Κάθε ανταλλαγή και δύσκολη…


Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 16 Ιουλίου 2020, 01:10

Γιώργος Αρκουλής

Συζητούσα χθες με φίλο διευθυντή πωλήσεων σε εταιρία εισαγωγής αυτοκινήτων γαλλικής φίρμας, για ένα μοντέλο που με ενδιέφερε. Αφού μου ανέπτυξε τους λόγους για τους οποίους ο κλάδος στον τομέα του καινούργιου χωλαίνει εδώ και αρκετούς μήνες λόγω κρίσης, ανταγωνισμού κλπ.,  σχεδόν μου ορκίστηκε ότι το ποσοστό κέρδους δεν ξεπερνάει το 5 με 6% επί της αξίας του οχήματος. Που σημαίνει ότι στην πήλωση ενός μεσαίου αυτοκινήτου που κοστολογείται στα δεκαπέντε χιλιάρικα  (χωρίς έξοδα ταξινόμησης,τέλη κλπ.), το κέρδος του εισαγωγέα κυμαίνεται στα επτά με οκτώ κατοστάρικα. Φτυσικά αν θέλεις τα πιστεύεις αυτά τα κόλπα της εμπορίας του αυτοκινήτου, που ήταν και παραμένει εξαιρετικά πονηρή και να το εξηγήσω.

Όταν, για παράδειγμα, θελήσει κάποιος να αγοράσει καινούργιο αμάξι, αλλά να κάνει ανταλλαγή αφήνοντας –λέμε τώρα- μια BMW 1,6 κυβικών  δεκαετίας, (το οποίο είχε αγοράσει πριν πέντε χρόνια «πρώτο χέρι» αντί 16.000 ευρώ) ο πωλητής θα δείξει θετικός (αν όχι και χαρούμενος)  και θα προχωρήσει τους υπολογισμούς, στήνοντας την παγίδα του. Θα ανοίξει τον υπολογιστή και με βάση την ηλικία, το μοντέλο και τα χιλιόμετρα, θα σου προσφέρει επτά χιλιάρικα και αυτά με την προϋπόθεση ότι θα δώσεις άλλα τόσα για να φύγεις από το μαγαζί του με καινούργιο, που θα είναι μικρότερο σε κυβισμό, θα υστερεί σοβαρά σε τιμή μεταπώλησης, αλλά θα είναι πλούσιο  σε…τεχνολογία.

Κι’ εδώ αρχίζει η κοροϊδία του πελάτη. Διότι, αν την ίδια ώρα θελήσει να αλλάξει –για το παλιό του αυτοκίνητο- ασφαλιστική εταιρία, που θα του προσφέρει καλύτερες τιμές, θα διαπιστώσει ότι το αμάξι του, που έχει εκτιμηθεί στα επτά χιλιάρικα, σε περίπτωση κλοπής ή πυρκαγιάς, θα του αποφέρει αποζημίωση ίση με την αξία του αυτοκινήτου, που είναι λίγο παραπάνω από 10.500 ευρώ. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ότι η εταιρία πώλησης του καινούργιου αυτοκινήτου,  που θα δεχτεί την ανταλλαγή, θα (μετα)πωλήσει το μεταχειρισμένο με κέρδος που θα ξεπερνά το 30%.

Που σημαίνει ότι τότε δεν θα λειτουργήσει η νοοτροπία του «μαντρά», αλλά η λογική της εμπορικής αξίας όπως την ερμηνεύουν οι λίστες των ασφαλιστικών εταιριών. Οι οποίες λίστες, είναι σαφές ότι ισχύουν και για τις εταιρίες εμπορίας αυτοκινήτων

ΥΓ: Ασε που αν υπάρχουν τίποτα γρατζουνιές στην άκρη του προφυλακτήρα σου κάνουν τον δύσκολο!


Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 16 Ιουλίου 2020, 01:11

Πηγή: Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει