Star Wars: Squadrons – Review: Καταιγιστικές μάχες με εμβληματικά διαστημικά σκάφη

Του Βασίλη Τατσιόπουλου


Πληροφορίες‌

Τίτλος:‌ Star Wars: Squadrons

Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PC, PS4, Xbox One

Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PS4

Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Motive Studios

Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Electronic Arts

Είδος:‌ Space combat

Ηλικίες:‌ ‌‌12+‌ ‌

Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 2 Οκτωβρίου 2020

 

 

 

Ποιος δεν θα ήθελε να πιλοτάρει ένα X-Wing, εκείνα τα γρήγορα διαστημικά σκάφη που βλέπαμε στις ταινίες Star Wars, από το σαλόνι του, και να καταρρίψει άλλα σκάφη με τα πολυβόλα του ακούγοντας τις επικές μελωδίες του franchise; Αυτήν την επιθυμία επιχειρούν να ικανοποιήσουν οι Motive Studios και EA, με το νέο παιχνίδι διαστημικής μάχης, Star Wars Squadrons.

Πρόκειται για έναν τίτλο πρώτου προσώπου που βασίζεται ως επί το πλείστον στις μάχες, βάζοντάς μας στο σύμπαν του Πολέμου των Άστρων και δίνοντάς μας αρκετά διαστημικά σκάφη για να καλυφθούν οι προτιμήσεις μας. Αρχικά, μπορεί να νομίζετε, να έχετε την αίσθηση, ότι θα παίξετε ένα “game as a service”, πως θα βλέπετε παντού την επιλογή να αγοράσετε στολές και emotes με πραγματικά χρήματα, και άλλα σχετικά. Ωστόσο, προς τιμήν τους, οι συντελεστές δεν διάλεξαν αυτόν τον δρόμο. Αντίθετα, μας δίνουν ένα ολοκληρωμένο παιχνίδι με single-player ιστορία διάρκειας 8-10 ωρών και μερικά multiplayer modes.

Μάλιστα, το single-player campaign δεν είναι απλώς δικαιολογία για να γεμίσει το περιεχόμενο. Το story mode είναι πλήρες, έχει σενάριο και αρκετές αποστολές που προσπαθούν πράγματι να ικανοποιήσουν τον παίκτη και να του προσφέρουν επαρκή ποικιλία δραστηριοτήτων. Βέβαια, το ότι το Squadron δεν εμπίπτει σε αυτές, τις προαναφερθείσες κατηγορίες παιχνιδιών, δεν είναι από μόνο του αρκετό για να πετύχει το εγχείρημα.

Παίζοντας κανείς το story mode, θα δει μια ιστορία που είναι τελείως αδιάφορη, ακόμα και για fans του Star Wars. Οι ηθοποιοί κάνουν επαρκώς τη δουλειά τους και ενσαρκώνουν τους χαρακτήρες ικανοποιητικά, όμως οι προσωπικότητες που έχουν γράψει οι developers είναι βαρετές, δεν αναπτύσσονται καθόλου και δεν ξεχωρίζουν. Μετά το πέρας του campaign σίγουρα θα έχετε ξεχάσει κάθε πρόσωπο, αλλά ίσως αυτό συμβεί και… ενώ παίζετε.

Μία τελείως αδιάφορη ιστορία με βαρετούς διαλόγους, που δεν έχει τίποτα να προσφέρει, εκτός από ένα υπόβαθρο για τις αποστολές και τα missions briefings, ώστε να μην πυροβολούμε τυχαία σκάφη χωρίς λόγο. Δεν είναι η πλοκή το focus, αλλά μπορούσε να έχει γίνει κάτι καλύτερο και να μην αναγκαζόμαστε να πατάμε το skip συνεχώς για να γλιτώσουμε από τους φλύαρους και ανούσιους διαλόγους, που προέρχονται από στόματα χαρακτήρων που δεν μας ενδιαφέρουν ούτε στιγμή.

Το σενάριο δεν καταφέρνει να μας βάλει μέσα, λοιπόν, όμως το gameplay ευτυχώς τα πάει πολύ καλύτερα. Καταρχάς, η εικόνα είναι εξαιρετική, με πλανήτες και συντρίμμια δορυφόρων στον ορίζοντα, με πανέμορφα διαστημικά φαινόμενα να κλέβουν την παράσταση και υπέροχο φωτισμό που «ζωντανεύει» το πιλοτήριό μας. Όσο περιστρεφόμαστε στο σκάφος, βλέπουμε πώς αντιδρά το φως που έρχεται από διάφορους πλανήτες πάνω στα εργαλεία, στους μοχλούς και τα τζάμια, και το θέαμα είναι απόλυτα ικανοποιητικό και βοηθάει πολύ το immersion.

Οι λεπτομέρειες, τα σημάδια, τα σπασμένα κομμάτια, οι αντανακλάσεις, όλα αποδίδονται υπέροχα και, γενικά, το πιλοτήριο δείχνει πανέμορφο και πολύ προσεκτικά στημένο –ευτυχώς, καθώς το βλέπουμε συνεχώς. Μάλιστα, τα διαφορετικά οχήματα που πιλοτάρουμε έχουν και αλλιώτικα cockpits, ενώ μπορούμε και να τα διακοσμήσουμε με αντικείμενα από το lore του Star Wars, αν έχουμε αρκετούς πόντους για να αγοράσουμε τα cosmetics (είπαμε, δεν υπάρχουν microtransactions).

Τα μοντέλα των σκαφών είναι εξαιρετικά σχεδιασμένα, ειδικά των τεράστιων σε μέγεθος, πάνω από τα οποία πετάμε και βλέπουμε όλες τις λεπτομέρειες και τον φωτισμό να αντιδρά στα μέταλλα, αλλά και τις εντυπωσιακές εκρήξεις και καταστροφές όταν ρίχνουμε με τα όπλα.  Επίσης, εξαιρετική βοήθεια για το immersion είναι και ο ήχος, με σκάφη που σκίζουν το διάστημα «ουρλιάζοντας», πυροβολισμούς βγαλμένους απευθείας από τις ταινίες, και μουσικές μελωδίες που τονώνουν το ηθικό και στήνουν το επικό υπόβαθρο.

Το πιλοτήριο δεν επιτελεί μόνο διακοσμητικούς σκοπούς, αφού τα όργανά του πράγματι βοηθούν στο gameplay. Υπάρχει και η επιλογή να απενεργοποιήσουμε εντελώς το interface και να μην υπάρχουν επιπλέον ενδείξεις ώστε να στηριζόμαστε στα μάτια μας και στις μικρές οθόνες του cockpit για να βρούμε τους εχθρούς μας και τα άλλα σημεία ενδιαφέροντος. Ωστόσο, αν εξαφανίσουμε το interface, φυσικά αυξάνεται και η δυσκολία, ενώ τα διάφορα markers είναι πράγματι πολύ χρήσιμα και στημένα με πρακτικό τρόπο για να μας οδηγούν εν μέσω των καταιγιστικών διαστημικών μαχών.

Ξεπερνώντας το οπτικό κομμάτι, ερχόμαστε στο βασικότερο: την αίσθηση των σκαφών και τον χειρισμό τους. Σε ένα τέτοιο παιχνίδι, που πάει πολύ κοντά στον χαρακτηρισμό «εξομοιωτής πτήσης», είναι απαραίτητο να μεταδίδεται η αίσθηση της ταχύτητας, οι γρήγορες στροφές να προκαλούν ένταση, και ο χειρισμός να μεταφράζει ακόμα και τη μικρότερη κίνηση του μοχλού άμεσα, με βάρος. Το Star Wars: Squadrons τα καταφέρνει περισσότερο από όσο θα περίμενε κανείς.

Το gameplay στηρίζεται στις εναέριες μονομαχίες, τα λεγόμενα dogfights, τα οποία το Squadrons αποδίδει πετυχημένα με τους μηχανισμούς του. Κινούμαστε πάντα γρήγορα, αποφεύγουμε ριπές περιστρέφοντας το σκάφος μας, και πυροβολούμε με διάφορα όπλα, που έχουν ξεχωριστές ιδιότητες, για να πετύχουμε τον –συνήθως κινούμενο- στόχο μας. Ο χειρισμός είναι σφιχτοδεμένος και έξυπνα στημένος, με λειτουργίες που βοηθούν τις μάχες να λάμψουν. Κάθε σκάφος έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, τα οποία πρέπει να εκμεταλλευόμαστε για να επιβιώσουμε. Ας πούμε, ένα όχημα έχει ασπίδες, άλλο όχι, και έτσι με το δεύτερο πρέπει να εκμεταλλευτούμε την αυξημένη ταχύτητα που παρέχει για να αποφεύγουμε τα εχθρικά πυρά.

Μάλιστα, υπάρχει ένα σύστημα που μας δίνει τη δυνατότητα να εστιάσουμε σε ένα είδος λειτουργίας και να ρίξουμε εκεί την περισσότερη ισχύ της μηχανής του σκάφους, ανάλογα με την περίσταση: αν θέλουμε να κάνουμε ελιγμούς, αν θέλουμε να πολεμήσουμε, ή αν πρέπει να αντέξουμε πολλή ζημιά. Υπάρχει και ένα σύστημα που μας δίνει τη δυνατότητα να διατάσσουμε τους συμμάχους μας που χειρίζεται η ΑΙ με απλούς τρόπους, που όμως ολοκληρώνουν την εμπειρία –για παράδειγμα, μπορούμε να καταστρέφουμε τις ασπίδες ενός εχθρού με το κατάλληλο όπλο και μετά να στέλνουμε τους NPCs για να τον κατατροπώσουν.

 Για παίκτες που δεν έχουν εμπειρία με αντίστοιχα παιχνίδια και συστήματα, το Squadrons ίσως απαιτήσει λίγο παραπάνω χρόνο εκμάθησης, όμως δεν μιλάμε για δυσκολία τύπου εξομοιωτή (και υπάρχουν και διαβαθμίσεις της δυσκολίας που διαφοροποιούν κατά πολύ την πρόκληση). Οι διάφορες επιλογές όπλων και εργαλείων, αλλά και οχημάτων, είναι αρκετές ώστε να υπάρχει κάτι για κάθε τύπο παίκτη. Η δυσκολία κυμαίνεται ανάμεσα σε arcade μονοπάτια και simulation, και πετυχαίνει εκείνο το σημείο που τα πάντα είναι γρήγορα και διασκεδαστικά, αλλά ταυτόχρονα απαιτούν εκμάθηση των συστημάτων για να είναι όσο ικανοποιητικά μπορούν να γίνουν.

Το gameplay και ο χειρισμός δεν απογοητεύουν, αλλά, δυστυχώς, ο σχεδιασμός του campaign δεν είναι ιδανικός για να αναδείξει τα θετικά στοιχεία του Star Wars: Squadrons. Αν και η διάρκεια είναι επαρκής, δημιουργεί ένα πρόβλημα: επειδή ένα παιχνίδι τέτοιου τύπου χρειάζεται αρκετή εκμάθηση, ένα μεγάλο μέρος του story mode μοιάζει με tutorial και η δράση αργεί να πάρει μπροστά. Μάλιστα, όταν φτάσουμε στο σημείο να έχουμε μάθει όλους τους μηχανισμούς και να μας δίνεται ελεύθερα η επιλογή σχετικά με τα οχήματα και τα όπλα που θα χρησιμοποιήσουμε, αλλά και όταν παρουσιάζονται οι πιο ενδιαφέρουσες πίστες, κοντεύουμε ήδη να φτάσουμε στο τέλος.

Σε ένα μεγάλο του τμήμα, το campaign αποτελείται από απλές προκλήσεις, του στιλ «κατέρριψε όλα τα εχθρικά σκάφη», και οι αντίπαλοι μάλιστα δεν έχουν αρκετό ενδιαφέρον ώστε να στηρίξουν ολόκληρες αποστολές. Στην πορεία εμφανίζονται πιο εξεζητημένοι στόχοι και μερικές καταιγιστικές σκηνές που καταδεικνύουν πιο έντονα τις ελλείψεις στο πρώτο τμήμα της ιστορίας. Από ένα σημείο και μετά, γίνεται αρκετή προσπάθεια να διατηρηθεί το ενδιαφέρον του παίκτη και να μην επαναλαμβάνεται πολύ το gameplay και, ως επί το πλείστον, οι προσπάθειες καρποφορούν παρά τις επαναλήψεις που πράγματι υπάρχουν και δεν καταφέρνει η δομή να αποφύγει.

Όπως και να ‘χει, παρά τα ελαττώματά του, το campaign του Squadrons είναι ικανοποιητικό και επιτυγχάνει στο να προετοιμάσει τον παίκτη για το ιδιαίτερα απαιτητικό multiplayer. Όταν παίζουμε ενάντια σε άλλους παίκτες, οι μάχες είναι εξαιρετικά γρήγορες και δύσκολες, αφού ένα λάθος μπορεί να μας στοιχίσει τη νίκη και να μας καταρρίψει. Οι αναμετρήσεις στο online multiplayer είναι πολύ διασκεδαστικές, αλλά μετά από ένα σημείο αρχίζει να φαίνεται ότι χρειάζονταν περισσότερα modes, καθώς το κομμάτι αυτό βασίζεται κυρίως σε δύο: στα γρήγορα, άμεσα matches με μονομαχίες μεταξύ παικτών και σε ένα πιο βαθύ, δύσκολο και μεγάλο σε διάρκεια στρατηγικό mode που μας βάζει σε μία αποστολή παρόμοια με του single-player, αλλά με άλλους παίκτες, εχθρούς και συμπαίκτες.

Σε αυτό το mode θα πρέπει να μάθουμε να εκτελούμε διάφορες μίνι αποστολές, όπως να προστατεύουμε συγκεκριμένα σκάφη μας, να καταρρίπτουμε άλλα, βασικά για τον εχθρό, να αμυνόμαστε όποτε πρέπει και να βγαίνουμε στην επίθεση την κατάλληλη στιγμή. Είναι ένα διασκεδαστικό mode, που θα έπρεπε να έχει περισσότερους χάρτες, αλλά και παραλλαγές για να είναι πλήρως πετυχημένο. Συνολικά, το multiplayer είναι διασκεδαστικό αλλά δύσκολα θα κρατήσει για πολύ έναν παίκτη, παρά τα levels, τα cosmetics και τα upgrades που μπορεί να ξεκλειδώσει.

Τέλος, ένα πολύ θετικό στοιχείο του Star Wars: Squadrons είναι η εισαγωγή της λειτουργίας του VR σε όλο το παιχνίδι, multiplayer και single-player. Το gameplay σε VR είναι στην καλύτερη μορφή του, αφού μας δίνεται η δυνατότητα να κοιτάμε με τα ίδια μας τα μάτια δεξιά και αριστερά ενώ περιστρέφουμε το σκάφος και να βλέπουμε πού βρίσκονται οι εχθροί μας ακόμα και όταν βγαίνουν εκτός «οθόνης». Ο χειρισμός κατά τ’ άλλα παραμένει ίδιος, καθώς δεν υποστηρίζονται τα PS Move χειριστήρια.

Το immersion στο VR mode είναι ακόμα πιο υψηλό, όμως η χαμηλή ανάλυση σε PS VR δημιουργεί κάποια προβλήματα, όπως είναι η υπερβολική θόλωση σε μακρινές αποστάσεις που δυσκολεύει τον εντοπισμό των εχθρών. Πάντως, αν έχετε PS VR, σίγουρα να το δοκιμάσετε, και μάλιστα ενδέχεται να προτιμήσετε να παίξετε έτσι όλο το campaign, που από μόνο του συγκαταλέγεται άνετα στα καλύτερα παιχνίδια για το VR της κονσόλας.

Συμπέρασμα

Το Star Wars: Squadrons είναι ένα παιχνίδια διαστημικών μονομαχιών που θα σας κάνει να νιώσετε ότι βρίσκεστε μέσα σε σκάφος και συμμετέχετε σε καταιγιστικές μάχες. Τα συστήματά του είναι καλοστημένα και διασκεδαστικά, το multiplayer ικανοποιητικό στο gameplay αν και κάπως «φτωχό» σε περιεχόμενο, και το VR mode εξαιρετικό. Το σενάριο, δυστυχώς, είναι εντελώς αδιάφορο και το στήσιμο του single-player story mode αργεί αρκετά να πάρει μπροστά, ενώ παρουσιάζει και επαναλήψεις πού και πού. Όπως και να ‘χει, ένα απόλυτα τίμιο παιχνίδι που αξίζει τον χρόνο σας αν σας αρέσει το είδος.

 

Βαθμολογία:  7/10

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

 

Πηγή: Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει