Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου

Μήπως υποφέρετε συχνά από δυσάρεστα γαστρεντερικά συμπτώματα όπως πόνο και φούσκωμα στην κοιλιά, δυσκοιλιότητα, διάρροια ή εναλλαγή των δύο; Παρατηρείτε εντονότερο πρόβλημα μετά από την κατανάλωση συγκεκριμένων τροφίμων ή σε περιόδους έντονου στρες;

Τότε είναι πολύ πιθανό να πάσχετε από το λεγόμενο Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου, τη γνωστή στους περισσότερους και ως σπαστική κολίτιδα.

Ακολουθούν ορισμένες διατροφικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να μετριάσετε το πρόβλημα:

• Αποφύγετε τρόφιμα που «πυροδοτούν» τα συμπτώματα: εάν έχετε παρατηρήσει ότι η κατανάλωση κάποιων συγκεκριμένων τροφών επιβαρύνει την κατάσταση, καλό είναι να τα περιορίσετε ή να τα καταναλώνετε σε διαφορετική μορφή (πχ βραστά αντί για ωμά λαχανικά).

• Καταναλώστε μικρά και συχνά γεύματα: το να κάνετε 1 ή 2 μεγάλα γεύματα μέσα στην ημέρα μπορεί να οδηγήσει σε ακόμη πιο έντονα συμπτώματα. Γι’ αυτό κατανείμετε την ποσότητα της τροφής καλύτερα μέσα στη μέρα.

• Εντάξτε τις διαλυτές φυτικές ίνες στη διατροφή σας: βρίσκονται σε τροφές όπως η βρώμη, το κριθάρι, σε όσπρια όπως τα φασόλια καθώς και στον αρακά.

• Αυξήστε τη λήψη προβιοτικών. Τα προβιοτικά είναι «φιλικοί» προς τον άνθρωπο μικροοργανισμοί, που δρουν στον ανθρώπινο οργανισμό επαναφέροντας την ισορροπία της εντερικής μικροχλωρίδας και βελτιώνοντας την εντερική λειτουργία.

Ως ο πιο αποδοτικός τρόπος πρόσληψης σημαντικής δόσης προβιοτικών έχουν αναγνωριστεί τα συμπληρώματα προβιοτικών, όπως για παράδειγμα εκείνα που περιέχουν στελέχη των γενών Lactobacillus ή Bifidobacterium, είτε συνδυασμό αυτών. Επιπλέον, έχει φανεί ότι η συνύπαρξη κι ενός σακχαρομύκητα, του S. Boulardii, μαζί με τα παραπάνω είδη προβιοτικών, καθιστά τα συμπληρώματα ακόμη πιο αποδοτικά στη εξομάλυνση της λειτουργίας του εντέρου.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει