Νέα, Πολιτική, Οικονομία, Διεθνή

Μαυραγάνης: Απαλλαγή ή μεγάλη έκπτωση σε διόδια με κριτήριο την προσβασιμότητα στον αστικό ιστό

«Θέλουμε πρώτα να προσπαθήσουμε με άλλους τρόπους, δηλαδή με επίταση και αύξηση του χρόνου αφαίρεσης διπλώματος, της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων» δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, σχετικά με τις διατάξεις στο νομοσχέδιο για τον νέο ΚΟΚ, με στόχο τη μείωση των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.

Ερωτηθείς σχετικά με την πρόβλεψη για αναλογική επιβολή προστίμων, ανέφερε: «Μέσα στο νομοσχέδιο δίνεται νομοθετική εξουσιοδότηση στον υπουργό να αποφασίσει εάν θα συνδεθούν ή όχι με τα εισοδήματα τα πρόστιμα σε κάποιες σημαντικές παραβάσεις και σε κάποιες άλλες […] Καταλήξαμε στην διακομματική επιτροπή της Βουλής, με τη συνδρομή και αστυνομίας και πολιτών από διάφορες πλευρές, ότι στις παραβάσεις που θεωρούμε επικίνδυνες -δηλαδή παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, μεγάλη περιεκτικότητα αλκοόλ στο αίμα, παραβίαση στοπ, παραβίαση πάνω από 30-40 χιλιόμετρα/ ώρα του ορίου ταχύτητας που κάθε φορά υπάρχει-  ότι σε αυτές τις περιπτώσεις δεν πρέπει να δώσουμε το σήμα ότι αυτός που έχει λιγότερα εισοδήματα μπορεί να το κάνει πιο εύκολα και αυτός που έχει περισσότερα εισοδήματα μπορεί να το κάνει πιο δύσκολα».

Διευκρίνισε δε ότι εκτός από τα μέτρα για την αύξηση του χρόνου αφαίρεσης εγγράφων και πινακίδων, σε συνεργασία με το υπουργείο Δικαιοσύνης θα προβλεφθούν βιωματικές ποινές, ήτοι έκτιση κοινωνικού έργου από όσους προκάλεσαν σε τροχαία σωματικές βλάβες ή τον θάνατο συνανθρώπων τους. «Θα υποχρεώνονται από τα Δικαστήρια και για την εκπλήρωση υποχρεώσεων απέναντι σε π.χ. σε νοσηλευτικά ιδρύματα και σε τραυματίες τροχαίων», εξήγησε ο κ. Μαυραγάνης, προσθέτοντας ότι το μέτρο αυτό δε συμπεριλαμβάνεται στο νομοσχέδιο που συζητείται τώρα, διότι «θα πρέπει να καταθέσουμε κοινό νομοθέτημα με το υπουργείο Δικαιοσύνης, που θα αλλάζει τον κώδικα ποινικής δικονομίας και τον ποινικό κώδικα στα ανάλογα άρθρα και θα δίνει τη δυνατότητα στα δικαστήρια να επιβάλλουν αυτή την ποινή». «Αφού κάνουμε όλα αυτά και εφόσον δούμε ότι δεν έχει μειωθεί ο αριθμός των σοβαρών ατυχημάτων, τότε θα δούμε και το θέμα της αναλογικής επιβολής προστίμων» τόνισε ο κ. Μαυραγάνης.

«ΟΑΣΘ: Ασυμβίβαστο στην ιδιότητα μετόχου και υπαλλήλου για να μη γίνονται παιχνίδια»
Σε ό,τι αφορά τις αλλαγές που δρομολογούνται στον ΟΑΣΘ ο κ. Μαυραγάνης επισήμανε  ότι «επειδή άλλαξε η διοίκηση και η μετοχική σύνθεση του Οργανισμού, δε σημαίνει ότι ξαφνικά οι υπάλληλοι του ΟΑΣΘ απέκτησαν τη συνείδηση, που πρέπει να έχουν και την κατεύθυνση, που οφείλουν να έχουν απέναντι στο καταναλωτικό κοινό, θα την αποκτήσουν όμως λίαν συντόμως με διάφορες κινήσεις που προετοιμάζονται».

Όπως γνωστοποίησε, μία από τις πρωτοβουλίες που προωθούνται άμεσα είναι η πρόβλεψη ασυμβατότητας και κωλύματος στο να είναι ένα άτομο μέτοχος και συγχρόνως υπάλληλος του ΟΑΣΘ, «διότι υπάρχουν καλοπροαίρετοι άνθρωποι, οι οποίοι δε θέλουν να υπάρχουν προβλήματα στην εταιρεία, υπάρχουν όμως και κάποιοι άλλοι που έχουν πίσω σκέψεις», μη αποκλείοντας την πιθανότητα κάποιος μέτοχος, εκμεταλλευόμενος της θέση του υπαλλήλου, να προσπαθήσει να δημιουργήσει πρόβλημα π.χ. στις προμήθειες, στην τεχνική υποστήριξη κ.λπ. «Δεν έχουμε περιθώριο για τέτοια παιχνίδια, οι Θεσσαλονικείς περιμένουν πολλά χρόνια να δουν καλές συγκοινωνίες και θα τις δουν. Για να παίρνουμε αυτή την πρωτοβουλία, υπάρχουν τέτοια παιχνίδια», εξήγησε.

Ερωτηθείς σχετικά με την προβλεπόμενη εξίσωση του αντιτίμου των εισιτηρίων που εκδίδονται μέσα στα λεωφορεία με τα αντίστοιχα που αγοράζονται εκτός είπε: «Υπήρχε βούληση από την πρώτη στιγμή να το αλλάξουμε αυτό, όπως και πολλά άλλα στον ΟΑΣΘ και πράγματι κάποια έχουν αλλάξει. Υπάρχει μία καθυστέρηση στην εφαρμογή λόγω τεχνικών προβλημάτων που έχουν εμφιλοχωρήσει  και λόγω δυσκαμψιών που υπάρχουν μέσα στον ίδιο τον ΟΑΣΘ».

«Απαλλαγή ή μεγάλη έκπτωση σε διόδια με κριτήριο την προσβασιμότητα στον αστικό ιστό»
Με αφορμή τις αντιδράσεις πολιτών στην προοπτική λειτουργίας πλευρικών σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού σε περιοχές, που βρίσκονται κοντά σε αστικό ιστό, ακόμη και εντός πολεοδομικού συγκροτήματος, όπως στο Ωραιόκαστρο και τον Εύοσμο στη Θεσσαλονίκη, ο υφυπουργός σημείωσε:  «Πράγματι μέχρι σήμερα δεν είχαν τοποθετηθεί αυτά τα πλευρικά διόδια, προβλέπονταν όμως η τοποθέτησή τους από το 2012-13 όταν και μπήκε η Εγνατία Οδός στο ΤΑΙΠΕΔ. Αυτό πρέπει να γίνει. Εκεί που βρίσκονται κοντά στον αστικό ιστό τη λύση την έχουν δώσει οι ευρωπαϊκές οδηγίες. Θα πρέπει αυτοί οι άνθρωποι, που δεν έχουν άλλον τρόπο επικοινωνίας και αυτός είναι ο τρόπος επικοινωνίας τους με το αστικό κομμάτι, με τον τόπο εργασίας, αναψυχής κ.λπ. να τύχουν είτε απαλλαγής, είτε δριμείας έκπτωσης. Το ορίζουν αυτό οι σχετικές οδηγίες και πρέπει και είναι μέλημα και τοπικών ΟΤΑ και ημών ιδίων και της διοίκησης της Εγνατίας».

Μπορεί επίσης να σας αρέσει