Οι θαυματουργές «συμμαχίες» των τροφίμων

Μερικά τρόφιμα ήταν απλά γραφτό να τα τρώμε μαζί! Ο απλούστερος τρόπος για να τεθεί η έννοια της«συνέργειας τροφίμων» στην πράξη είναι να τρώμε μια ευρεία ποικιλία από ολόκληρα τα τρόφιμα. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζουμε ότι θα λάβουμε τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για τον οργανισμό μας.

Ενδιαφέρεστε για την προσθήκη αυτής της ιδέας στη διατροφή σας; Μπορεί να μην το συνειδητοποιείτε, αλλά πολλά κοινά σνακ και γεύματα που ήδη τρώτε έχουν θέσει την έννοια της συνέργειας των τροφίμων στην πράξη.

Για να διατηρήσει το σώμα τη βέλτιστη υγεία του χρειάζεται βιταμίνες, ανόργανα άλατα, και φυτοθρεπτικά συστατικά. Ολόκληρα τρόφιμα, όπως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια, ξηροί καρποί, είναι γεμάτα με αυτές τις σημαντικές ενώσεις. Όλα αυτά μπορούν φυσικά να βοηθούν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος, στην καταπολέμηση της φλεγμονής, και των χρόνιων ασθενειών.

Τα τρόφιμα είναι φυσικά ελιξήρια, αλλά όταν συνδυάζονται σωστά γίνονται τα σωστά φάρμακα!
Η συνέργεια των τροφίμων κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος με την πληθώρα των ερευνών να αποδεικνύει τα οφέλη. Δείτε μερικά βασικά παραδείγματα αυτών των ζευγαριών, και για ποιο λόγο λειτουργούν:
Μαύρο πιπέρι και κουρκουμάς
Κουρκουμάς με μαύρο πιπέρι
Το μαύρο πιπέρι (ή πιο συγκεκριμένα η πιπερίνη, μία ένωση που βρίσκεται σε μαύρο πιπέρι με πολλές αντιοξειδωτικές ικανότητες) σε συνδυασμό με την κουρκούμη αυξάνει την απορρόφηση του δραστικού συστατικού του κουρκουμά (κουρκουμίνη). Η κουρκουμίνη έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που βοηθούν στην πρόληψη των ελευθέρων ριζών και την μείωση της φλεγμονώδους διαδικασίας στη ρίζα πολλών χρόνιων ασθενειών.
Μπανάνες και ελληνικό γιαούρτι με μέλι
Μπανάνα με γιαούρτι και μέλι
Οι μπανάνες περιέχουν ινσουλίνη, ένα φυτό που βασίζεται σε υδατάνθρακες. Η έρευνα δείχνει ότι η ινσουλίνη, όταν προστεθεί σε γιαούρτι, μπορεί να αυξήσει την ανάπτυξη των υγιών βακτηρίων του γιαουρτιού, βοηθώντας έτσι στην ρύθμιση της πέψης και ακόμη περισσότερο στην ενίσχυση της ανοσίας.
Αν σας αρέσει ήδη το γιαούρτι ως μέρος του πρωινού σας ή ως σνακ, φροντίστε να επιλέξετε μια άγλυκη ελληνική ποικιλία, η οποία περιέχει περισσότερη πρωτεΐνη, και στη συνέχεια προσθέστε τις δικές σας φρέσκες μπανάνες, έτσι ώστε να έχετε έναν πιο υγιή γλυκαιμικό δείκτη από αυτό τον συνδυασμό. Το μέλι σε συνδυασμό με το γιαούρτι σταθεροποιεί τα επίπεδα της ινσουλίνης και δεν ανεβάζει υπερβολικά το σάκχαρο. Με τον τρόπο επιτυγχάνεται καλύτερος κορεσμός και η μείωση των πολλών σνακ.
Σαλάτα υπερ-τροφή: Σπανάκι με φασόλια και κόκκινες πιπεριές
Σπανάκι με φασόλια
Αν λείπει σίδηρος από τον οργανισμό σας, δοκιμάστε αυτή τη σαλάτα: Η έρευνα δείχνει ότι όταν συνδυάζουμε βιταμίνη C (ασκορβικό οξύ) μαζί με μη-ζωικά προϊόντα, τότε ο σίδηρος απορροφάται καλύτερα. Αυτό είναι ένα σημαντικό tip για όσους ακολουθούν μια χορτοφαγική διατροφή.
Σαλάτα με φακές και κινόα ή ρύζι και τοματίνια
Σαλάτα φακές με κινόα
Ο συνδυασμός αυτός μας επιτυγχάνει καλύτερη απορρόφηση σιδήρου χάρη στον συνδυασμό βιταμίνης C. Ιδανική επιλογή τώρα το καλοκαίρι όταν θέλουμε γεύματα πλήρη και εύπεπτα.
Λαχανικά με ελαιόλαδο

http://enallaktikidrasi.com/2016/06/thavmatourges-symmaxies-ton-trofimon/

 

Η έρευνα δείχνει ότι τα λαχανικά, ιδιαίτερα τα πολύχρωμα, όπως ντομάτες, πιπεριές, σπανάκι, μπρόκολο και λάχανο, θα πρέπει να τρώγονται μαζί με υγιή μονοακόρεστα έλαια – όπως το ελαιόλαδο. Έτσι, αυξάνεται η απορρόφηση των καροτενοειδών από το σώμα μας. Και αυτό είναι κάτι που όλοι το θέλουμε, αφού τα περίφημα καροτενοειδή έχουν ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντι-φλεγμονώδεις ιδιότητες και βοηθούν πολύ την επιδερμίδα μας! Προσθέστε λοιπόν σε μια σαλάτα ολόκληρα αυγά ή αβοκάντο, τα οποία περιέχουν υγιή μονοακόρεστα λιπαρά!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει