Κ. Καρτάλης: Αγώνας δρόμου για τα λιμάνια των Σποράδων

Με τον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Σκοπέλου (ΛΤΣ) Π. Μελαχροινάκη συναντήθηκε ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Μαγνησίας Κώστας Καρτάλης ώστε να ενημερωθεί για την εξέλιξη των μελετών και έργων των λιμανιών των Σποράδων.

Όπως σημείωσε ο Κ. Καρτάλης: «Η καλή κατάσταση των λιμένων των Σποράδων είναι αναγκαία προϋπόθεση για την άρση του αισθήματος της απομόνωσης που έχουν οι νησιώτες αλλά και για τηνουσιαστική ανάπτυξη των νησιών. Όλα τα λιμάνια των Σποράδων χρειάζονται διορθωτικές παρεμβάσεις για να ανταποκριθούν καλύτερα στις ανάγκες.

Μιλήσαμε ειδικότερα με το πρόβλημα που έχει παρουσιαστεί με την υποσκαφή του λιμανιού της Σκιάθου. Το πρόβλημα αυτό είχε ως αποτέλεσμα το λιμάνι της Σκιάθου να υπολειτουργήσει αυτό το καλοκαίρι. Το ΛΤΣ έχει ολοκληρώσει τη μελέτη από έγκυρο λιμενολόγο, αναμένεται η έγκριση από το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και εξετάζονται οι πηγές χρηματοδότησης.

Οι επισκευαστικές αυτές εργασίες δεν λύνουν το γενικότερο πρόβλημα του λιμανιού της Σκιάθου. Χαίρομαι γιατί το ΛΤΣ έχει δρομολογεί το Γενικό Διαχειριστικό Σχέδιο (Master Plan) για το λιμάνι της Σκιάθου ώστε επιτέλους να προκύψει ποια πρέπει να είναι η μορφή του για τα επόμενα έτη. Μιλήσαμε επίσης για τις αναγκαίες εργασίες, ύψους 120.000 ευρώ, για τον καθαρισμό των λιμένων Σκοπέλου και Λουτρακίου Σκοπέλου που έχουν εγκριθεί και θα ξεκινήσουν εντός του Σεπτεμβρίου 2011. Πρόκειται για εργασίες εκβάθυνσης των λιμένων από τις φερτές ύλες που έχουν συσσωρευθεί όλα τα τελευταία έτη και προκαλούν προβλήματα στα μεγάλα πλοία που καταπλέουν στα δύο αυτά λιμάνια.

Για το λιμάνι του Αγνώντα, καταγράφεται μία σημαντική καθίζηση στον προβλήτα που επηρεάζει τη λειτουργία του για τα μεγάλα πλοία. Η καθίζηση αυτή απαιτεί 100.000 ευρώ για να διορθωθεί. Τέλος συζητήθηκε το θέμα του λιμανιού Αλοννήσου και ειδικότερα εξετάσθηκαν οι ενέργειες για το νέο λιμάνι Αλοννήσου. Χαίρομαι γιατί το ΛΤΣ έχει οργανώσει τις προτεραιότητες του για το επόμενο διάστημα και μέσα από τα έσοδα που προκύπτουν από τα εισιτήρια των πλοίων καταφέρνει να χρηματοδοτεί έργα που είναι αναγκαία για τη συντήρηση των λιμένων.

Δεσμεύθηκα να αναζητήσω πιστώσεις για τα έργα ευρύτερης αναβάθμισης των λιμένων. Δυστυχώς και για τα τρία λιμάνια παρατηρείται το ίδιο πρόβλημα: στερούνται των αναγκαίων μελετών τεχνικής ωρίμανσης, που έπρεπε να έχουν δρομολογηθεί στο διάστημα 2007-2009, ώστε να είναι σήμερα επιλέξιμα για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει