Νέα, Πολιτική, Οικονομία, Διεθνή

«Χέρια ψηλά»… στο γραφείο

Αν νιώθετε την πλάτη, το λαιμό και τους ώμους σας σφιγμένα και αν αισθάνεστε συνέχειακουρασμένοι και δεν μπορείτε να χαλαρώσετε ούτε στον καναπέ του σπιτιού σας το βράδυ, όταν γυρνάτε από τη δουλειά… η αιτία δεν είναι άλλη από τη δουλειά γραφείου. Η καθιστική ζωή και οι ατελείωτες ώρες μπροστά στον υπολογιστή που καλούνται να εργάζονται οι περισσότεροι μας κάνουν να νιώθουμε συνεχώς «πιασμένοι».

Η ελαστικότητα επιτρέπει σε ένα μυ να επιμηκυνθεί και τα μέλη του σώματος να μπορούν να επικοινωνούν μέσω ενός πλήθους κινήσεων. Όταν οι μύες είναι ελαστικοί, η στάση του σώματος βελτιώνεται και μπορείτε να αναπνέετε καλύτερα. Χρησιμοποιώντας περισσότερο τους πνεύμονές σας, έχετε τη δυνατότητα να στείλετε περισσότερο οξυγόνο στον εγκέφαλο, κρατώντας τον οργανισμό σας σε εγρήγορση, αυξάνοντας την παραγωγικότητά σας.

Κάθε 20 λεπτά σηκωθείτε από τις καρέκλες σας για 20 δευτερόλεπτα και τεντωθείτε. Μ’ αυτόν τον τρόπο «ξυπνάτε» το σώμα σας. Μόνο 20 δευτερόλεπτα μακριά από την οθόνη του υπολογιστή, είναι αρκετά για να ελαττωθεί η κόπωση και να αυξηθεί η κυκλοφορία του αίματος. Έτσι, θα έχετε τη δύναμη να καθίσετε με ίσια την πλάτη. Κάθε δύο ώρες, προσπαθήστε να κάνετε τις ακόλουθες ασκήσεις που είναι πιο σωστές για το σώμα σας και θα βελτιώσουν την κατάσταση των μυών σας.

Ανύψωση στήθους
Καθίστε στην καρέκλα με τα χέρια στο πλάι και τα πόδια να ακουμπούν στο πάτωμα. Μαλακά υψώστε το στήθος προς τα πάνω, αλλά όχι το κεφάλι. Κρατήστε το σαγόνι παράλληλα με το έδαφος. Μείνετε σε αυτή τη στάση για δέκα δευτερόλεπτα και μετά χαλαρώστε. Επαναλάβετε την άσκηση πέντε με δέκα φορές.

Διατάσεις ωμοπλάτης
Πάρτε την ίδια στάση που είχατε και για την προηγούμενη άσκηση, αλλά αυτή τη φορά βάλτε τα χέρια στους γοφούς. Κάντε τους ώμους προς τα πίσω μέχρι να νιώσετε το στήθος σας να τεντώνει. Μείνετε έτσι για 10 δευτερόλεπτα, χαλαρώστε και επαναλάβετε πέντε με δέκα ακόμα φορές.

Κυκλικές κινήσεις αστραγάλου
Σηκώστε το ένα πόδι από το πάτωμα και απαλά περιστρέψτε τον αστράγαλό σας, με τη φορά του δείκτη του ρολογιού, οχτώ φορές. Επαναλάβετε την άσκηση περιστρέφοντας τον αστράγαλο με την αντίθετη φορά. Θα παρατηρήσετε ότι ο αστράγαλος κινείται πιο εύκολα σε μία από τις δύο κατευθύνσεις. Αν η μία είναι πιο δύσκολη, σημαίνει ότι το πόδι είναι περισσότερο σφιγμένο. Μη σταματήσετε, απλά κάντε μικρότερες κινήσεις.

Τέντωμα ώμων
Ενόσω κάθεστε στο γραφείο σηκώστε και τα δύο χέρια πάνω από το κεφάλι, σαν να προσπαθείτε να φτάσετε το ταβάνι. Μείνετε σε αυτή τη στάση όσο νιώθετε άνετα.

Ξεκούραση δαχτύλων
Μπορείτε να ξεκουράσετε τα δάχτυλά σας, χρησιμοποιώντας απλά μια μπάλα stress. Τα χέρια είναι ένα από τα σημεία του σώματος που χρησιμοποιούνται περισσότερο και ουσιαστικά «γιατρεύουν» τα υπόλοιπα. Σφίξτε και τα δύο χέρια ταυτόχρονα, κάνοντας μια μπουνιά στο κάθε χέρι. Σιγά σιγά, ανοίξτε τη χούφτα σας και τεντώστει τα δάχτυλα. Επαναλάβετε για οχτώ φορές.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει