Ερώτηση Πουλάκη προς Αγοραστό για την επικείμενη ιδιωτικοποίησή του Αεροδρομίου Σκιάθου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ την σχετική ερώτηση του επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Θεσσαλία της Αλληλεγγύης και της Οικολογίας», Κ. Πουλάκη, όπως έφτασε στο e-Volos.gr:

Ερώτηση προς τον Περιφερειάρχη, κ. Κ. Αγοραστό κατέθεσε σήμερα ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Θεσσαλία της Αλληλεγγύης και της Οικολογίας», Κ. Πουλάκης, με θέμα την προς υπογραφή σύμβαση για την επέκταση του αεροδρομίου της Σκιάθου και την επικείμενη ιδιωτικοποίησή του.

Όπως αναφέρει στην ερώτησή του ο κ. Πουλάκης, η «Θεσσαλία της Αλληλεγγύης και της Οικολογίας» είναι διαχρονικά αντίθετη στην εξελισσόμενη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων, δύο από τα οποία (Σκιάθου και Ν. Αγχιάλου) βρίσκονται στην περιοχή μας, επομένως συμμερίζεται απόλυτα την εκφρασθείσα αντίθεση του κ. Αγοραστού προς τις ιδιωτικοποιήσεις.

Ωστόσο, ο κ. Πουλάκης υπενθυμίζει την τελευταία απόφαση του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ, ο διαγωνισμός για την παραχώρηση των δικαιωμάτων χρήσης των 22 περιφερειακών αεροδρομίων θα έχει πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος Μαρτίου και σημειώνει χαρακτηριστικά : «Αντιλαμβάνεστε ότι μία τέτοια εξέλιξη στην πραγματικότητα θα έχει ως αποτέλεσμα να υπονομευθεί πλήρως κάθε σχεδιασμός, κάθε επένδυση στην επέκταση του αεροδρομίου της Σκιάθου, αφού το κόστος θα χρεωθεί εμμέσως ή αμέσως στους πολίτες, αλλά τα κέρδη από την εκμετάλλευση του αερολιμένα θα προσπορίζεται ο ιδιώτης στον οποίο αυτός θα περιέλθει».

Ο κ. Πουλάκης επαναφέρει το ζήτημα των δικαστικών προσφυγών πολλών ΟΤΑ κατά των αποφάσεων που σχετίζονται με τις ιδιωτικοποιήσεις και υπογραμμίζει, απευθυνόμενος προς τον κ. Αγοραστό, ότι η «κατ’ αρχήν θετική» τοποθέτησή του εναντίον της σχεδιαζόμενης ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου της Σκιάθου (ομοίως και της Ν. Αγχιάλου) «θα παραμείνει κενό γράμμα», εάν δεν αναλάβει συγκεκριμένες έμπρακτες πρωτοβουλίες για να την εμποδίσει και μάλιστα άμεσα, ενώ επιπλέον τονίζει ότι «εάν δεν εμποδιστεί η ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου της Σκιάθου, το προς υλοποίηση έργο της επέκτασής του, θα πρόκειται περί κοροϊδίας των πολιτών της Θεσσαλίας, που «χρεώνονται» ένα έργο, από το οποίο δεν θα ωφεληθεί παρά μόνο ο ιδιώτης επενδυτής».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης του κ. Πουλάκη, όπως κατατέθηκε.

Ε ρ ώ τ η σ η
προς τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, κ. Κων/νο Αγοραστό

Θέμα : Έγκριση της επέκτασης του αεροδρομίου της Σκιάθου και επικείμενη ιδιωτικοποίησή του.

Κατόπιν της πρόσφατης θετικής γνωμοδότησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού, όπως αυτή μεταφέρεται σε εγχώρια δημοσιεύματα, αναμένεται στο προσεχές διάστημα η υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο του έργου της επέκτασης του Αεροδρομίου της Σκιάθου, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Με βάση τα ίδια αυτά δημοσιεύματα, ο ίδιος εκφράσατε την ικανοποίησή σας για τη συγκεκριμένη εξέλιξη. Μάλιστα, σε συγκεκριμένα ΜΜΕ (όπως λ.χ. η ιστοσελίδα e-volos κ.ά.) η συγκεκριμένη γνωμοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού παρουσιάζεται ως αποτέλεσμα της προσωπικής σας προσπάθειας και επιμονής, έναντι όσων προωθούν την ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου. Εξάλλου, σε συνέντευξή σας στο Marconi Radio του Βόλου, ερωτηθείς σχετικά με το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου, δηλώσατε μεταξύ άλλων τα εξής : «Δεν πιστεύω ότι η ανάπτυξη έρχεται με την πώληση εθνικού πλούτου, ανάπτυξη είναι να δημιουργείς νέο εθνικό πλούτο».

Όπως ασφαλώς γνωρίζετε, η παράταξή μας είναι διαχρονικά αντίθετη στην εξελισσόμενη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων, δύο από τα οποία (Σκιάθου και Ν. Αγχιάλου) βρίσκονται στην περιοχή μας και ως εκ τούτου συμμεριζόμαστε απολύτως την ως άνω εκφρασθείσα άποψή σας, δηλώνουμε δε την πρόθεσή μας να σταθούμε στο πλευρό σας, σε κάθε πρωτοβουλία που θα αναλάβετε για την προάσπιση του δημόσιου χαρακτήρα των υποδομών της Θεσσαλίας.

Ωστόσο, με βάση την τελευταία απόφαση του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ (28/2/2013), στην κυριότητα του οποίου έχουν περιέλθει, μεταξύ άλλων, και τα δικαιώματα του Ελληνικού Δημοσίου επί των συγκεκριμένων αεροδρομίων, ο διαγωνισμός για την παραχώρηση των δικαιωμάτων χρήσης των 22 περιφερειακών αεροδρομίων θα έχει πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος Μαρτίου, έχουν δε γίνει όλες οι προπαρασκευαστικές ενέργειες για τη διεξαγωγή του.

Αντιλαμβάνεστε ότι μία τέτοια εξέλιξη στην πραγματικότητα θα έχει ως αποτέλεσμα να υπονομευθεί πλήρως κάθε σχεδιασμός, κάθε επένδυση στην επέκταση του αεροδρομίου της Σκιάθου, αφού το κόστος θα χρεωθεί εμμέσως ή αμέσως στους πολίτες, αλλά τα κέρδη από την εκμετάλλευση του αερολιμένα θα προσπορίζεται ο ιδιώτης στον οποίο αυτός θα περιέλθει.
Επειδή, η διαδικασία των ιδιωτικοποιήσεων πάσχει πολλαπλά, τόσο για ουσιαστικούς όσο και για διαδικαστικούς λόγους, γεγονός το οποίο πολλοί ΟΤΑ ανά την Ελλάδα έχουν αξιοποιήσει, προκειμένου να προσβάλλουν δικαστικά τις μεταβιβάσεις περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου στην περιοχή τους προς το ΤΑΙΠΕΔ και να αποτρέψουν τις δρομολογούμενες ιδιωτικοποιήσεις.

Επειδή, είναι προφανές ότι η κατ’ αρχήν θετική τοποθέτησή σας εναντίον της σχεδιαζόμενης ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου της Σκιάθου (ομοίως και της Ν. Αγχιάλου) θα παραμείνει κενό γράμμα, εάν δεν αναλάβετε συγκεκριμένες έμπρακτες πρωτοβουλίες για να την εμποδίσετε, και μάλιστα άμεσα.
Επειδή, εάν δεν εμποδιστεί η ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου της Σκιάθου, το προς υλοποίηση έργο της επέκτασής του, θα πρόκειται περί κοροϊδίας των πολιτών της Θεσσαλίας, που «χρεώνονται» ένα έργο, από το οποίο δεν θα ωφεληθεί παρά μόνο ο ιδιώτης επενδυτής.

Επειδή, τέλος, τυχόν ιδιωτικοποίηση τόσο του Αερολιμένα της Σκιάθου, όσο και εκείνου της Ν. Αγχιάλου, θα στερήσει από την Περιφέρεια Θεσσαλίας κρίσιμα αναπτυξιακά εργαλεία και θα υπονομεύσει την προσπάθεια ανάδειξης της περιοχής μας τόσο σε συγκοινωνιακό όσο και σε μεταφορικό κόμβο, υπονομεύοντας έτσι τον όποιο αναπτυξιακό σχεδιασμό της Περιφέρειας προς αποκλειστικό όφελος μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων.

Στη βάση των ανωτέρω,
ε ρ ω τ ά σ θ ε :

1.Τι έμπρακτα μέτρα, πέραν των γενικόλογων τοποθετήσεων, προτίθεσθε να λάβετε, όχι μόνο σε πολιτικό, αλλά και σε νομικό επίπεδο, προκειμένου να παραμείνει υπό πλήρως δημόσιο έλεγχο το αεροδρόμιο της Σκιάθου και της Ν. Αγχιάλου;

2.Προτίθεσθε να προβείτε σε δικαστική προσβολή της σχεδιαζόμενης ιδιωτικοποίησης των δύο θεσσαλικών αεροδρομίων και, αν ναι, εντός ποιου χρονοδιαγράμματος;

Με τιμή,
Ο ερωτών περιφερειακός σύμβουλος
Κων/νος Πουλάκης
Επικεφαλής της παράταξης
«ΘΕΣΣΑΛΙΑ της ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ και της ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ»

Μπορεί επίσης να σας αρέσει