ΛΑΣ Θεσσαλίας προς περιφερειάρχη Αγοραστό για τα διόδια

Διαβάστε την επερώτηση, όπως έφτασε στο e-Volos.gr:

Προς τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κ. Αγοραστό

Με βάση τις συμβάσεις παραχώρησης της εκμετάλλευσης των εθνικών οδών που έχουν υπογράψει διαχρονικά οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, Ν.Δ, τις οποίες υλοποιεί στο ακέραιο και η σημερινή συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, η διέλευση τόσο της ΠΑΘΕ, όσο και της Ε65, έχει καταστεί απαγορευτική για την μεγάλη πλειοψηφία του εργαζόμενου λαού, της Θεσσαλίας και γενικότερα, λόγω των πανάκριβων και πολλών διοδίων (μετωπικών και πλευρικών) που έχουν εγκαταστήσει και συνεχίζουν να εγκαθιστούν οι εταιρείες που έχουν την εκμετάλλευση τους.

Πρόσφατα παραδόθηκε στην κυκλοφορία ένα «τυφλό» κομμάτι της Ε65 (Ξυνιάδα- Τρίκαλα) και με το καλημέρα επιβλήθηκε χαράτσι 5 ευρώ ανά κατεύθυνση, στα μετωπικά διόδια αυτής της διαδρομής, αλλά και πλευρικά για να μην ξεφεύγει κανείς.

Στην ΠΑΘΕ, μόνο στο τμήμα Λάρισα –Βόλος, πέρα από την λειτουργία πανάκριβων μετωπικών διοδίων στο Μοσχοχώρι (4 ευρώ ανά κατεύθυνση), η εταιρεία που εκμεταλλεύεται την ΠΑΘΕ (Κλειδί- Πελασγία), επεκτείνει τώρα τα διόδια, πλευρικά αυτή τη φορά και στις εισόδους – εξόδους, στο Κιλελέρ της Λάρισας και στο Βελεστίνο Μαγνησίας, που σημαίνει νέα χαράτσια στους κατοίκους και τους οδηγούς που μετακινούνται καθημερινά από Λάρισα προς Βόλο και αντίστροφα, είτε για την εργασία τους, είτε για άλλο λόγο.

Με την τοποθέτηση και των νέων πλευρικών διοδίων, καθίσταται απαγορευτική για την λαϊκή πλειοψηφία λόγω των πανάκριβων διοδίων (μετωπικών και πλευρικών), η μετακίνηση από Λάρισα προς Βόλο και αντιστρόφως, μέσω της ΠΑΘΕ, είτε για να πάει κάποιος στη δουλειά, στο σπίτι του ή κάπου αλλού.  Ετσι γίνεται αναγκαστική επιλογή για την πλειοψηφία των οδηγών που θέλουν να μετακινηθούν από Λάρισα προς Βόλο και αντίστροφα, να ταξιδεύουν από την παλιά εθνικό οδό Λάρισας-Βόλου, που είναι σε πολύ κακή κατάσταση και με δεδομένο ότι ήδη έχει πολλαπλασιαστεί η κίνηση των μεγάλων οχημάτων λόγω του οικονομικού κόστους και των εργασιών που γίνονται για την κατασκευή των νέων διοδίων, δημιουργείται πολύ μεγάλος κίνδυνος για τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, που ήδη έχουν συμβεί αρκετά, με ανθρώπινες θυσίες και υλικές καταστροφές.

Σε λίγο τα διόδια θα φτάσουν έξω από τη πόρτα των σπιτιών μας. Να μια ακόμα απόδειξη τι σημαίνει καπιταλιστική ανάπτυξη. Πάνω στην πολύμορφη φοροληστεία, με τις περικοπές μισθών, συντάξεων, τη μείωση των τιμών παραγωγού των προϊόντων των μικρομεσαίων παραγωγών, που επιβάλουν εδώ και χρόνια οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, Ν.Δ και ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, έρχονται τώρα νέα χαράτσια με τα νέα διόδια στην ΠΑΘΕ (Κιλελέρ, Βελεστίνο) και στην Ε65. Μεγάλοι κερδισμένοι είναι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι που έχουν και την εκμετάλλευση των δρόμων, βλέποντας τα κέρδη τους να πολλαπλασιάζονται.

Τα διόδια και οι διαρκείς αυξήσεις δεν έγιναν για καλύτερους δρόμους, αλλά για να ωφεληθούν οι μεγαλοεργολάβοι.  Δεν είναι αλήθεια ότι αυτοί πληρώνουν για την κατασκευή των δρόμων. Στην ουσία το δημόσιο χρηματοδοτεί τα έργα και αυτοί συμμετέχουν με ένα 10% περίπου, ενώ τους παραχωρείται το δικαίωμα να τα εκμεταλλεύονται για δεκαετίες, επιβάλλοντας δυσβάσταχτα χαράτσια στα διόδια. Η Ε.Ε στηρίζει την αύξηση και των διοδίων και των τιμών. Τα διόδια είναι μέρος του πολέμου που έχουν εξαπολύσει κατά του λαού (Κυβερνήσεις, Ε.Ε) για να προστατέψουν τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων.

Η Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλίας, υποστηρίζει ότι οι εργαζόμενοι, οι μικροεπαγγελματίες και αγρότες, δεν αντέχουν πλέον να πληρώνουν πανάκριβα και για το οδικό δίκτυο. (Πανάκριβα διόδια. Από τη ληστρική τιμή των 1,50 €, κατά μέσο όρο, το λίτρο η βενζίνη, το 1 € περίπου είναι κρατική φορολογία και από το υπόλοιπο το 90% το καρπώνονται τα μονοπώλια του πετρελαίου. Ακόμα τους υπέρογκους φόρους που πληρώνουμε για αγορά αυτοκινήτου, για τέλη κυκλοφορίας, για ασφάλιστρα και τόσα άλλα).

Είναι δικαίωμα του λαού και υπάρχουν όλες οι δυνατότητες να έχει δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές συγκοινωνίες και δωρεάν σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους, χωρίς να τους πληρώνει εφ’ όρου ζωής.

Οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης Θεσσαλίας, ερωτούν την Περιφερειακή Αρχή να ξεκαθαρίσει:

Α) Αν θα συνεχίσει να αποδέχεται την άγρια αφαίμαξη του ήδη λεηλατημένου λαικού εισοδήματος και μέσω των διοδίων από τις εταιρείες για τους δρόμους που έχει ήδη χρυσοπληρώσει ο λαός μας;

Β) Αν θα παρέμβει για να σταματήσει τώρα η κατασκευή των νέων πλευρικών διοδίων σε Κιλελέρ και Βελεστίνο και να ανοίξει ελεύθερα η είσοδος και έξοδος σ’ αυτά τα σημεία;

Γ) Αν θα αξιώσει την κατάργηση όλων των διοδίων και των συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών δρόμων στους επιχειρηματικούς ομίλους για να υπάρχει ελεύθερη διέλευση σε όλο το εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο;

Δ) Αν θα διεκδικήσει την δραστική μείωση της τιμής της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης (με τη μείωση της βαριάς φορολογίας) και των υψηλών τελών κυκλοφορίας των οχημάτων μέχρι 1.800 κ.εκ;

Δ) Αν θα ζητήσει να σταματήσουν οι διώξεις εναντίον όσων αγωνίζονται για την κατάργηση των διοδίων;

 

Λάρισα 18/2/2018

Οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης Θεσσαλίας

Τσιαπλές Αναστάσιος

Χαλάτσης Αστέριος

Λούμας Γεώργιος

Μπορεί επίσης να σας αρέσει