«Η βιωσιμότητα των πολιτιστικών δομών είναι άμεσα συνυφασμένη με την τεχνολογία των εφαρμογών»



“Η βιωσιμότητα των πολιτιστικών δομών είναι άμεσα συνυφασμένη με την τεχνολογία των εφαρμογών. Στόχος του ΥΠΠΟ είναι η ενίσχυση η ενίσχυση της δυναμικής και του κύρους του πολιτιστικού προϊόντος. Η πολιτιστική επιχειρηματικότητα – η οικονομία του πολιτισμού αποτελεί τον πλέον ανερχόμενο επιχειρηματικό τομέα” τόνισε, μεταξύ άλλων, στο χαιρετισμό – εισήγησή της η υπουργός Πολιτισμού κ. Λένα Μενδώνη, στη διάρκεια της πρώτης συνεδριακής μέρας του διήμερου συνεδρίου – διαγωνισμού καινοτομίας για τη σύζευξη πολιτιστικών προιόντων και τεχνολογίας που διοργανώνει στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Η κ. Μενδώνη κήρυξε σήμερα την έναρξη των εργασιών της διήμερης συνάντησης που περιλαμβάνει ενημερωτικά πάνελς και συζητήσεις και αύριο το κύριο μέρος του διαγωνισμού (Bootcamp) για την ανάπτυξη των ιδεών εφαρμογής για την εμπειρία του επισκέπτη κατά την επίσκεψή του σε αρχαιολογικούς χώρους (visitor experience) καθώς και για την ανάλυση δεδομένων και τάσεων σχετικά με τις επισκέψεις (visitor experience behaviour and data analytics).

“Η σύζευξη οικονομίας – τεχνολογίας και πολιτισμού είναι αναγκαία και απολύτως εφικτή παρά τις κατά καιρούς αντιρρήσεις με το σκεπτικό πως η καινοτομία και η αρχαιολογία αποτελούν ασύγκλητες έννοιες. Ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός χαρακτηρίζεται από καινοτομία σε όλες του τις εκφάνσεις. Η αρχαία ελληνική τεχνολογία συνιστά την απόλυτη έκφραση της καινοτομίας” τόνισε, επίσης, η κ. Αθηνά Χατζηπέτρου πρόεδρος του διοργανωτή της εκδήλωσης Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ).

Είναι χαρακτηριστικός μάλιστα ο τίτλος της πρώτης αυτής εκδήλωσης για τη σύζευξη ψηφιακών καινοτομιών και αρχαιολογίας (ψηφιακές εφαρμογές σε αρχαιολογικούς χώρους) αλλά και την…σύγκλιση των “γλωσσών” επικοινωνίας και συνεργασίας των δυο τομέων. “TAP 2 open” (Ταμείο αρχαιολογικών πόρων – αλλά και ο ήχος του …χτύπου “tap” στα αγγλικά- προκειμένου – “to” ή…ψηφιακά “2”, να …ανοίξει -open- ) είναι το “παιγνίδι” μεταξύ τεχνολογίας – ψηφιακών γλωσσών αλλά και αρχαιολογικών πόρων .

-”Αγνοούμε τη γλώσσα σας” – “μιλούμε – και σκεφτόμαστε διαφορετικά όσον αφορά την προσέγγιση του πολιτισμού”, – “η επιχειρηματικότητα αντιμετωπίζεται ως μίασμα” στο χώρο του πολιτισμού”, – “οι ψηφιακές εφαρμογές αλλάζουν την εμπειρία του επισκέπτη”, “η πολιτιστική επιχειρηματικότητα αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στη συνεργασία της με της εφορείες αρχαιοτήτων”, “οι επιστήμονες της αρχαιολογίας χαρακτηρίζονται από εσωστρέφεια”, ήταν ορισμένες από τις θέσεις – προβλήματα που τέθηκαν στη διάρκεια των σημερινών συνεδριών στις οποίες μετείχαν εκπρόσωποι εταιρειών ψηφιακής τεχνολογίας, αρχαιολόγοι, μουσειολόγοι, κ.α

Την καινοτόμα εκδήλωση, που φιλοξενείται στις αίθουσες του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, επισκέφθηκε νωρίς το πρωί και η σύζυγος του πρωθυπουργού κ. Μαρέβα Γκραμπόφσκι, ενώ αργά το μεσημέρι τις εργασίες παρακολούθησε και ο ίδιος ο πρωθυπουργός κ.Κυριάκος Μητσοτάκης.

Τις εργασίες παρακολουθεί απο το πρωί στο Αρχαιολογικό Μουσείο και η υπουργός Πολιτισμού κ. Μενδώνη η οποία στο περιθώριο των συνεδριών είχε επαφές με συνδικαλιστές – εργαζόμενους στον τομέα του πολιτισμού.

Το ΥΠΠΟ δεν έχει φέτος περίπτερο στο χώρο της ΔΕΘ, καθώς, όπως τόνισε η υπουργός στο ΑΠΕ-ΜΠΕ – “Περίπτερο προβολής του έργου μας είναι αυτή η εκδήλωση που φιλοξενείται στο αρχαιολογικό Μουσείο – προκειμένου να δώσουμε έμφαση στην κορωνίδα των στόχων του ΥΠΠΟ. Αυτών της εξωστρέφειας και της ανάγκης αναδιοργάνωσης του ΤΑΠ, της ενίσχυσης της δυναμικής και του κύρους του πολιτιστικού προϊόντος” .

Οι συζητήσεις ολοκληρώνονται απόψε, ενώ ο διαγωνισμός του TAP 2 OPEN Bootcamp ξεκινά αύριο το πρωί με παρουσιάσεις (Ανάπτυξη των ιδεών εφαρμογής ) στο κοινό και την κριτική επιτροπή. Οι 3 καλύτερες θα βραβευθούν με χρηματικά βραβεία, συνολικής αξίας 6.000 ευρώ.

Στο “TAP 2 OPEN Bootcamp” θα αναπτυχθούν επίσης εφαρμογές για την εμπειρία του επισκέπτη κατά την επίσκεψή του στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης (visitor experience) καθώς και για την ανάλυση δεδομένων και τάσεων σχετικά με τις επισκέψεις (visitor experience behaviour and data analytics).

Πηγή: Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει