Ενθαρρυντικά τα μηνύματα που έστειλαν οι καταναλωτές στους εμπόρους του Βόλου το πρωί του Σαββάτου

Τι ΠΡΕΠΕΙ να ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ έμποροι αλλά και καταναλωτές την περίοδο των ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ…

Ξεκίνησαν οι χειμερινές εκπτώσεις στην πόλη του Βόλου στις 15 Ιανουαρίου, με το ποσοστό τους να ξεκινά από 35% και να φτάνει ακόμα και το 80%.

Οι έμποροι αισιόδοξοι όπως πάντα ελπίζουν στην τόνωση των ταμείων τους, ωστόσο δεν χάνουν και τον ρεαλισμό τους, γνωρίζοντας πως οι τσέπες των καταναλωτών, όπως και οι δικές τους άλλωστε, είναι άδειες.

Ελπίζουν όμως, πως οι καιροί έχουν αλλάξει την νοοτροπία του κόσμου, στρέφοντας τον ξανά στην τοπική αγορά, με αποτέλεσμα και αυτά τα ελάχιστα που θα διαθέσουν για τις αγορές τους, να τα διαθέσουν στα τοπικά καταστήματα και όχι σε πολυκαταστήματα, γνωρίζοντας πια πως τα χρήματα αυτά, θα επιστρέψουν στους ίδιους και δεν θα βγουν στο εξωτερικό.

Ειδικότερα, σε φυσιολογικά επίπεδα κινήθηκε η κίνηση τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων, ωστόσο το Σάββατο 19 Ιανουαρίου η κίνηση ήταν ιδιαίτερα αυξημένη, γεγονός που χαροποίησε ιδιαίτερα τους εμπόρους.

Φυσικά, κανείς τους δεν συγκρίνει ούτε την κίνηση, αλλά ούτε και τις αγορές με αυτές που καταγράφθηκαν πέρυσι, πόσο μάλλον πρόπερσι.

Η μείωση είναι δραματική, ωστόσο συνεχίζουν και παλεύουν, ελπίζοντας πως κάτι θα αλλάξει, όπως άλλωστε άλλαξε και στις καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών της Μαγνησίας.

ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ ΕΜΠΟΡΟΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ:

1. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.
2. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «20% έκπτωση»).
3. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
4. Εάν διαπιστωθεί παράβαση του νόμου ή παραπλάνηση των καταναλωτών, οι ποινές και τα πρόστιμα είναι βαρύτατα. Όσοι παραβαίνουν τις διατάξεις του νόμου διώκονται ποινικά και τιμωρούνται με φυλάκιση, ενώ, επιπλέον, τους επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι ποσού ίσου με το 0,5% του ετησίου κύκλου εργασιών που πραγματοποιούν, το οποίο, σε περίπτωση υποτροπής, μπορεί να αυξάνεται μέχρι το 3% του ετησίου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Το πρόστιμο επιβάλλεται με απόφαση του οικείου Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας.
Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται, με απόφαση του Περιφερειάρχη, διοικητικό πρόστιμο χιλίων (1.000) μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.

Από την πλευρά του ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου καλεί αφενός μεν τους συναδέλφους εμπόρους να προστατεύσουν τον θεσμό των εκπτώσεων και να αναδείξουν για μία ακόμη φορά τον παραδοσιακό σεβασμό του εμπορίου προς τους καταναλωτές, αφετέρου δε το καταναλωτικό κοινό να εμπιστευθεί τα οργανωμένα εμπορικά καταστήματα για τις αγορές του και όχι το κάθε μορφής παραεμπόριο, το οποίο ούτε ποιότητα προσφέρει, ούτε εγγυήσεις, ούτε αποδείξεις.

ΑΝ ΔΕΝ ΠΑΡΕΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗ, ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ:

Τέλος να σημειωθεί πως ισχύει και για τα εμπορικά καταστήματα, πως αν δεν υπάρχει ταμπέλα στην οποία θα αναγράφεται πάνω τόσο στα Ελληνικά, όσο και στα Αγγλικά, πως ο καταναλωτής αν δεν πάρει απόδειξη μπορεί να φύγει από το μαγαζί χωρίς να πληρώσει, ο έμπορος κινδυνεύει με πρόστιμο που φτάνει και τα 1000 ευρώ.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει