Νέα, Πολιτική, Οικονομία, Διεθνή

Λινέλαιο

Ο λιναρόσπορος περιέχει

*πρωτεΐνες
*ίνες
*Βιταμίνες B1, B2, C, E και καροτίνη. Επίσης περιέχει σίδηρο, ψευδάργυρο, κάλιο, μαγνήσιο, φώσφορο, ασβέστιο.
* ένα στοιχείο, την λιγνίνη, η οποία υπάρχει εκατό φορές πιο πολύ στον λιναρόσπορο, απ’ ότι στο κουάκερ, τη σόγια, το σιτάρι, την σίκαλη, κλπ
Η ΛΙΓΝΊΝΗ έχει τραβήξει την προσοχή τελευταία λόγω της πιθανής του αντικαρκινικής δράσης, της αντιμικροβιακής, αντιβακτιριδιακής δράσης, όπως και στην βοήθεια που παρέχει κατά των ιώσεων.
 
Ο λιναρόσπορος και το λινέλαιο βοηθούν
*την καρδιά και χαμηλώνουν την χοληστερόλη
* το έντερο
*το ανοσοποιητικό (έρευνες έδειξαν ότι παιδιά που έτρωγαν μια κουταλιά λινελαίου με γιαούρτι κάθε πρωί είχαν λιγότερα και πιο ήπια κρούσματα αναπνευστικών προβλημάτων μέσα στην σχολική χρονιά)
* «Χτίζει» το μυαλό. Ο εγκέφαλος του παιδιού μεγαλώνει μέσα στην μήτρα, μια κουταλιά λινέλαιο στην εγκυμοσύνη και στον θηλασμό, παρέχουν τα απαραίτητα συστατικά για την ανάπτυξη του εγκεφάλου του μωρού.
*στο δέρμα, σε περιπτώσεις εκζέματος και ξηρού δέρματος
* στην εξισορρόπηση του ζάχαρου στο αίμα
* στην δίαιτα. Αυξάνει τον μεταβολισμό του σώματος, βοηθάει στην καύση των ανθυγιεινών λιπών στο σώμα και προκαλεί θερμογένεση.
Κόβει την όρεξη για τα ανθυγιεινά λίπη.
Οι σπόροι είναι πιο θρεπτικοί από το λινέλαιο. Το λινέλαιο χαλάει πολύ εύκολα και πρέπει να διατηρείται στο ψυγείο (προσοχή, αν έχει πικρή η περίεργη γεύση και μυρωδιά, έχει χαλάσει, και είναι τοξικό. Πετάξτε το αμέσως!).
Οι περισσότεροι καταστηματάρχες βιολογικών προϊόντων αποφεύγουν να το φέρνουν στα καταστήματά τους, γι αυτόν ακριβώς τον λόγο, όμως, είναι πολύ πιο πρακτικό στην κατανάλωση του από τους λιναρόσπορους που χρειάζονται άλεσμα.(και μετά, ψυγειο,μπορείτε να ανακατέψετε την σκόνη τους με αλάτι, σησάμι,  και να πασπαλίσετε τις σαλάτες ή τα ζυμαρικά σας)
Αν  βάλετε τους σπόρους από βραδύς σε νερό και τους «πιείτε» το πρωί-κολλάνε μεταξύ τους με ένα ζελοειδές περίβλημα- θα περάσουν από το πεπτικό σύστημα ανέπαφοι, καθαρίζοντας σε βάθος τα έντερα σας. Μια γνωστή, ήπια μέθοδος για την δυσκοιλιότητα που δείχνει όμως, ότι ο σπόρος πρέπει να αλεστεί για να απορροφηθούν τα θρεπτικά στοιχεία του, από το σώμα.
Ξεκινήστε με μικρή ποσότητα και άφθονο νερό.(*)
Το τέλειο πρωινό.
 Το γιαούρτι περιέχει ένα νευροδιεγερτικό το αμινοξέο tyrosine, όπως και το αμινοξέο triptophan. Σε συνδυασμό με το λινέλαιο και την σόγια (η οποία εξισορροπεί το ζάχαρο και τις πρωτεΐνες),  έχουμε εδώ την βάση ενός γιαουρτο-ροφήματος που παρέχει όλα τα απαραίτητα συστατικά για ένα «ξύπνιο» μυαλό πριν πάμε σχολείο ή στην εργασία μας.
Προσθέστε το στα δημητριακά (ολικής αλέσεως και χωρίς ζάχαρη κατά προτίμηση) του παιδιού με ξερά φρούτα, ή πιείτε το και ξεκινήστε την μέρα σας με τις καλύτερες προδιαγραφές.
Αντί για σοκολάτα, καφέ και τυρόπιτες που ουσιαστικά «κλέβουν» πολύτιμα συστατικά από τον οργανισμό σας και τον κουράζουν, (στην προσπάθεια του να απαλλαγεί από τις τοξίνες), δώστε στο σώμα σας την καλύτερη τροφή, για το μυαλό, την διάθεση και την υγεία σας.
Αλλάξτε, με μια κουταλιά την φορά, την διάθεση σας, και την ποιότητα ζωής σας.
Το λινέλαιο και ο λιναρόσπορός δεν είναι άγνωστα στην ανθρωπότητα, ίσως λίγο ξεχασμένα. Γύρω στο 3000 πχ, υπήρχε στη Βαβυλωνία, όπως και το 650πχ, ο Ιπποκράτης επισημαίνει ότι το λινέλαιο ανακουφίζει από τον στομαχόπονο. Ο Καρλομάγνος στον 8ο αιώνα θεωρούσε τον λιναρόσπορο τόσο σημαντικό που  έβγαλε νόμους για την υποχρεωτική του κατανάλωση από τους υπηκόους του.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει