Νέα, Πολιτική, Οικονομία, Διεθνή

Η βρώμη στη διατροφή μας

Πολλές φορές ακούμε τους διατροφολόγους να μιλούν για ένα πολύ υγιεινό κι ωφέλιμοδημητριακό που συστήνεται να εντάξουμε στη διαστροφή μας, κυρίως στο πρωινό γεύμα που είναι και το σημαντικότερο της ημέρας για ένα δυναμικό ξεκίνημα. Πρόκειται για τη βρώμη, η κατανάλωση της οποίας για κάποιους έχει ήδη γίνει συνήθεια που δεν παραλείπεται, χάρη στη διατροφική της αξία.

Η βρώμη είναι μία φυσική τροφή με μεγάλη περιεκτικότητα σε θρεπτικές και ωφέλιμες ουσίες που βρίσκεται στη βάση της μεσογειακής διατροφής. Οι νιφάδες της είναι πλούσιες σε βιταμίνες Β, ιχνοστοιχεία, μεταλλικά στοιχεία καθώς και φυτικές ίνες, σημαντικά συστατικά για το πεπτικό και καρδιαγγειακό μας σύστημα.

Παρακάτω θα δούμε πιο συγκεκριμένα ποια είναι τα οφέλη που μας προσφέρει η κατανάλωση της βρώμης.

Οφέλη βρώμης στη διατροφή μας

Βοηθάει την πέψη: Χάρη στη μεγάλη περιεκτικότητα της βρώμης σε φυτικές ίνες, η κατανάλωσή της είναι πολύ σημαντική για τη σωστή λειτουργία του εντέρου και για την αντιμετώπιση πεπτικών προβλημάτων, όπως η δυσκοιλιότητα, η κολίτιδα, οι γαστρίτιδες, κ.ά.

Ελέγχει και μειώνει το σωματικό βάρος: Η κατανάλωση βρώμης χάρη στις φυτικές ίνες που διαθέτει σε υψηλό ποσοστό αλλά και στις πρωτεΐνες βοηθάει στο να ικανοποιούμε την όρεξή μας και να έχουμε αίσθημα κορεσμού, επομένως να είμαστε χορτάτοι για περισσότερη ώρα. Έτσι, δεν καταναλώνουμε περισσότερο φαγητό και ελέγχουμε το σωματικό μας βάρος. Συστήνεται να την καταναλώνουμε στο πρωινό γεύμα ή γενικά με άδειο στομάχι και να συνδυάζεται με χυμό πορτοκαλιού, ξηρούς καρπούς , γάλα σόγιας ή αποβουτυρωμένο.

Υψηλή συγκέντρωση πρωτεϊνών: Η βρώμη είναι μια πολύ σημαντική πηγή πρωτεϊνών χάρη στα βασικά αμινοξέα που περιέχει και με αυτή της την ιδιότητα δημιουργεί στο σώμα νέους ιστούς και μας προσφέρει την απαιτούμενη ενέργεια. Σε σχέση με άλλα σιτηρά διαθέτει υψηλότερη συγκέντρωση πρωτεϊνών αλλά και ανώτερη ποιότητα.

Βοηθάει στην αποτοξίνωση του οργανισμού: Η μεγάλη περιεκτικότητα της βρώμης σε αμινοξέα βοηθάει στην αποβολή των τοξινών μέσα από την ενίσχυση της παραγωγής λεκτίνης στο συκώτι. Με τη βρώμη μπορούμε να καθαρίζουμε τα τοιχώματα των αρτηριών μια και οι ίνες που περιέχει φτιάχνουν φράγμα για να καταπολεμούν τη συσσώρευση λίπους.

Αποτελεί σημαντική πηγή ενέργειας: Χάρη στο γεγονός ότι είναι πλούσια σε υδατάνθρακες η βρώμη αποτελεί μια πολύ καλή πηγή ενέργειας για τον οργανισμό μας και συμβάλλει στο να έχουμε ενισχυμένες επιδόσεις στις δραστηριότητές μας. Επίσης, στην παροχή ενέργειας συμβάλλουν και άλλα συστατικά της βρώμης όπως το μαγνήσιο, ο φώσφορος, η βιταμίνη Β αλλά και ο σίδηρος. Για το λόγο αυτό είναι καλό να την καταναλώνουμε κυρίως το πρωί ειδικά σε περιόδους με πλούσια δραστηριότητα στην καθημερινότητά μας.

Πρόληψη οστεοπόρωσης: Η πλούσια περιεκτικότητα της βρώμης σε ασβέστιο αλλά και σε φώσφορο και μαγνήσιο συμβάλλει στην καλή διατήρηση και υγεία των οστών του σώματος και μπορεί να προλάβει ή να μειώσει την εμφάνιση οστεοπόρωσης.

Πρόληψη προβλημάτων θυρεοειδούς: Η βρώμη περιέχει στη σύστασή της την ιωδίνη, που είναι μεταλλικό στοιχείο το οποίο σχετίζεται με τη σωστή λειτουργία των αδένων. Έτσι, μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη των προβλημάτων παθήσεων θυρεοειδούς κυρίως υπερθυροειδισμού.

Μπορεί να μειώσει το άγχος: Με την κατανάλωση της βρώμης μπορείς να ελέγξεις καταστάσεις άγχους, στρες, ακόμα και κατάθλιψη ή κόπωση και αϋπνία και επίσης να ενισχύσεις την συγκέντρωσή σου. Συστήνεται η παρασκευή ενός συγκεκριμένου μίγματος από βρώμη, μέλι και γάλα.

Ενισχύσει το ανοσοποιητικό σύστημα: Η βρώμη περιέχει στη σύστασή της βιταμίνη Ε και σελήνιο που βοηθούν σοβαρά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος και στην καταπολέμηση λοιμώξεων. Επίσης, περιέχει ψευδάργυρο, ουσία που μπορεί να συμβάλει στην επούλωση πληγών αλλά και να προωθήσει την ανάπτυξη καινούργιων κυττάρων.

Μειώνει τις πιθανότητες για εμφάνιση καρκίνου: Σύμφωνα με μελέτες η κατανάλωση βρώμης μπορεί να συμβάλει στην προστασία από την εμφάνιση καρκίνου. Οι αντιοξειδωτικές ουσίες και η βιταμίνη Ε που ανήκουν στη σύστασή της προστατεύουν από τη βλαβερή δράση των ελεύθερων ριζών αλλά και οι φυτικές της ίνες είναι πολύ σημαντικές για τη μείωση εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου και μαστού.

Μειώνει την χοληστερόλη: Η βρώμη έχει στη σύστασή της όπως είπαμε φυτικές ίνες και μια σημαντική κατηγορία από τις διαλυτές φυτικές ίνες που περιέχει είναι οι β-γλυκάνες. Αυτές μέσα από συγκεκριμένη διαδικασία στον οργανισμό καταφέρνουν να παγιδεύσουν τη χοληστερόλη και βοηθούν στην αποβολή της μέσα από το έντερο. Έτσι η κακή χοληστερόλη βρίσκεται σε επίπεδο που θεωρείται επιτρεπτό.

Σωστή λειτουργία νευρικού συστήματος: Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β που περιέχει η βρώμη σχετίζονται με τη σωστή λειτουργία του κεντρικού νευρικού μας συστήματος. Η δράση τους συμβάλλουν στην ανάπτυξη, διατήρηση και ισορροπημένη λειτουργία του.

Συμβάλλει στην καλή υγεία της καρδιάς: Η ιδιότητα αυτή της βρώμης σχετίζεται με τα λινελαϊκά και Ω-3 λιπαρά οξέα που διαθέτει, τα καλά λιπαρά δηλαδή που συμβάλλουν στο να μειώσουμε την κακή χοληστερίνη. Με την κατανάλωσή της ενισχύουμε τη λειτουργία της καρδιάς αλλά και του εγκεφάλου.

Ελέγχει το επίπεδο σακχάρου: Η βρώμη διαθέτει μία ακόμα σημαντική ιδιότητα για τον οργανισμό μας μια και μπορεί να ελέγχει το επίπεδο σακχάρου στο αίμα και να μειώνει το υψηλό ποσοστό του. Αυτό σχετίζεται με τον χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη που διαθέτει που σημαίνει ότι αφού την καταναλώσουμε δεν ανεβαίνει το σάκχαρο στο αίμα μας. Η βρώμη μπορεί να δημιουργεί κάτι σαν είδος χυλού στο στομάχι μας κι έτσι επιβραδύνει την πέψη, προκαλεί κορεσμό και διατηρεί σταθερό το σάκχαρο στο αίμα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει