Πραγματοποιήθηκε πρώτη παράσταση της Παιδικής Σκηνής του ΔΗΠΕΘΕ Βόλου

Τη Δευτέρα 14 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη παράσταση της παραγωγής της Παιδικής Σκηνής του ΔΗΠΕΘΕ Βόλου,

«Το άγαλμα που κρύωνε» του Χρήστου Μπουλώτη.

Με 92 μαθητές ξεκίνησε τη Δευτέρα 14 Νοεμβρίου στο θέατρο της Παλαιάς Ηλεκτρικής, ο κύκλος των παραστάσεων του έργου του Χρήστου Μπουλώτη «Το άγαλμα που κρύωνε», που παρουσιάζει η Παιδική Σκηνή του ΔηΠεΘε Βόλου για την θεατρική περίοδο 2011 – 2012.

Τα παιδιά παρακολούθησαν με προσήλωση την ιστορία του «αγάλματος», συμμετείχαν ενεργά στην παράσταση καθώς η σκηνοθεσία του έργου προβλέπει τη διαδραστική σχέση κοινού – ηθοποιών και χειροκρότησαν θερμά τους ηθοποιούς στο συναρπαστικό φινάλε.

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΠΕΘΕ ΒΟΛΟΥ.

Οι βασικοί άξονες επάνω στους οποίους κινείται η παράσταση, έχουν τρεις στόχους :

– Την παρουσίαση του προσφυγικού ζητήματος στο ανήλικο κοινό, στο σύνολο της χωροχρονικής της διάστασης. Με αφορμή τους πρόσφυγες της Μικρασιατικής Καταστροφής, μέσα από το έργο θίγεται το θέμα διευρυμένο, φτάνοντας και στη σύγχρονη μορφή του που εκφράζεται κυρίως μέσα από τους οικονομικούς πρόσφυγες – μετανάστες της σύγχρονης κοινωνίας. Παράλληλα, με το συγκεκριμένο έργο εγκαινιάζεται και ο κύκλος εκδηλώσεων μνήμης για τη συμπλήρωση 90 ετών από την Καταστροφή της Σμύρνης.

– Τη γνωριμία των παιδιών με το χώρο του Μουσείου, μέσα από την παρουσίασή του ως χώρου ζωντανού, ως ναού της ιστορίας και της τέχνης χωρίς όμως αυτό να δημιουργεί ένα «αποστειρωμένο» περιβάλλον, αλλά αποκαλύπτοντας τη δυνατότητα του Μουσείου να ζωντανεύει το παρελθόν και να συνεπαίρνει τον επισκέπτη του.

– Τη γνωριμία των παιδιών με την τέχνη του Χοροθεάτρου και του Σύγχρονου Χορού. Το «άγαλμα που κρύωνε» βασίζεται στο πολυβραβευμένο έργο του Χρήστου Μπουλώτη, η διασκευή όμως του Γιάννη Καλαντζόπουλου και η χορογραφική παρέμβαση της Κατερίνας Ανδριοπούλου, μεταφέρουν το έργο στη σκηνή μοιράζοντας ακριβώς στο μισό την θεατρική και χορευτική διάσταση. Η πιο εκφραστική τέχνη, αυτή του σύγχρονου χορού που απελευθερώνει το σώμα με συνέπεια να εκφράζεται «εκρηκτικά» η ψυχή, μοιράζεται την παράσταση με το θεατρικό λόγο, με ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα.

Η σκηνοθετική άποψη του Σπύρου Μαβίδη για τη συγκεκριμένη παράσταση, στοχεύει στην ελεύθερη ερμηνεία από τα παιδιά συγκεκριμένων σκηνών του έργου, οι οποίες αποδίδονται χορογραφικά.

Με αφορμή την ιστορία και τα όσα στοιχεία δίνονται με το λόγο, οι θεατές θα χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους και το συναίσθημα. Δεν είναι το ζητούμενο η κοινή αντιμετώπιση του έργου από το κοινό του, αλλά η προσωπική κινητοποίηση του συναισθήματος του κάθε θεατή ξεχωριστά.

Το «δέσιμο» ανάμεσα στη σκηνοθετική και τη χορογραφική ματιά, έγινε ιδιαίτερα αρμονικά από δύο ανθρώπους που έχουν αφιερώσει μεγάλο κομμάτι της καριέρας τους στο παιδικό θέαμα. Ο Σπύρος Μαβίδης έχει εντρυφήσει στο παιδικό θέατρο όχι μόνο σκηνοθετώντας παραστάσεις, αλλά και διασκευάζοντας ο ίδιος κλασικά έργα ρεπερτορίου για νεανικό κοινό. Η χορογράφος Κατερίνα Ανδριοπούλου, επίσης έχει εκτιμήσει και έχει υπηρετήσει τη σχέση του παιδιού με το σύγχρονο χορό, ενώ είναι και η πρώτη καλλιτέχνης που μετέφερε το «άγαλμα που κρύωνε» στη σκηνή, με μία μοναδική σε ποιότητα και αρτιότητα χοροθεατρική παράσταση που ανέβασε με την Ομάδα των χορευτών της. Η επιτυχία αυτής της παράστασης, οδήγησε και στη μεταφορά του «αγάλματος» στη θεατρική σκηνή.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΥΛΩΤΗΣ.

Ο Χρήστος Μπουλώτης εμπνεύστηκε το «άγαλμα που κρύωνε» από ένα αληθινό άγαλμα, το οποίο βρέθηκε το 1922 στο Γεροντικό της Νύσσας (Μικρά Ασία) και μεταφέρθηκε στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο με την καταστροφή της Σμύρνης. Με αφορμή την καταγωγή του, το άγαλμα βαφτίστηκε «Μικρό Προσφυγάκι», ενώ η ηλικία του χρονολογείται από τον 1ο αιώνα π.Χ..

Ο Χρήστος Μπουλώτης γεννήθηκε το 1952 στη Μύρινα της Λήμνου. Σπούδασε Ιστορία, Αρχαιολογία και Συγκριτική Γλωσσολογία στα Πανεπιστήμια της Αθήνας και του Wurzburg (Γερμανία), όπου και εκπόνησε την διδακτορική του διατριβή το 1980. Έχει ειδικευτεί στον Μινωικό και Μυκηναϊκό Πολιτισμό. Δίδαξε Αρχαιολογία στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο (Κέρκυρα) και στα μεταπτυχιακά τμήματα του Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς επίσης Ιστορία της Αιγαιακής Τέχνης στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Από το 1985 είναι αρχαιολόγος-ερευνητής στην Ακαδημία Αθηνών. Διεξάγει ανασκαφές στην Κρήτη, την Σαντορίνη, την αρχαία Ήλιδα καθώς επίση
ς στην γενέτειρά του, την Λήμνο.
Με την παιδική λογοτεχνία ασχολείται συστηματικά από το 1987. Μέχρι τώρα έχει εκδώσει τριάντα περίπου βιβλία σε διάφορους ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Το πρώτο του παιδικό βιβλίο, «Η παράξενη αγάπη του αλόγου και της λεύκας», τιμήθηκε το 1989 από το Πανεπιστήμιο της Padova με το πρώτο ευρωπαϊκό βραβείο παιδικής λογοτεχνίας «Pier Paolo Vergerio». Το βιβλίο του «Με τα φτερά του Πήγασου» τιμήθηκε το 1994 από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου. Το 2000, για το βιβλίο του «Το άγαλμα που κρύωνε» απέσπασε τρία βραβεία: Το κρατικό βραβείο παιδικής λογοτεχνίας και τα αντίστοιχα βραβεία του περιοδικού ΔΙΑΒΑΖΩ και του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου.
Στη Λήμνο, η προσωπική του συλλογή παλιών παιχνιδιών και παιδικών βιβλίων αποτέλεσε τον πυρήνα για την ίδρυση του Μουσείου Ιστορίας παιδικού Παιχνιδιού και Βιβλίου.

Συντελεστές της παράστασης

Συγγραφέας : Χρήστος Μπουλώτης

Σκηνοθεσία : Σπύρος Μαβίδης

Χορογραφίες: Κατερίνα Ανδριοπούλου

Μουσική : Νίκος Δημογιάννης

Ηθοποιοί – Χορευτές : Χαράλαμπος Παυλίδης, Μαρία Χαϊντούτη, Αλίκη Κασσάνδρα, Αλεξάνδρα Ευαγγελοπούλου, Κατερίνα Σαρρή.

Σκηνικά – Κοστούμια : Ιωάννα Τουλούπη

Φωτισμοί: Κώστας Τατάκος

Στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής του Δήμου Βόλου, λόγω της οικονομικής κρίσης που πλήττει την ελληνική οικογένεια, αποφασίστηκε το εισιτήριο εισόδου για τους μαθητές των σχολείων να μειωθεί στην τιμή των 3ευρώ, αντί των 5 ευρώ που αποτελούσε το εισιτήριο εισόδου για τα προηγούμενα 8 χρόνια.

Πραγματοποιούνται οργανωμένες παραστάσεις για τα σχολεία από τις 14 Νοεμβρίου και οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να δηλώσουν συμμετοχή των σχολείων τους μπορούν να απευθύνονται στο γραφείο του Δη.Πε. Θε Βόλου στο θέατρο της Παλαιάς Ηλεκτρικής (τηλ. 24210 27441, κιν. 6943 946319, κ. Κερασία Κορμπέτη).

Μπορεί επίσης να σας αρέσει