Το χρώμα επηρεάζει ακόμη και την απόδοση των ηλεκτρικών οχημάτων


Πρώτη καταχώρηση: Κυριακή, 19 Ιανουαρίου 2020, 13:11

Το Αμερικανικό Εθνικό Εργαστήριο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας πραγματοποίησε μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα έρευνα, αποδεικνύοντας ότι τα χρώματα, εκτός από τα ανθρώπινα συναισθήματα και τη διάθεσή μας, επηρεάζουν και την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, συνδυάζοντας το κατάλληλο χρώμα με διαφορετικές οδηγικές καταστάσεις, μπορούμε να αυξήσουμε την απόδοση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων έως και 50%.

Για παράδειγμα, οχήματα με μεγαλύτερες καμπίνες, όπως τα minibuses, απαιτούν περισσότερη ενέργεια προκειμένου να διατηρηθεί μια ευχάριστη αίσθηση της θερμοκρασίας στο εσωτερικό και να διασφαλιστεί η απαιτούμενη άνεση για κάθε επιβάτη.

Χρησιμοποιώντας το νέο δεκαθέσιο πρωτότυπο στο Κέντρο Κλιματικών Δοκιμών (Environmental Test Centre) στην Κολωνία, η Ford πραγματοποίησε διάφορες δοκιμές με τη βοήθεια μιας ομάδας εθελοντών. Οι επιβάτες υποβλήθηκαν σε τεστ προσομοίωσης μιας χειμερινής ημέρας με 0° C και μιας καλοκαιρινής ημέρας με 30° C.

Στη συνέχεια, κλήθηκαν να αξιολογήσουν το επίπεδο άνεσης με κριτήριο την αίσθηση μιας υπερβολικά υψηλής ή χαμηλής θερμοκρασίας. Και στις δύο περιπτώσεις, ο μπλε και κόκκινος φωτισμός της καμπίνας είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας από το σύστημα κλιματισμού κατά 3,3% για την ψύξη και κατά 2,5% για τη θέρμανση.

Το Transit Smart Energy Concept υιοθετεί πολλαπλές καινοτομίες που βελτιστοποιούν τη χρήση ενέργειας και μειώνουν την απώλεια θερμότητας, όπως:

– Έξι ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή που φορτίζουν μία μπαταρία 12-volt και παρέχουν ενέργεια για τη θέρμανση των καθισμάτων, τον φωτισμό της καμπίνας και τα ηλεκτρικά συστήματα του οχήματος.

– Καινοτόμο σύστημα ανάκτησης θερμότητας που χρησιμοποιεί τη χαμένη θερμότητα από τα εξαρτήματα του κινητήρα, τον εξωτερικό αέρα και τον αέρα εντός της καμπίνας για αύξηση της αυτονομίας κατά 20%.

– Αεριζόμενα παράθυρα με διπλά κρύσταλλα που μειώνουν τις κρύες επιφάνειας επαφής και περιορίζουν την απώλεια θερμότητας.

– Πίσω πάτωμα και οροφή με ειδική μόνωση που μειώνουν περαιτέρω την απώλεια θερμότητας της καμπίνας

– Ηλεκτρική συρόμενη πόρτα που ανοίγει μέχρι τη μέση για μείωση της απώλειας θερμότητας. Ο ανεμιστήρας θέρμανσης, εξαερισμού και κλιματισμού κλείνει αυτόματα με το άνοιγμα της πόρτας.

– Πολυανθρακικό διαχωριστικό μεταξύ πόρτας επιβατών και περιοχής καθισμάτων που μειώνει περαιτέρω την απώλεια θερμότητας, καθώς οι επιβάτες εισέρχονται και εξέρχονται, ενώ παράλληλα τους προστατεύει από τις καιρικές συνθήκες.

Το όχημα διαθέτει επίσης θερμαινόμενα πάνελ και καθίσματα για να μπορεί ο κάθε επιβάτης να ελέγχει τη θερμοκρασία της δικής του περιοχής. Μελλοντικές εκδόσεις θα επιτρέπουν στον οδηγό να ελέγχει τη θέρμανση και ψύξη του κάθε καθίσματος μέσω συστήματος αυτόματης ανίχνευσης επιβάτη, το οποίο είναι εμπνευσμένο από τις υπάρχουσες τεχνολογίες ενεργοποίησης αερόσακων. Η Ford προγραμματίζει να ξεκινήσει τις δοκιμές του Transit Smart Energy Concept μέσα στη χρονιά.

 

 

 


Τελευταία ενημέρωση: Κυριακή, 19 Ιανουαρίου 2020, 13:11

Πηγή: Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει