Το περίφημο Stabat Mater του Ιταλού συνθέτη Giovanni Battista Pergolesi στον Ι. Ν. Αναλήψεως

ΔΙΑΒΑΣΤΕ την ανακοίνωση,όπως έφτασε στο e-Volos.gr:

Ένα από τα πιο γνωστά έργα της δυτικής εκκλησιαστικής μουσικής, το περίφημο STABAT MATER του Ιταλού συνθέτη GIOVANNI BATTISTA PERGOLESI, θα παρουσιαστεί την Παρασκευή 3 Απριλίου 2015 στις 19:00 στον Ι. Ν. Αναλήψεως του Χριστού Βόλου από τη Διεύθυνση Πολιτισμού του Δ.Ο.Ε.Π.Α.Π.-ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΔΗΜΟΥ ΒΟΛΟΥ σε συνεργασία με τη «MUSIC VIEW».

Το έργο θα ερμηνεύσουν δύο γυναικείες φωνές και συγκεκριμένα η Υψίφωνος Σύλβια Τσιμπανάκου και η Mezzo Soprano Τζένη Χατζηδήμου. Θα συνοδεύει το σεξτέτο εγχόρδων «CONCERTO PICCOLO» με τους μουσικούς Άντζελα Μπατίστα, Ιωάννα Αποστολάκη, Αμαριλίδα Λιάλιου, Γεώργιο Σκίμπα, Δεσποινα Λουκίδου και στο εκκλησιαστικό όργανο η Νεκταρία Παπαδημητρίου.

Ο Περγκολέζι συνέθεσε το έργο τις τελευταίες 2 εβδομάδες της ζωής του κλεισμένος σε μοναστήρι της Νάπολη άρρωστος από φυματίωση. Τελικά υπέκυψε στις 16 Μαρτίου 1736. Συνέθεσε το έργο κατά παραγγελία του μαικήνα του Δούκα του Μαναταλόνι ή πιθανότερο κατά παραγγελία μιας Ναπολιτάνικης Αδελφότητας που ήθελε να αντικαταστήσει το άλλο Stabat Mater του Αλεσσάντρο Σκαρλάττι. Ο Περγκολέζι ήταν μουσικοσυνθέτης, βιολιστής και οργανίστας που είχε σπουδάσει στο Ωδείο της Νάπολης και στη σύντομη ζωή του πρόλαβε να συνθέσει 6 όπερες και 2 κονσέρτα για φλάουτο και έγχορδα.

Το αριστούργημά του STABAT MATER που περιγράφει τα Πάθη του Χριστού μέσα από τα μάτια της μητέρας του, βασίζεται σε ένα εκκλησιαστικό ποίημα του ΧΙΙΙ αιώνα , στη Γοτθική εποχή και υμνεί την Παναγία που θρηνεί τον Εσταυρωμένο Χριστό. Έχει μελοποιηθεί πολυφωνικά από τους Josquin και Palestrina, ενώ ο Περγκολέζι, ο Ροσσίνι, ο Βιβάλντι ο Βέρντι και πολλοί άλλοι το μελοποίησαν εκ νέου σε μεταγενέστερες εποχές. Χαρακτηριστικό του έργου του Περγκολέζι είναι ο συνδυασμός της τρυφερότητας της έκφρασης και της τελειότητας της μελωδικής γραμμής. Είναι γραμμένο για δύο γυναικείες φωνές, έγχορδα και basso continuo. Ο Περγκολέζι περιόρισε τους σολίστες σε γυναικείες φωνές γιατί ήθελε να αφήσει στις γυναίκες να εκφράσουν το μητρικό πόνο.

Είναι δομημένο ως ιταλική καντάτα του 18ου αιώνα με άριες και ντούο και αποτελείται από 12 μέρη: 1/ Stabat Mater Dolorosa (soprano-alto)-Grave 2/ Cuius animam genentem (soprano)-andante amoroso 3/ O quam tristis et afflicta (soprano-alto)-largetto 4/ Quae moerebat(alto)-allegro 5/Quis est homo (soprano-alto)-largo 6/ Vidit suum dulcem natum(soprano)-a tempo giusto 7/ Eja mater fons amoris –andantino 8/ Fac, ut ardeat cor meum –allegro 9/ Sancta Mater, istud agas (soprano-alto)-a tempo giusto 10/ Fac ut portem (alto)-largo 11/ Inflammatus et accensus (soprano-alto) –allegro 12/ Quando corpus morietur.

Μια εξαιρετική πρόταση που παρουσιάζεται στο φυσικό της χώρο, αυτό της εκκλησίας.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει