Ερώτηση Μεϊκόπουλου προς την υπουργό Παιδείας για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Διαβάστε την ερώτηση του βουλευτή Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία στη βουλή προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως έφτασε στο e-Volos.gr:

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Αναστολή Προγραμμάτων Διετούς Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων της χώρας. Δέκα (10) τα διετή προγράμματα που αναστέλλονται στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας»

Από τις αρχές του φετινού καλοκαιριού ξεκίνησε η έκδοση των σχετικών ΦΕΚ από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την ίδρυση 67 Διετών Προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων της χώρας, στο πλαίσιο του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδιασμού για την Επαγγελματική Εκπαίδευση & Κατάρτιση, που κατέστρωσε η κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. με στόχο τη βελτίωση και την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής δομής του ΕΠΑΛ και την πρόσβαση των αποφοίτων ΕΠΑΛ στα Πανεπιστήμια.

Πρόκειται για ένα θεσμό ο οποίος αποτελεί μια διεθνώς κατοχυρωμένη πρακτική που εφαρμόζεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, στο πλαίσιο του οποίου ενισχύεται η συνεργασία της επιστημονικής κοινότητας με την τοπική αυτοδιοίκηση, τους παραγωγικούς φορείς και τους κοινωνικούς εταίρους. Το πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνει μαθήματα, εργαστήρια και πρακτική άσκηση, η οποία χρηματοδοτείται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, ενώ η πρόσβαση των φοιτητών είναι δωρεάν, χωρίς εξετάσεις  με βάση το βαθμό του απολυτηρίου ή το βαθμό του πτυχίου ειδικότητας του ΕΠΑΛ.

Ωστόσο, με την ανάληψη καθηκόντων της νέας κυβέρνησης, αιφνιδίως και χωρίς πειστική αιτιολόγηση, ανακοινώθηκε και επικυρώθηκε με κατάθεση τροπολογίας την Πέμπτη 07/08/2019 στο σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση και άλλα επείγοντα ζητήματα», η αναστολή λειτουργίας των διετών αυτών προγραμμάτων σπουδών για αποφοίτους ΕΠΑΛ για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020, με δυνατότητα παράτασης της αναστολής και για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021, αγνοώντας τις σχετικές αποφάσεις των Συγκλήτων για την ίδρυση και λειτουργία τους και ενώ είχε εξασφαλιστεί η αναγκαία χρηματοδότηση από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Όσον αφορά το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, αναστέλλεται η έναρξη λειτουργίας δέκα (10) συνολικά διετών προγραμμάτων. Οι ειδικότητες στο Π.Θ που δεν θα πραγματοποιηθούν από το νέο ακαδημαϊκό έτος, αφορούν ακαδημαϊκά τμήματα στις περιοχές της Λάρισας, της Λαμίας, της Καρδίτσας, αλλά και του Βόλου, όπου τα τμήματα που ακυρώνονται συγκεκριμένα είναι:
Μεσίτης – Διαχειριστής Ακίνητης Περιουσίας
Τεχνικός Κηποτεχνίας και Αστικού Πρασίνου
Εργοδηγός – Τεχνικός εργοταξίου

Οι νέες τεχνολογίες, η ραγδαία εξέλιξη της γνώσης, η ανάπτυξη νέων κλάδων και ειδικοτήτων, επιτάσσουν την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις σύγχρονες ανάγκες της οικονομίας και της αγοράς εργασίας. Η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης σχεδιάστηκε από την κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ώστε να έρθει μέσα από τα δημόσια Πανεπιστήμια, ενισχύοντας το ρόλο τους ως πυλώνα της επιστημονικής γνώσης και της ακαδημαϊκότητας.

Η αιφνίδια ακύρωση όλης αυτής της προσπάθειας, που είχε ξεκινήσει με τη συνεργασία Υπουργείου και Πανεπιστημίων, από τη νέα κυβέρνηση και η ματαίωση των προσδοκιών χιλιάδων αποφοίτων ΕΠΑΛ για δωρεάν πρόσβαση στην ακαδημαϊκή γνώση δεν βρίσκει καμία πειστική εξήγηση. Οι απόφοιτοι που θα συνέχιζαν εκεί τις σπουδές τους, με τον βαθμό του απολυτηρίου τους και χωρίς δίδακτρα τώρα βρίσκονται μπροστά σε τρεις επιλογές: Να πάνε σε ιδιωτικά ΙΕΚ. Να χάσουν έναν χρόνο ακόμα για να δώσουν Πανελλήνιες. Ή να μην κάνουν απολύτως τίποτα. Η επιβεβαίωση των χειρότερων φόβων για υποβάθμιση των δημόσιων πανεπιστημίων και απαξίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης είναι προ των πυλών.

Επειδή, η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης κρίνεται αναγκαία ως παρακολούθημα της εξέλιξης της οικονομίας και της αγοράς εργασίας,
Επειδή, η χρηματοδότηση για την ίδρυση 67 Διετών Προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων της χώρας που θα λειτουργούσαν από το νέο ακαδημαϊκό έτος 2019 – 2020 είχε εξασφαλιστεί από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,
Επειδή, ήδη στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας είχαν εγγραφεί για φοίτηση στα Διετή Προγράμματα Επαγγελματικής Κατάρτισης απόφοιτοι ΕΠΑΛ,
Επειδή, με τη λειτουργία των Διετών Προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης αναβαθμίζεται και ο ρόλος των δημόσιων πανεπιστημίων ως πυλώνων της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης στη χώρα,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:
1. Ποια είναι η αιτία της αιφνίδιας αναστολής των Διετών Προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων της;
2. Ακόμα και αν η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θέλει να αναδιαμορφώσει το πλαίσιο του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδιασμού για την Επαγγελματική Εκπαίδευση & Κατάρτιση, ποιος ο λόγος να αναστείλει τη λειτουργία των 67 Διετών Προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020, από τη στιγμή μάλιστα που έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για τη λειτουργία τους, είχε ξεκινήσει η προετοιμασία τους στα Πανεπιστήμια και ήταν ώριμη η λειτουργία τους;
3. Που σκοπεύει η νέα ηγεσία του Υπουργείου να διοχετεύσει τα εξασφαλισμένα κονδύλια από τη στιγμή που αποφάσισε την αναστολή της λειτουργίας των Διετών Προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης;
4. Πως σκοπεύει η νέα ηγεσία του Υπουργείου να καθησυχάσει τη δικαιολογημένη ανησυχία και απογοήτευση των χιλιάδων αποφοίτων ΕΠΑΛ που δεν έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις με την προοπτική να φοιτήσουν δωρεάν στα διετή αυτά προγράμματα και να εργαστούν στον τόπο τους;

Ο ερωτών βουλευτής
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπορεί επίσης να σας αρέσει