Νέα, Πολιτική, Οικονομία, Διεθνή

Συνάντηση Ρόβλια με Αγοραστό για τα έργα της Θεσσαλίας

Συνάντηση με τον Υφυπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Ντίνο Ρόβλια είχε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός την προηγούμενη εβδομάδα στην Αθήνα. Αντικείμενο της συνάντησής τους ήταν τα κυριότερα έργα της Περιφέρειας Θεσσαλίας και ειδικότερα των έργων της Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας που είναι ενταγμένα στο Ε.Σ.Π.Α. ή προωθούνται για ένταξη και χρηματοδότηση.

Ο Υφυπουργός κ. Ρόβλιας δήλωσε: «Μέσα από συνεργασία και συνέργεια θα έχουμε αποτελεσματικότητα. Θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια και θα συμβάλουμε όπου αυτό είναι εφικτό για την προώθηση των έργων που είναι απαραίτητα για το καλό του τόπου.» Ο κ. Αγοραστός ζήτησε την παρέμβαση του κ. Ρόβλια για την προώθηση των τομεακών έργων αρμοδιότητας του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ενώ τον ενημέρωσε εκτενώς τον για έργα όπως :

ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ

Άξονας Λάρισα – Τρίκαλα : έγινε ενημέρωση για την πρόοδο των εργολαβιών στον σημαντικό αυτό οδικό άξονα της Θεσσαλίας. Μετά την «έκπτωση» ή «διάλυση» των αρχικών συμβάσεων και τη διεξαγωγή νέων Διαγωνισμών, υπογράφηκαν ήδη (Ιούλιος 2011) οι 2 συμβάσεις (1η : Παράκαμψη Φαρκαδόνας και 2η : τμήμα από Φαρκαδόνα έως Μεγαλοχώρι και Γέφυρα Πηνειού στο Κουτσόχερο), ενώ προωθείται και η 3η σύμβαση (ανισόπεδοι κόμβοι Ζάρκου, Αμυγδαλέας κλπ.), προκειμένου να ολοκληρωθεί ο άξονας .

Άξονας Λάρισα – Καρδίτσα : είναι υπό υλοποίηση τα εναπομείναντα τμήματα του άξονα , εκτός από τα τμήματα :
1) περιοχή Συκεώνας (στροφές) όπου οι μελέτες προωθούνται από την (πρώην) Διεύθυνση Δημοσίων Έργων (νυν) Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Περιφέρειας. Συγκεκριμένα ο σχετικός διαγωνισμός βρίσκεται στη 2η φάση αξιολόγησης για ανάθεση, αφορά δε σε οριστικές μελέτες του τμήματος. Θα γίνει προσπάθεια για ολοκλήρωση μελετών και εξασφάλιση χρηματοδότησης για την κατασκευή του έργου αυτού.
2) Ανισόπεδος Κόμβος στην έξοδο της Λάρισας (περιοχή γηπέδου Α.Ε.Λ.), όπου ολοκληρώνεται η μελέτη και θα εξεταστεί η χρηματοδότηση του έργου.

Άξονας Καρδίτσα – Τρίκαλα :
1) είναι ενταγμένο και με σύμβαση το τμήμα «Παρακάμψεις Αρτεσιανού και Ριζοβουνίου» : υπάρχουν ζητήματα προς τακτοποίηση που εξετάζονται ήδη από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Περιφέρειας, προκειμένου να απορροφηθεί η καθυστέρηση που υπήρχε στο έργο.
2) Το τμήμα από Καρδίτσα έως όρια Ν.Τρικάλων , εκτός των παρακάμψεων, έχει μελετηθεί από την πρώην Ν.Α.Καρδίτσας και είναι σήμερα ώριμο. Γι΄αυτό το τμήμα θα γίνει προσπάθεια ένταξης σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, πέραν του ΕΣΠΑ/Θεσσαλία που εμφανίζει ήδη υπερδέσμευση στον σχετικό Άξονα έργων προσπελασιμότητας.
3) Το τμήμα από Τρίκαλα και έως όρια Ν.Καρδίτσης, μελετάται από την Ν.Α.Τρικάλων και είναι σε φάση προμελέτης. Εξετάζεται επίσης η προώθησή του για χρηματοδότηση.

Άξονας Νέο Μοναστήρι – Σοφάδες – Καρδίτσα :
1) η εργολαβία Σοφάδες – Μοναστήρι είναι σήμερα σταματημένη, καθόσον ο Ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος. Αναμένεται οριστικοποίηση του θέματος, προκειμένου να συνεχιστεί το έργο.
2) το τμήμα «Δέλτα» – είσοδος πόλης έως Καρδίτσα είναι σε φάση ανάθεσης μελέτης σε Ανάδοχο ώστε να μελετηθεί το τμήμα (αφορά κυρίως στους παραλλήλους και κόμβους της οδού).
3) η Παράκαμψη Σοφάδων έχει μελέτη που πρέπει όμως να επικαιροποιηθεί ως προς δεδομένα της και τεχνικά χαρακτηριστικά της.

Παράκαμψη Καρδίτσας :
1) το τμήμα Τρικάλων έως Φαναρίου : ενταγμένο στο ΕΣΠΑ (μετά την «μεταφορά» του από Γ΄ΠΕΠΘ): υπήρχαν μεγάλες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου που εξετάζονται από την περιφέρεια προκειμένου να μπορέσει σύντομα να δοθεί λύση και να ολοκληρωθεί. Παράλληλα κρίνεται ότι απαιτείται να προωθηθεί για χρηματοδότηση και το έργο των παραλλήλων οδών και ισοπέδων κόμβων, ώστε με την κατασκευή και αυτών των έργων να παραδοθεί το έργο της παράκαμψης πλήρως λειτουργικό σε κυκλοφορία. Η μελέτη σήμερα είναι σε φάση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων στο ΥΠΕΚΑ, ώστε να ακολουθήσει η έγκριση της οριστικής μελέτης.
2) το τμήμα Φαναρίου έως Ταυρωπού : ενταγμένο στο ΕΣΠΑ Θεσσαλία : αναδείχθηκε Ανάδοχος και θα προχωρήσει σύντομα σε σύμβαση.

Οδός Καρδίτσα προς Άρτα (μέσω Μουζακίου) :
1)είναι ώριμο το τμήμα από Γέφυρα Τρυγόνας έως Βατσουνιά προϋπολογισμού περίπου 4,5 εκ.ευρώ. Εξετάζεται η χρηματοδότησή του από το Τομεακό Πρόγραμμα του Υπ. Υποδομών στο ΕΣΠΑ. 2) ομοίως το τμήμα Βατσουνιά έως Δρακότρυπα περίπου 5 χιλιόμετρα με προϋπολογισμό περίπου 12,5 εκ.ευρώ (με απαλλοτρίωση), που είναι ώριμο.

Οδός Καρδίτσα – Καρπενήσι : η κατασκευή της Γέφυρας του Μέγδοβα και του οδικού τμήματος από Νεράιδα έως Γέφυρα (περίπου 8 χλμ.) , εξετάζονται για χρηματοδότηση μετά την ολοκλήρωση των σχετικών μελετών, καθόσον τουλάχιστον η γέφυρα κρίνεται απαραίτητη για την εξασφάλιση της σύνδεσης των δύο Περιφερειών για όλο το έτος.

ΔΙΚΤΥΑ ΦΡΑΓΜΑΤΟΣ ΣΜΟΚΟΒΟΥ

Η Περιφέρεια υπέβαλε πρόταση στο ΕΠΠΕΡΑΑ για τη χρηματοδότηση του έργου και είναι σε φάση αξιολόγησης. Αναμένουμε θετική εξέλιξη για την ένταξη του έργου.

ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ ΟΙΚΙΣΜΩΝ ΠΕΡΙΞ ΛΙΜΝΗΣ ΠΛΑΣΤΗΡΑ
Υποβλήθηκε πρόταση από τον Δήμο Πλαστήρα στο ΕΠΠΕΡΑΑ και είναι σε φάση αξιολόγησης, περιμένουμε μάλιστα να εγκριθεί. Αναμένουμε θετική εξέλιξη.

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
Έχουν αποκατασταθεί όλοι οι Χ.Α.Δ.Α. (χώροι ανεξέλεγκτης διάθεσης απορριμμάτων) περιοχής Καρδίτσας ,με τον ΧΑΔΑ Δήμου Καρδίτσας να ολοκληρώνεται, αλλά και όλης της Θεσσαλίας. Λειτουργεί το σύστημα Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων και Χ.Υ.Τ.Α.

Ξεκινάμε άμεσα την εξεύρεση λύσης για την αντιμετώπιση της μείωσης του όγκου των απορριμμάτων. Λύση κομποστοποίησης μελετάται ήδη από την ΠΑΔΥΘ για τη Δυτική Θεσσαλία. Σήμερα αναζητούμε τρόπο να καλυφθεί το σύνολο της Θεσσαλίας με τον πλέον σύγχρονο, ασφαλή και οικονομικό τρόπο αντιμετώπισης του θέματος, με παράλληλα εξέταση των πιθανών πηγών χρηματοδότησης υλοποίησης του έργου : έχει προβλεφθεί ένα ποσό στο ΕΣΠΑ (περίπου 20 εκ.ευρώ) , αναζητάμε εναλλακτικές λύσεις π.χ. Σ.Δ.Ι.Τ. ή επένδυση ή άλλο.

Από τη συζήτηση βέβαια δεν παραλήφθηκε το Έργο του Αχελώου, για το οποίο τις αμέσως προηγούμενες ημέρες όπως είναι γνωστό, υπήρξε και θετική εξέλιξη.

Σε ότι αφορά στα έργα ενδιαφέροντος Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας που σχεδιάζονται να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ , έγινε αναφορά σε οδικά έργα (οδός Δέλτα – ΒΙ.ΠΕ. έως Γοργοβίτες, οδός Μουζάκι – Λίμνη Πλαστήρα κ.α.), σε αντιπλημμυρικά έργα , έργα ύδρευσης ( ανατολικός κλάδος ύδρευσης από λίμνη Πλαστήρα ) κ.α.

Σε ότι αφορά στα έργα ενδιαφέροντος Δήμων της περιοχής , συζητήθηκαν έργα κάθε Δήμου, αλλά και έργα που οι Δήμοι αιτούνται να δρομολογηθούν, όπως είναι εκείνα της απαγωγής ομβρίων υδάτων, αντικατάστασης εσωτερικών δικτύων ύδρευσης αλλά και διαδημοτικής οδοποιίας μετά την εφαρμογή του Καλλικράτη περί συνενώσεων Δήμων.

Παράλληλα, έγινε ενημέρωση για την ένταξη έργων Δήμων σε Τομεακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ, όπως είναι έργα αποχετεύσεων στο ΕΠΠΕΡΑΑ. (Παλαμά, Σοφάδες, Μουζάκι).

«Όπως είναι γνωστό, στη φάση αυτή «Αναθεώρησης» του ΕΣΠΑ, η Περιφέρεια εξετάζει το σύνολο των έργων. Η ιεράρχηση αναγκών και στόχων στο πλαίσιο του αναπτυξιακού σχεδιασμού σε επίπεδο Περιφέρειας, η ωριμότητα των έργων και η δυνατότητα χρηματοδότησής τους, αποτελεί αντικείμενο εργασίας και συνεργασιών για αποφάσεις στο επόμενο διάστημα όπως προαναφέρθηκε, με τελικό στόχο την υποβολή του πρώτου σχεδίου της Αναθεώρησης του Προγράμματος τον Σεπτέμβριο του 2011. Για το λόγο αυτό, η συμβολή όλων προς την κατεύθυνση αυτή είναι απαραίτητη», τόνισε ο Περιφερειάρχης κ. Αγοραστός.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει