Νέα, Πολιτική, Οικονομία, Διεθνή

Πώς να χάσετε 140 θερμίδες χωρίς να κάνετε τίποτα – Οι επιστήμονες εξηγούν

Μήπως νιώθετε τύψεις για εκείνη την μικρή σοκολάτα που φάγατε νωρίτερα; Κι όμως υπάρχει ένας τρόπος για να κάψετε θερμίδες χωρίς να χρειαστεί να σηκώσετε ούτε το μικρό σας δαχτυλάκι.

Μπορεί να ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, αλλά ισχύει σύμφωνα με τους επιστήμονες στο πανεπιστήμιο Nottingham Trent.

Μια μελέτη που διεξήχθη από το ακαδημαϊκό ίδρυμα διαπίστωσε ότι υπάρχει ένας πολύ εύκολος τρόπος να κάψετε περίπου 140 θερμίδες από την άνεση του σπιτιού σας. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ξαπλώσετε και να απολαύσετε ένα ωραίο, ζεστό αφρόλουτρο.

Οι ερευνητές πρότειναν πως ένα αφρόλουτρο στην μπανιέρα έχει πολλά οφέλη για την υγεία τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες. Στο πλαίσιο της μελέτης τους, οι μισοί από τους εθελοντές έκαναν μπάνιο σε θερμοκρασία νερού 40 βαθμών Κελσίου ενώ οι άλλοι μισοί έκαναν μία ώρα ποδήλατο.

Η ομάδα ποδηλασίας βρέθηκε να έχει κάψει περισσότερες θερμίδες, αλλά κι εκείνοι που έκαναν μπάνιο έχασαν κάποιες, και βίωσαν άλλα πλεονεκτήματα. Βρήκαν πως το ζεστό μπάνιο βοήθησε επίσης στην διατήρηση υγιών επιπέδων σακχάρου στο αίμα και στην βελτίωση της ποιότητας του ύπνου τους.
Μπορεί η άσκηση να προσφέρει μεγαλύτερη απώλεια θερμίδων, αλλά και το ζεστό μπάνιο έχει πολλά οφέλη στον οργανισμό

Ο Δρ. Στιβ Φόλκνερ, φυσιολόγος στο Πανεπιστήμιο του Nottingham Trent, εξήγησε: «Όταν κάνεις ένα ζεστό μπάνιο, το σώμα σου προσπαθεί να αποφύγει την υπερθέρμανση. Το κάνει αυτό με την διεύρυνση των αιμοφόρων αγγείων που προσπαθούν να μεταφέρουν κάποια από την θερμότητα από το αίμα στην γύρω ατμόσφαιρα. Αυτή η αλλαγή, έχει στην συνέχεια, αντίκτυπο στην πίεση του αίματος, και προκειμένου να διατηρηθεί σταθερή η πίεση, ο καρδιακός ρυθμός αυξάνεται πάρα πολύ».

Και πρόσθεσε: «Όταν κάνετε ένα ζεστό μπάνιο, υπάρχει μια σειρά από φυσιολογικές αντιδράσεις που είναι πολύ παρόμοιες με αυτές που βλέπει κανείς στην άσκηση»»

Η μελέτη διαπίστωσε επίσης πως οι άνθρωποι που απολαμβάνουν ανά διαστήματα μια σάουνα ή ένα υδρομασάζ, έχουν επίσης μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και διαβήτη.

Κι ενώ τα αποτελέσματα και τα ευρήματα μπορεί να χαροποιήσουν όσους μισούν το γυμναστήριο, ο Δρ. Φόλκνερ προειδοποιεί πως πρέπει να γίνεται τακτικά και η σωστή άσκηση.

«Το ζεστό μπάνιο δεν πρέπει να αντικαταστήσει την γυμναστική» αναφέρει. «Μπορεί να μιμείται κάποια από τα οφέλη της άσκησης αλλά όχι όλα. Αλλά για ανθρώπους που δεν μπορούν να αθληθούν, ίσως λόγω συγκεκριμένης κατάστασης υγείας ή αναπηρίας, θα μπορούσε να είναι μια καλή επιλογή».

Φωτογραφίες: Shutterstock



Πηγή: iefimerida.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει