Audi SQ5 diesel με επιδόσεις sportcar


Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου 2020, 13:36

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Με V6 πετρελαιοκινητήρα, ήπιο υβριδικό σύστημα και 341 ίππους, η σπορ έκδοση του Q5 δεν είναι απλά γρήγορη αλλά και εξαιρετικά αποδοτική όσον αφορά στις εκπομπες ρύπων.

Το ανανεωμένο SQ5 TDI έχει ακόμη πιο ισχυρή παρουσία και στιβαρή εμφάνιση, με την οκταγωνική μάσκα Singleframe, τα κάθετα πτερύγια, τις μεγάλες πλευρικές εισόδους αέρα, τον διαχύτη με τις τέσσερις χρωμιωμένες οβάλ απολήξεις της εξάτμισης, τις νέου σχεδιασμού ζάντες 20 ιντσών, τα φώτα LED και προαιρετικά Matrix LED και το έξτρα μαύρο πακέτο styling να προσθέτουν επιπλέον σπορ τόνους.

Στο εσωτερικό, υπάρχουν μαύρα ή σκούρα γκρι φωτιζόμενα αλουμινένια κατώφλια στις πόρτες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα, τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, επενδύσεις δέρματος και ένθετα αλουμινίου ή carbon. Δεν λείπει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις τρεις διαφορετικές διατάξεις (Dynamic, Sport και Classic) και η οθόνη αφής MMI 10,1 ιντσών του συστήματος infotainment.

Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 520 λίτρα, με την ηλεκτρική πίσω πόρτα και τις ράγες οροφής να προσφέρονται στάνταρ. Φυσικά, όπως κάθε μοντέλο της Audi ενσωματώνει όλες τις υπηρεσίες συνδεσιμότητας και τα πιο προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως τα: υποβοήθησης στροφής (turn assist), υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης (collision avoidance assist) και προειδοποίησης εξόδου (exit warning).

Ο V6 3.0 TDI κινητήρας αποδίδει 341 ίππους και 700 Nm ροπής, με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε 5,1 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Συνεργάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt (MHEV), με έναν εναλλάκτη ιμάντα (BAS), μια μπαταρία ιόντων λιθίου και έναν μετατροπέα τάσης 48/12 Volt.

Για την μετεπεξεργασία των καυσαερίων, η Audi χρησιμοποιεί δύο καταλυτικούς μετατροπείς SCR που λειτουργούν με τεχνολογία διπλής δόσης, καλύπτοντας πλήρως τα όρια του νέου προτύπου εκπομπών «Euro 6d ISC-FCM AP».

Η ισχύς στο SQ5 μεταδίδεται μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων tiptronic. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, η μόνιμη τετρακίνηση quattro κατανέμει ροπή μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα σε αναλογία 40:60. Σε περίπτωση ολίσθησης, το μεγαλύτερο μέρος της ροπής κίνησης πηγαίνει στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση. Μέχρι 70% οδηγείται στους μπροστινούς τροχούς και το μέγιστο 85% στους πίσω τροχούς. Κατά τη γρήγορη οδήγηση, υπάρχει επιλεκτική κατανομή ροπής στους τροχούς με την καλύτερη πρόσφυση.

Η ανάρτηση S sport με έλεγχο απόσβεσης χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 30 χιλ. σε σύγκριση με το Q5 και εντυπωσιάζει με μια εξαιρετικά ευρεία συμπεριφορά μεταξύ άνεσης και δυναμισμού. Στο βασικό εξοπλισμό του νέου SQ5 ανήκει το Audi drive select, που ελέγχει το σύστημα διεύθυνσης, τον κινητήρα, το κιβώτιο και την ανάρτηση. Στον οδηγό παρέχονται έξι προφίλ: auto, comfort, efficiency, dynamic, offroad και individual. Ένα έβδομο προφίλ, allroad, προστίθεται αν έχει καθοριστεί η προαιρετική προσαρμοστική αερανάρτηση με ρύθμιση ειδικά για S – αυτή η ανάρτηση ρυθμίζει το ύψος οδήγησης του αμαξώματος σε πέντε επίπεδα ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης.

Το ανανεωμένο Audi SQ5 TDI θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο San José Chiapa, στο Μεξικό και θα κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές χώρες το πρώτο τρίμηνο του 2021.

 

 

Πηγή: Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει