Σχόλιο της Α.Σ.Ε για την επίσκεψη στον Βόλο της Τομεάρχου Παιδείας της Ν.Δ.

Διαβάστε την ανακοίνωση της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών Μαγνησίας, όπως έφτασε στο e-Volos.gr:

Από τον Βόλο, όπου βρέθηκε την Πέμπτη 22 Μαρτίου, η βουλευτής Επικρατείας και Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ κα Νίκη Κεραμέως ανέπτυξε το πρόγραμμα του κόμματός της για την Παιδεία, επισημαίνοντας πως η μεταρρύθμιση πρέπει να ξεκινήσει από την Α΄/βάθμια Εκπ/ση.

Η κα Κεραμέως έκλινε την αξιολόγηση σε όλες τις πτώσεις, συνδέοντάς την με τις έννοιες της αυτονομίας της σχολικής μονάδας και της αριστείας. Έννοιες που είναι στο επίκεντρο της στρατηγικής της Ε.Ε για την Παιδεία και που υιοθετούνται επίσης από την κυβέρνηση, ανεξάρτητα αν η κα Κεραμέως, για λόγους αντιπολιτευτικού εντυπωσιασμού, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι τις έχει εξορίσει.

Η αυτονομία αφορά το περιεχόμενο της μόρφωσης όσο και πλευρές λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το αυτόνομο, και οικονομικά, σχολείο είναι ανοιχτό στους χορηγούς, ευάλωτο στην ακόμη μεγαλύτερη διείσδυση των επιχειρήσεων, τόσο στη διαμόρφωση του περιεχομένου του, στο τι θα διδάσκονται τα παιδιά, όσο και στην εκχώρηση πλευρών της λειτουργίας τους στις επιχειρήσεις. Σημαίνει μόρφωση ανάλογα με το σχολείο, τη γειτονιά, το πορτοφόλι, ανισότιμα και πλήθος παραδείγματα, από χώρες όπου τέτοιες αναδιαρθρώσεις έχουν προχωρήσει, το αποδεικνύουν. Παράλληλα, υπάρχει αρκετή εμπειρία από ανάληψη αρμοδιοτήτων από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, που σήμαινε λιγότερους πόρους, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την περίπτωση των Παιδικών Σταθμών.

Σε σχέση με τη ρετουσαρισμένη (τάχθηκε υπέρ της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών “χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα”) πρόταση της ΝΔ για την αξιολόγηση, για εμάς το κύριο είναι πως δεν καθορίζει η αξιολόγηση το τι εκπαιδευτικό σύστημα έχεις, αλλά το εκπαιδευτικό σύστημα και η κοινωνία καθορίζουν το τι αξιολόγηση θα πάρεις.

Στη δε συνάντηση που πραγματοποίησε η κα Κεραμέως, μετά από πρόσκληση της ΝΟΔΕ Μαγνησίας της ΝΔ, με αντιπροσωπεία του Δ.Σ της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Βόλου, ο κος Πρόεδρός της ζήτησε “τη χάραξη εθνικής πολιτικής στον χώρο της Παιδείας, ανεξάρτητα από τα κόμματα, μέσα από ενότητα και κοινή στόχευση για το μέλλον των παιδιών και της χώρας μας”. Θεωρούμε πως πίσω από τα εύηχα, ομολογουμένως, συνθήματα, η αμείλικτη πραγματικότητα δείχνει ότι “το μέλλον των παιδιών” υποσκάπτεται λόγω του γεγονότος πως όταν σε μια ταξική κοινωνία το σχολείο γίνεται πιο σκληρό και ανταγωνιστικό, τότε γίνεται και πιο ταξικό, άρα εκείνοι που πλήττονται περισσότερο είναι οι πιο αδύναμοι. Το αστικό σχολείο είναι ο αυστηρός ταξιθέτης και ενισχυτής των ανισοτήτων. Είναι το ίδιο πράγμα ένα παιδί να μεγαλώνει μέσα στα βιβλία και ένα άλλο να έχει κομμένο το ρεύμα στο σπίτι του; Είναι το ίδιο ένα παιδί να ετοιμάζεται για τις Πανελλαδικές και ένα άλλο να ψάχνει για δουλειά από τα δεκαέξι του;

Όσο για το θέμα της αριστείας, πάει πολύ να το σηκώνει η ΝΔ. Τη δική της πολιτική συνεχίζει ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Μία πολιτική που διαμόρφωσε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον μέσα στο οποίο λιποθυμούν παιδιά από την πείνα, κλείνουν και συγχωνεύονται σχολεία. Ένα είναι σίγουρο: Και οι δύο παίρνουν άριστα στην υλοποίηση των αντιλαϊκών πολιτικών!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει