Η διαδικασία κατασκευής του νέου Audi e-tron GT είναι εκπληκτική


Πρώτη καταχώρηση: Κυριακή, 11 Οκτωβρίου 2020, 09:00

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Λίγο πριν το παγκόσμιο ντεμπούτο του νέου αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου της γκάμας της, η γερμανική εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα ορισμένα στοιχεία σχετικά με τη διαδικασία κατασκευής του αυτοκινήτου.

Το e-tron GT, το οποίο ανήκει στην κατηγορία των ηλεκτρικών τετράθυρων coupe, θα παράγεται από τα τέλη του έτους στο εργοστάσιο «Audi Böllinger Höfe» του Neckarsulm. Για την κατασκευή του χρησιμοποιούνται ειδικά εξελιγμένες τεχνολογίες. Φυσικά, οι τελικές πινελιές εφαρμόζονται από πολύ εξειδικευμένα χέρια.

Η ενέργεια που θα χρησιμοποιείται για την παραγωγή του e-tron GT θα προέρχεται 100% από ανανεώσιμες πηγές, με το βιοαέριο να παρέχει κλιματικά ουδέτερη θερμότητα. Από την αρχή του έτους, η μονάδα χρησιμοποιεί αποκλειστικά οικολογικό ηλεκτρισμό για τις λειτουργίες της.

Υπερσύγχρονα συστήματα εγκαταστάθηκαν στους χώρους αμαξώματος και συναρμολόγησης. Επιπλέον, κατασκευάστηκαν νέες αίθουσες logistics με χώρο περίπου 10.000 τετραγωνικών μέτρων στο ισόγειο, καθώς και άλλα 800 τετραγωνικά μέτρα στο υπόγειο. Οι περισσότερες από τις μετατροπές στο Böllinger Höfe ολοκληρώθηκαν ενώ το εργοστάσιο παρέμεινε σε λειτουργία.

Τα αμαξώματα μεταφέρονται μέσα στο εργοστάσιο από 20 οχήματα μεταφοράς χωρίς οδηγό, με το καθένα να διανύει απόσταση περίπου 23 χιλιομέτρων κάθε εργάσιμη ημέρα. Προσανατολίζονται αυτόματα με τη βοήθεια δύο σαρωτών λέιζερ μπροστά και πίσω – διασφαλίζοντας ότι κάθε όχημα μεταφοράς γνωρίζει την ακριβή θέση του ανά πάσα στιγμή. Κάθε όχημα μπορεί να μεταφέρει αμαξώματα και των δύο μοντέλων και προσαρμόζει το ύψος του για να επιτρέπει την εργονομική λειτουργία.

Η νέα, υπερσύγχρονη γραμμή συναρμολόγησης περιλαμβάνει 34 ρομπότ που την καθιστούν κατά περίπου 85% αυτοματοποιημένη. Χρησιμοποιούνται συνολικά εννέα «θερμές» και «ψυχρές» τεχνικές σύνδεσης των μεταλλικών πάνελ. Στην καινοτόμο γραμμή συναρμολόγησης κάθε αμάξωμα του Audi e-tron GT περνά από το ίδιο σημείο δύο φορές, με μία τεχνική που ονομάζεται «εφαρμογή πλαισίου διπλού δρόμου», κάτι που κρίθηκε αναγκαίο για εξοικονόμηση χώρου και χρόνου.

Η τεχνική αυτή είναι μία πρωτοποριακή μέθοδος στη συναρμολόγηση αμαξωμάτων. Κατά τη διάρκεια του πρώτου περάσματος, τοποθετούνται και συγκολλούνται με τη χρήση ρομπότ τα εσωτερικά πλαϊνά πάνελ. Τα εξωτερικά πάνελ στερεώνονται κατά τη διάρκεια της δεύτερης διέλευσης. Η εργασία διεκπεραιώνεται από συνολικά δέκα ρομπότ, τα οποία χρησιμοποιούν 32 εργαλεία υψηλής τεχνολογίας για την εκτέλεση όλων των τεχνικών σύνδεσης. Μεταξύ των δύο περασμάτων και κατά τη διάρκεια των ξεχωριστών βημάτων εργασίας, η εναλλαγή των εργαλείων γίνεται αυτόματα.

Κατά την πρώτη διέλευση του αμαξώματος, εγκαθίσταται επίσης το εσωτερικό του e-tron GT. Αυτό ακολουθείται από το πάντρεμα των συναρμολογημένων σωμάτων με την μπαταρία, τους ηλεκτροκινητήρες και την ανάρτηση. Αυτές οι κύριες μηχανολογικές μονάδες τοποθετούνται σε ένα φορέα, ο οποίος τοποθετείται κάτω από το αμάξωμα με ακρίβεια χιλιοστών. Το πάντρεμα εκτελείται ως ένα σχολαστικά χορογραφημένο μηχανικό μπαλέτο: οι υπάλληλοι βιδώνουν τη μπαταρία και το κινητήριο σύστημα στο αμάξωμα σε 74 σημεία.

Νέα είναι και η ενσωματωμένη διαδικασία μέτρησης της ακρίβειας της εργασίας στη συναρμολόγηση. Στο τέλος της γραμμής, δύο οπτικές κεφαλές μέτρησης με ρομπότ, ελέγχουν την ακρίβεια στις διαστάσεις του αμαξώματος. Το κάνουν καταγράφοντας και συγκρίνοντας 150 σημεία κατά το πρώτο πέρασμα και ακόμη 200 κατά το δεύτερο. Δέκα κάμερες στο χώρο, βαθμονομημένες μεταξύ τους, ανιχνεύουν την ακριβή θέση των κεφαλών μέτρησης. Αυτή η σύγκριση μειώνει την πιθανή απόκλιση από +/- 0,30 χιλιοστά σε +/- 0,20 χιλιοστά. Οι όγκοι των εξαιρετικά ακριβών δεδομένων που παράγονται στη διαδικασία καθιστούν δυνατή τη γρήγορη και προβλέψιμη αντίδραση ακόμη και στις μικρότερες αποκλίσεις.

Στο τελευταίο στάδιο, το ηλεκτρικό Gran Turismo θα υποβάλλεται σε δοκιμή στεγανότητας στο θάλαμο βροχής, ο οποίος προσομοιώνει τις βροχές των μουσώνων. Για οκτώ λεπτά, το νερό εκτοξεύεται στο αυτοκίνητο μέσω 40 ακροφυσίων, καθένα από τα οποία μπορεί να ψεκάσει έως και 25 λίτρα ανά λεπτό σε πίεση 60 bar. Για περιβαλλοντικούς λόγους το νερό κυκλοφορεί σε κλειστό κύκλο, υποβάλλεται σε επεξεργασία και επαναχρησιμοποιείται από εσωτερικές αντλίες.

Πριν φύγει από εργοστάσιο, εξειδικευμένοι μηχανικοί οδηγούν το αυτοκίνητο πάνω από τα δυναμόμετρα όπου και οι βάσεις βαθμονόμησης για την ανάρτηση, τους προβολείς, τα συστήματα υποβοήθησης και τα συστήματα πέδησης. Μετά από αυτό, το e-tron GT ολοκληρώνει τα πρώτα χιλιόμετρά του στον δρόμο. Κάθε αυτοκίνητο οδηγείται κατά μήκος μιας διαδρομής δοκιμών και κραδασμών με διαφορετικές επιφάνειες στις εγκαταστάσεις του Böllinger Höfe, μετά την οποία ολοκληρώνει ένα ταξίδι περίπου 40 χιλιομέτρων που περιλαμβάνει οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο και στην αστική κίνηση.

Κατά τη διάρκεια αυτών των δοκιμών, οι εκπαιδευμένοι οδηγοί επικεντρώνονται και στις μικρότερες λεπτομέρειες. Συμπεριφέρεται το e-tron GT – ακόμα και ακουστικά – όπως έχει σχεδιαστεί ή ακούγεται έστω ο παραμικρός κραδασμός όταν το αυτοκίνητο οδηγείται σε λιθόστρωτα δρομάκια; Ακούγονται ίσως δερμάτινα ή πλαστικά μέρη που τρίβονται μεταξύ τους; Λειτουργούν όλα τα συστήματα και οι οθόνες άψογα; Για ένα μοντέλο όπως το Audi e-tron GT, τα πάντα κρίνονται στην παραμικρή λεπτομέρεια.

 

 

Πηγή: Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει