Τουρ οπερέιτορ και online κρατήσεις αλλάζουν τις ισορροπίες

Τη στρατηγική των Γερμανών τουρ οπερέϊτορ εν’ όψει της επόμενης τουριστικής περιόδου, τις ανακατατάξεις στο τρίγωνο Ελλάδα-Τουρκία-Αίγυπτος αλλά και τα «εργαλεία» που αξιοποίησε η Τουρκία για να επανέλθει στην κορυφή της αγοράς διακοπών της ανατολικής Μεσογείου αποτυπώνουν πρόσφατα στοιχεία από την αγορά της Γερμανίας.

Οι στοχευμένες κινήσεις επέκτασης του ισχυρού γερμανικού ταξιδιωτικού ομίλου FTI στην αγορά της Μεσογείου προδιαγράφουν τους σχεδιασμούς των ισχυρών τουρ οπερέϊτορ της Γερμανίας για τη νέα χρονιά. Σχεδιασμούς στους οποίους η Ελλάδα διαδραματίζει κομβικό ρόλο αλλά, πλέον, δεν… παίζει μπάλα μόνη της όπως συνέβαινε προηγούμενα χρόνια.

Σύμφωνα με τα σχεδιασμό που ανακοίνωσε ο FTI για το καλοκαίρι του 2019, η ενίσχυση της παρουσίας του στην ελληνική αγορά θα προέλθει κυρίως μέσω της αυξημένης χωρητικότητας που θα διαθέτει (σ.σ. αριθμός πακέτων) για τη χώρα μας με έμφαση μικρότερα ελληνικά νησιά.

Οι προορισμοί του Ιονίου φαίνεται πως θα επωφεληθούν περισσότερο από τη νέα επέκταση του FTI στην Ελλάδα. Κι αυτό καθώς από τον Απρίλιο η Κέρκυρα θα συνδέεται με πολλά γερμανικά αεροδρόμια. Στους κερδισμένους και η Κεφαλονιά η οποία θα αποτελέσει τον νέο προορισμό του FTI στην Ελλάδα το ερχόμενο καλοκαίρι.

Ο γερμανικός όμιλος, ωστόσο, φέρεται να ποντάρει περισσότερα για την ανάπτυξή του την επόμενη χρονιά στην Τουρκία και την Αίγυπτο.

Η Αίγυπτος θα αποτελέσει ένα από νέα πεδία αντιπαράθεσης των ισχυρών γερμανικών ταξιδιωτικών ομίλων. Ένας ανταγωνισμός από τον οποίο εκτιμάται πως θα αναδειχθούν νέοι τουριστικοί πόλοι τα επόμενα χρόνια τους οποίους θα έχουν να ανταγωνιστούν οι Έλληνες ξενοδόχοι. Ο FTI, για παράδειγμα, έχει κατοχυρώσει ηγετική παρουσία στην αγορά της Αιγύπτου και στην προσπάθεια διατήρησης και επέκτασης των κεκτημένων του σχεδιάζει να επεκταθεί στις Μεσογειακές ακτές της Αιγύπτου.

Πρόκειται για μια ακτογραμμή 300 χλμ. Μεταξύ Μάρσα Ματρούχ και Αλεξάνδρειας. Μια περιοχή την οποία εποφθαλμιά επί χρόνια και ο όμιλος TUI.

Στην Τουρκία ο FTI σκοπεύει να ενισχύσει την παρουσία του στον τουριστικό πόλο της Αττάλειας, αλλά και στα μικρασιατικά παράλια με έμφαση της περιοχή την χερσόνησο του Τσεσμέ. Ήδη, ο FTI λειτούργησε φέτος το Design Plus Seya Beach Hotel στη συγκεκριμένη περιοχή ενώ το 2019 θα διαθέτει ακόμα δύο ξενοδοχεία πολύ κοντά στη συγκεκριμένη μονάδα.

Στο τρίγωνο που συγκροτούν Ελλάδα-Τουρκία-Αίγυπτος στην ανατολική Μεσόγειο, καταγράφεται σταθερά μια επανα-μετατόπιση προς τα ανατολικά του κέντρου βάρους της ζήτησης από Γερμανία. Είναι χαρακτηριστικό πως στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου φέτος, η αεροπορική κίνηση από γερμανικά αεροδρόμια κατέγραψε αύξηση 17,7% προς την Τουρκία και 31,4% προς την περιοχή της Αττάλειας ιδιαίτερα, ενώ προς Αίγυπτος η άνοδος έφτασε το 48,4%.

Πρόσφατα στοιχεία από τη γερμανική αγορά επιβεβαιώνουν τη μεγάλη αντεπίθεση που εξαπέλυσε φέτος η Τουρκία στην ταξιδιωτική αγορά της Μεσογείου με έμφαση τις κρατήσεις τελευταίας στιγμής (last minute).

Χαρακτηριστική είναι η εικόνα που αποτυπώνουν οι κρατήσεις πακέτων διακοπών το Σεπτέμβριο με προορισμό τα 10 δημοφιλέστερα αεροδρόμια των Γερμανών. Τα οκτώ από τα δέκα αεροδρόμια σε Ισπανία, Ελλάδα και Αίγυπτο καταγράφουν μείωση σε σύγκριση με το 2017. Εντυπωσιακή, άνοδο αντίθετα, καταγράφει η Αττάλεια (+40%) και η Σμύρνη (89%). Με την τελευταία να καταφέρνει να καταταγεί για πρώτη φορά στο Τοπ 10 των δημοφιλέστερων αεροδρομίων των Γερμανών για καλοκαιρινές διακοπές. Τον ίδιο μήνα οι κρατήσεις προς Ρόδο κατέγραφαν μείωση 4% και προς Ηράκλειο 13%.

Σύμφωνα με την Traveltainment από την οποία προέρχονται τα σχετικά στοιχεία (σ.σ αφορούν κρατήσεις που έγιναν μέσω των μεγαλύτερων γερμανικών ταξιδιωτικών γραφείων και των ισχυρότερων online ταξιδιωτικών πρακτορείων) η μεγάλη άνοδος των τουρκικών προορισμών τον Σεπτέμβριο βασίσθηκε στις κρατήσεις τελευταίας στιγμής (last minute) μέσω online ταξιδιωτικών πρακτορείων (OTA) της Γερμανίας.





Πηγή: euro2day.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει