Νέα, Πολιτική, Οικονομία, Διεθνή

Π. Γερουλάνος: “Λυπάμαι για τις δύο ομάδες, αλλά χαίρομαι για το ποδόσφαιρο”

O Παύλος Γερουλάνος αναφέρθηκε στην απόφαση για υποβιβασμό Ολυμπιακού Βόλου και Καβάλας, λέγοντας πως από κάπου έπρεπε να αρχίσει η εξυγίανση στον χώρο του ποδοσφαίρου. Παράλληλα, ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού είπε ότι θα παρθούν και άλλες ριζικές αποφάσεις αν χρειαστεί.

Αναλυτικά η συνέντευξη Γερουλάνου στην εφημερίδα “Καθημερινή”:

Έχουμε βία στα γήπεδα με θύματα, στημένα παιχνίδια, ντόπινγκ και ξέπλυμα χρήματος. Γιατί δεν διακόπτετε το πρωτάθλημα;
Δεν σκοτώνεις κάτι που είναι άρρωστο. Το γιατρεύεις. Το θέμα είναι πως μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι. Η απάντηση είναι «όταν δουλεύουμε αποφασιστικά, χωρίς κορώνες και κυρίως όταν δουλεύουμε συλλογικά». Αυτό ξεκινήσαμε. Αν δεν τα καταφέρουμε, εδώ είμαστε για να πάρουμε ακόμα πιο ριζικές αποφάσεις.

Πρόσφατα ανακοινώθηκαν οι πρώτοι υποβιβασμοί. Πως τους κρίνετε;
Λυπάμαι για τις δύο ομάδες, αλλά χαίρομαι για το ποδόσφαιρο. Πάντα υπάρχει ένα αίσθημα αδικίας για αυτόν που τιμωρείται πρώτος. Αυτός αναρωτιέται «γιατί εγώ»; Η απάντηση όμως είναι: διότι από κάπου πρέπει να ξεκινήσουμε, αν θέλουμε να αλλάξουμε την κακή κατάσταση.

Οι ρήτρες βίας έχουν αποδώσει;
Ναι, απέδωσαν. Λιγότερα από ό,τι θα έπρεπε, αλλά από την πρώτη χρονιά εφαρμογής μάθαμε πολλά. Ήμασταν η πρώτη κυβέρνηση που έβαλε ρήτρες βίας. Είναι εντυπωσιακό ότι τόσα χρόνια κανείς δεν είχε αξιοποιήσει τα χρήματα αυτά, όχι μόνο πολιτικά αλλά και για το καλό του ΟΠΑΠ. Όταν ο ΟΠΑΠ βάζει το όνομα του σε μια φανέλα για να διαφημιστεί και η συμπεριφορά του παίκτη ή της ομάδας τον δυσφημεί, τότε ο οργανισμός οφείλει να ζητήσει πίσω τα χρήματά του. Είχαμε λοιπόν τα αποτελέσματα, δεν ήταν αυτά που θέλαμε, μάθαμε από τα λάθη μας και τώρα διαπραγματευόμαστε πιο αυστηρές ρήτρες.

Σκοπεύετε να αλλάξετε τον τρόπο με τον οποίο διαχέονται τα κονδύλια του ΟΠΑΠ; Να υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια;
Ο ΟΠΑΠ έχει εντολή να μοιράζει διαφημιστικά κονδύλια ανάλογα με την αναγνωσιμότητα, την τηλεθέαση, την ακροαματικότητα των ραδιοφωνικών σταθμών και την επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων. Δυστυχώς η έρευνα πάνω στην οποία βασίζεται είναι παρωχημένη και θέλει επικαιροποίηση. Ο ΟΠΑΠ έχει δεσμευτεί να χρηματοδοτήσει τη νέα έρευνα. Επίσης η εντολή προς τον ΟΠΑΠ είναι να δημοσιοποιεί τις επιχορηγήσεις που κάνει. Όπως καταλαβαίνετε με κάθε οργανισμό που αλλάζει τις συνήθειές του, έχει πάρει ένα χρονικό διάστημα να αντιληφθεί τη σημασία των αλλαγών, αλλά αρχίζει και ανταποκρίνεται.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει