερη τεχνολογία ονομάζεται «Intersection Assist». Χρησιμοποιεί μία κάμερα που κοιτάει προς τα μπροστά, σε συνδυασμό με ραντάρ, για να παρακολουθεί και να αποτρέπει πιθανές συγκρούσεις με οχήματα που κινούνται σε παράλληλες λωρίδες.

Ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα για να αποτρέψει ή να μετριάσει τις επιπτώσεις μιας σύγκρουσης, σε περιπτώσεις που ο οδηγός, στρίβοντας, εισέρχεται ξαφνικά στον πορεία ενός άλλου οχήματος – πρόκειται για ένα συχνό φαινόμενο στις διασταυρώσεις ή σε μικρές πλατείες.

Λειτουργώντας χωρίς να χρειάζεται να ανιχνεύει στοιχεία όπως διαγραμμίσεις διαχωρισμού λωρίδων ή κράσπεδα, το σύστημα «Intersection Assist» παρεμβαίνει ακόμη και σε χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων, εργοτάξια ή άλλες τοποθεσίες, χωρίς σαφή σήμανση ή προτεραιότητες κυκλοφορίας.

Αμφότερες, λειτουργούν στο φως της ημέρας και στο σκοτάδι, με τα φώτα πορείας ενεργοποιημένα.

 

 

 


Τελευταία ενημέρωση: Κυριακή, 15 Νοεμβρίου 2020, 11:45

Πηγή: Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει