Νέα, Πολιτική, Οικονομία, Διεθνή

Εξαπλώνεται και στη μουσική το Facebook

Έως τώρα οι 750 εκατομμύρια χρήστες του Facebook μπορούσαν να μοιράζονται βίντεο, τηλεοπτικά προγράμματα, ταινίες και ειδήσεις. Όπως όλα δείχνουν, πολύ σύντομα θα μπορούν να επιλέγουν ανάμεσα σε εκατομμύρια τραγούδια τη μουσική που τους αρέσει και να τη βάζουν να παίζει αυτόματα, χωρίς να χρειαστεί να κάνουν τίποτα παραπάνω, εκτός από το να είναι συνδεδεμένοι στο Facebook.

Λεπτομέρειες για τη νέα εφαρμογή άμεσης λήψης μουσικών κομματιών θα αποκαλυφθούν στις 22 Σεπτεμβρίου, στο συνέδριο «f8», που διοργανώνει κάθε χρόνο το Facebook, ώστε να παρουσιάσει τις νέες εφαρμογές και τεχνολογίες που εισάγει.

Με την κίνηση αυτή, το Facebook θέτει ως στόχο να ανταγωνιστεί το iTunes της Apple, που έχει την πρωτοκαθεδρία ως μια από τις μεγαλύτερες ηλεκτρονικές μουσικές βιβλιοθήκες, μια και η Apple αρνείται να διαθέσει δωρεάν τα τραγούδια, έστω και σε περιορισμένο αριθμό, για τη νέα της υπηρεσία iCloud. Το Facebook στην Αγγλία μέχρι τώρα έχει επισκιάσει ακόμα και τη Google, ως προς το χρονικό διάστημα επίσκεψης των χρηστών, αφού το Facebook σημείωσε 16,2%, ενώ η δεύτερη 11,8%.

Αυτό που φαίνεται να κάνει συναρπαστική τη νέα υπηρεσία του Facebook και αναμένεται να εκτοξεύσει σε επισκεψιμότητα την ιστοσελίδα πολύ πιο μπροστά από το Google, τη δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης στο Διαδίκτυο, είναι η αμεσότητα και η δωρεάν προσφορά της. Δηλαδή, οι χρήστες δεν θα χρειάζεται να εγκαταστήσουν κάποιο πρόγραμμα λογισμικού στον υπολογιστή τους, ώστε να κατεβάσουν τα τραγούδια, αλλά θα μπορούν να τα έχουν απλώς μπαίνοντας στο Facebook και αναζητώντας τα. Επιπλέον, πολλά τραγούδια θα είναι δωρεάν προς τους χρήστες Facebook, ενώ παράλληλα θα τους δίνεται η δυνατότητα να αγοράζουν μουσική online.

Φήμες λένε ότι για την υπηρεσία πρόσβασης σε μεγάλο όγκο μουσικής, το Facebook θα συνεργαστεί με την Sportify, σουηδική υπηρεσία μουσικής, που προσφέρει βιβλιοθήκη 15 εκατομμυρίων τραγουδιών δωρεάν και έχει 10 εκατομμύρια συνδρομητές ανά τον κόσμο. Ως τώρα οι χρήστες του Sportify είχαν περιορισμό 10 ώρες μηνιαίως στην ακρόαση μουσική, ενώ έπρεπε να πληρώνουν κάθε μήνα συνδρομή 10 λίρες. Ακόμα, φήμες συνεργασίας του Facebook ακούγονται και με την αμερικανική υπηρεσία Rhapsody, η οποία έως τώρα προσέφερε κάποια περιορισμένη δωρεάν πρόσβαση στη μουσική.

Εν τω μεταξύ, και άλλες ανταγωνιστικές ιστοσελίδες που πουλούσαν μουσικά κομμάτια θα αρχίσουν να υιοθετούν την τακτική της δωρεάν διάθεσης που προσφέρει το Facebook.

Από την άλλη, πολλοί από τη μουσική βιομηχανία, που παλαιότερα αντετίθεντο στη δωρεάν πρόσβαση του κοινού στη μουσική, επειδή φοβόντουσαν μια κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων, πλέον με τον αριθμό των 1,6 εκατομμυρίων συνδρομητών επί πληρωμή, μπορούν να δουν πώς θα ήταν κερδοφόρα η συνεργασία τους με μια υπηρεσία μουσικής σαν την Sportify. Όλο και περισσότερες εταιρείες και μουσικοί θα σπεύσουν να διαφημιστούν και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους μέσω της νέας αναμενόμενης υπηρεσίας του Facebook. Σε δεύτερη φάση, είναι θέμα χρόνου για το Facebook, ύστερα από τη νίκη του απέναντι στην Google, να κατατροπώσει και την Apple στον τομέα της ηλεκτρονικής αγοράς μουσικής.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει