Νέα, Πολιτική, Οικονομία, Διεθνή

Ο Κώστας Καρτάλης για τα ταξί και την τουριστική κατοικία

Την άμεση σύγκληση του διευρύμενου ΚΤΕ Μεταφορών με την παρουσία του αρμόδιου Υπουργού κ. Γιάννη Ραγκούση ζητούν με επιστολή τους 21 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, προκείμενου να ενημερωθούν για τις προθέσεις του Υπουργείου γύρω από το ζήτημα της απελευθέρωσης των ταξί.

Στην επιστολή τους οι βουλευτές, αναφερόμενοι στο ζήτημα που έχει προκύψει από τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των ιδιόκτητων, κάνουν λόγο για «ένα σοβαρό πλήγμα με απρόβλεπτες συνέπειες για την οικονομία και τον τουρισμό». Την επιστολή υπογράφουν οι βουλευτές: Τ. Αντωνίου, Ν. Σαλαγιάννης, Ν. Αλευράς, Χ. Αράπογλου, Κ. Καρτάλης, Σ. Γιαννακά, Θ. Ρομπόπουλος, Γ. Βούρος, Λ. Γρηγοράκος, Ο. Κωνσταντινόπουλος, Μ. Τζελέπης, Σ. Μερεντίτη, Β. Γερανίδης, Δ. Λιντζέρης, Δ. Καρύδης, Εύα Καιλή, Β. Γιουματζίδης, Ο. Ρεντάρη, Μ. Κατρίνης.

Κ. Καρτάλης: “Ναι στην τουριστική κατοικία, όμως οι πολεοδομικές και περιβαλλοντικές εκπτώσεις που δρομολογούνται για τη στήριξη της δεν έχουν σχέση με την «πράσινη ανάπτυξη»”.

Κατά την τοποθέτηση του στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών, ο Πρόεδρος Επιτροπής Περιβάλλοντος Βουλής και Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Μαγνησίας Κ. Καρτάλης σημείωσε για το θέμα της τουριστικής κατοικίας:

“Είμαι καταρχήν θετικός για το νέο τουριστικό προϊόν που εισάγεται από το νομοσχέδιο, δηλαδή της οργανωμένης, εντός πεντάστερων ξενοδοχείων, ανάπτυξης και διαχείρισης τουριστικών κατοικιών. Είναι άλλωστε θετικό να ανανεώνεται η τουριστική βιομηχανία της χώρας ώστε να προσθέσει νέες αγορές και να επιτύχει στο στόχο της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου. Όμως αρκετά σημεία στις διατάξεις αποδυναμώνουν, αν δεν ακυρώνουν, τη ρητορική περί πράσινης ανάπτυξης, ενώ δεν εξετάζονται επαρκώς οι πιθανές επιπτώσεις σε υπάρχουσες τουριστικές δραστηριότητες.

Το σχέδιο νόμου χαρακτηρίζεται από «πολυτέλεια» στα τετραγωνικά μέτρα δόμησης που θα διατίθενται για την εκτός σχεδίου τουριστική κατοικία. Αντιλαμβάνομαι το σκεπτικό του νομοθέτη, να πριμοδοτήσει, με αυξημένο συντελεστή, τη δόμηση που είναι μεν εκτός σχεδίου αλλά είναι οργανωμένη (εντός δηλαδή της περίφραξης του σύνθετου τουριστικού καταλύματος). Όμως από τη στιγμή που πρόκειται για μια μορφή ιδιωτικής πολεοδόμησης – που μάλιστα μπορεί να αφορά εκτάσεις από 150 έως 800 στρέμματα -, είναι παράλογο να βασίζεται σε απλές υπουργικές αποφάσεις χωρίς δηλαδή την πρόνοια για την έκδοση προεδρικού διατάγματος όπως ισχύει σήμερα στη χώρα ακόμα και για ζώνες οικιστικού ελέγχου πολύ μικρότερης έκτασης. Επιπρόσθετα η ρύθμιση για σύνθετα τουριστικά καταλύματα μπορεί να εφαρμοσθεί ακόμα και σε οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων (!!!), ενώ οι οικοδομικές άδειες για αυτά τα νέα τουριστικά προϊόντα θα εκδίδονται από γραφεία πολεοδομίας που θα δημιουργηθούν στον ΕΟΤ.

Είναι αντιληπτό ότι άλλες είναι οι προτεραιότητες του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού. Το ΥΠΕΚΑ πρέπει όμως να διασφαλίσει ενιαίους κανόνες πολεοδόμησης στη χώρα και να προβλέψει ότι μαζικές πολεοδομήσεις, και δη σε μεγάλες εκτάσεις εκτός σχεδίου, πρέπει να δρομολογούνται μέσω της έκδοσης προεδρικών διαταγμάτων, αντί δηλαδή κοινών υπουργικών αποφάσεων που μάλιστα στηρίζονται στην Υπουργική Απόφαση του πρώην Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά με την οποία ενέκρινε – ερήμην της Βουλής – ένα προβληματικό Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο για τον Τουρισμό”.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει