Νέα, Πολιτική, Οικονομία, Διεθνή

«Κόκκινη κάρτα» στην ηλεκτροκίνηση Βόλου-Λάρισας

Πόρους από το πρόγραμμα JESSICA αναζητά η ΓΑΙΑ/ ΟΣΕ με τη συνδρομή του ΟΣΕ, της Περιφέρειας Θεσσαλίας, των Δήμων Βόλου και Λάρισας και του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, για το έργο της ηλεκτροκίνησης Βόλου – Λάρισας. Οριστικά και αμετάκλητα το έργο δεν χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2007 – 2013.

Ο Υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης απαντώντας στις αναφορές που είχε κάνει η Αντιπρόεδρος της Βουλής Ροδούλα Ζήση για τα έργα του ΟΣΕ, εμμέσως πλην σαφώς επιβεβαιώνει ότι η χρηματοδότηση του έργου αυτού, όπως και των άλλων σιδηροδρομικών έργων της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας ( Ανακαίνιση και σηματοδότηση της γραμμής Βόλου – Λάρισας), δεν βρήκε θετική ανταπόκριση στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007 – 2013, ούτε στο πλαίσιο των Περιφερειακών Επενδυτικών Προγραμμάτων (ΠΕΠ) Θεσσαλίας, γι’ αυτό και γίνεται προσπάθεια εξασφάλισης της χρηματοδότησης για την υλοποίηση του έργου της ηλεκτροκίνησης μέσω και του προγράμματος « JESSICA», την οποία έχει αναλάβει η ΓΑΙΑ ΟΣΕ με τη συνδρομή του ΟΣΕ, της Περιφέρειας Θεσσαλίας, των Δήμων Βόλου και Λάρισας και του Οργανισμού Λιμένος Βόλου.

Για το έργο της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Λάρισας ήδη η ΕΡΓΑ ΟΣΕ έχει εκπονήσει την απαιτούμενη μελέτη ενεργειακής επάρκειας αλλά και την πρώτη φάση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια μεταξύ Βόλου – Λάρισας, όπως υποστηρίζει ο κ. Μαγκριώτης, αυτά δεν μειώθηκαν αλλά συνδυάστηκαν με τα αρτηριακά δρομολόγια από Αθήνα και Θεσσαλονίκη για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, ενώ σύμφωνα με το Υπουργείο η μόνη περικοπή που υπήρξε ήταν η απευθείας σύνδεση με Αθήνα (Αμαξ. 40-41), λόγω των ιδιαίτερα χαμηλών πληροτήτων από και προς Βόλο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και της οικονομικής εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.

Τέλος, όσον αφορά στην αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις για τον σιδηροδρομικό τομέα, ο ΟΣΕ προχωρά στον εξορθολογισμό της οργανωτικής του δομής, με σκοπό την αποδοτικότερη λειτουργία του και συνεπώς και την μείωση του αντίστοιχου λειτουργικού κόστους. Στο πλαίσιο αυτό δρομολογείται και η ενσωμάτωση του τμήματος Γραμμής Βόλου στο αντίστοιχο της Λάρισας, που το Υπουργείο εκτιμά, παρά τις έντονες αντιδράσεις των συνδικαλιστικών οργάνων, ότι δεν θα επηρεάσει αρνητικά και κατά κανένα τρόπο την λειτουργία του σιδηροδρόμου στην περιοχή της.

Πηγή – Zougla

Μπορεί επίσης να σας αρέσει