ΛΑ.Σ. Βόλου: Μπέος, Πατσιαντάς, Σκοτεινιώτης και Μιτζικός έχουν συνταχθεί…

Τί τόνισαν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι του ΚΚΕ σε συνέντευξη Τύπου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ την ανακοίνωση των Δημοτικών Συμβούλων της Λαϊκής Συσπείρωσης Βόλου του ΚΚΕ, όπως έφτασε στο e-Volos.gr:

Η νέα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, παρά τις διφορούμενες δηλώσεις για τη διαχείριση στα ζητήματα της τοπικής διοίκησης, για αλλαγές στη διάρθρωση της αποκεντρωμένης διοίκησης και της αιρετής περιφερειακής και τοπικής διοίκησης, δεν αντιτίθεται στις πολιτικές της Ε.Ε., που θέλουν τη μετεξέλιξη της τοπικής διοίκησης σε φοροεισπρακτικούς μηχανισμούς για την ανταπόδοση υπηρεσιών και σε βασικούς μοχλούς για την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας κρατικής και δημοτικής περιουσίας για επένδυση των συσσωρευμένων και λιμναζόντων κεφαλαίων από μεγάλες επιχειρήσεις με στόχο την καπιταλιστική ανάκαμψη και την αύξηση των κερδών τους.

Η πολιτική τοποθέτηση των στελεχών της νέας κυβέρνησης ότι είναι ενάντια σε ένα γενικό ξεπούλημα, αλλά είναι υπέρ της παραχώρησης, έρχεται να εξυπηρετήσει διαφορετικά συμφέροντα του κεφαλαίου, τάσσεται με το πλευρό μερίδας των ανταγωνιστών, εντός και εκτός της χώρας, που θέλουν να βάλουν στο χέρι τα φιλέτα. Τα μέσα δεν αγιάζουν το σκοπό! Είτε πουληθούν είτε δοθούν με ΣΔΙΤ είτε στη διαχείριση κρατήσει το πλειοψηφικό πακέτο το κράτος ή δήμος, ο στόχος δεν είναι η βελτίωση των συνθηκών της ζωής των λαϊκών στρωμάτων, αλλά η ανάκαμψη της κερδοφορίας των μονοπωλίων.

Να θυμίσουμε ότι η Έκθεση του ΟΟΣΑ που η σημερινή κυβέρνηση επικαλείται για την εφαρμογή του 30% του προγράμματος του μνημονίου, που παραδόθηκε στην προηγούμενη συγκυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, με τις «εργαλειοθήκες», προβλέπει και τα παρακάτω: την επιτάχυνση του προγράμματος των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιαίτερα στους τομείς της Ενέργειας, των σιδηροδρόμων, των περιφερειακών αεροδρομίων και λιμανιών και των ακινήτων.

Η ανακοίνωση για κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ από τη νέα κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και η δημιουργία «Ταμείου Κρατικής Περιουσίας», για την «εξεύρεση επενδυτικών κεφαλαίων για λογαριασμό του αναπτυξιακού προγράμματος της κυβέρνησης», καθώς και οι δηλώσεις κατά του «ξεπουλήματος», δεν μπορούν να αποκρύψουν τη συμφωνία για παραχώρηση σε ιδιώτες, οι οποίοι ευνόητα κοιτούν το πορτοφόλι τους, και όχι τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Εξάλλου αποκαλυπτική για το νέο τρόπο διαχείρισης των οικονομικών στην τοπική διοίκηση είναι η συμφωνία του Γ. Βαρουφάκη στην πρόταση του Στ. Μάνου, στη συνομιλία τους στο twitter, για εξοικονόμηση 2,6 δισ. €, από τη διακοπή της χρηματοδότησης της τοπικής διοίκησης από το κράτος και οι δήμοι να αντλούν τους πόρους που χρειάζονται, με ανταποδοτικό τέλος που θα πληρώνουν οι δημότες.

Σ’ αυτό το οικονομικό «παιχνίδι» έχουν συνταχθεί και η πλειοψηφία του Δήμου Βόλου και οι μειοψηφίες του Πατσιαντά (ΣΥΡΙΖΑ), του Σκοτεινιώτη και του Μιτζικού (Ν.Δ). Είναι εμφανές ότι με τις δηλώσεις τους δεν αποκλείουν την εμπλοκή ιδιωτών στη διαχείριση των υπηρεσιών του δήμου. Όπως δεν ήταν τυχαία η παρουσία του δημάρχου Βόλου κ. Μπέου στην προεκλογική συγκέντρωση του ΣΥΡΙΖΑ στο Βόλο με τον Αλέξη Τσίπρα και η προβεβλημένη συμμετοχή του στο συλλαλητήριο στήριξης της διαπραγμάτευσης της κυβέρνησης, άλλο τόσο δεν τυχαία η τακτική των εκπροσώπων του ΣΥΡΙΖΑ στο δημοτικό συμβούλιο Βόλου, που με δικονομικές παρεμβάσεις επιχειρούν να αντιπολιτευτούν, αφήνοντας στο απυρόβλητο την ουσία της πολιτικής που εφαρμόζεται.

Οι απρεπείς – υβριστικοί χαρακτηρισμοί και οι αντεγκλήσεις στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου, οι παιδαριώδεις «κόντρες» μεταξύ του δημάρχου και δημοτικών συμβούλων κυρίως της μείζονος μειοψηφίας των Δρόμων Συνεργασίας, του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και των άλλων μειοψηφιών πλην Λαϊκής Συσπείρωσης του ΚΚΕ, όσο και αν το επιδιώκουν, δεν μπορούν να συσκοτίσουν την πολιτική συμφωνία στα ζητήματα διαχείρισης του δήμου, δηλαδή την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών, την ανταποδοτικότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες και τη μετατροπή της τοπικής διοίκησης σε Α.Ε., όπως ακριβώς έχει δρομολογηθεί από τις αστικές κυβερνήσεις, με το πρόγραμμα «Καλλικράτης».

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η στάση τους για την ΑΝΕΒΟ (Αναπτυξιακή Εταιρεία Βόλου), όχι για την ύπαρξή της και το χαρακτήρα της λειτουργίας της, που την έχουν αποδεχτεί, και που ήταν η απογραφή, η προβολή με σκοπό την παραχώρηση προς εκμετάλλευση της περιουσίας του Δήμου Βόλου από ιδιώτες. Επίσης η μελέτη και ανάπτυξη ευρωπαϊκών προγραμμάτων, όπως τα ΤΟΠΣΑ και οι ΚΟΙΝΣΕΠ, για την μεγαλύτερη εκμετάλλευση και ενσωμάτωση των εργαζομένων στη λογική των μειωμένων απαιτήσεων και του μικρότερου κακού, σε μια λογική υποχώρησης και συμβιβασμού, με στόχο τη κοινωνική συναίνεση και την αποδοχή της πολιτικής της Ε.Ε., με στόχο τη μείωση του κόστους εργασίας, και τη διασφάλιση κερδών για τις επιχειρήσεις. Η διεύρυνση των αρμοδιοτήτων της ΑΝΕΒΟ με την αλλαγή του καταστατικού της και οι μηνυτήριες αναφορές των Δρόμων Συνεργασίας του ΣΥΡΙΖΑ δεν αλλάζουν το χαρακτήρα της.

Εκτιμούμε ότι η κίνηση του Δημάρχου Βόλου κ. Μπέου σχετικά με το πεδίο οικονομικής δραστηριότητας της ΑΝΕΒΟ έχει να κάνει με την εξυπηρέτηση οικονομικών συμφερόντων. Εξάλλου η μέχρι τώρα στάση του με την αξιοποίηση χώρων στάθμευσης, η απάνθρωπη τοποθέτησή του σε σχέση με την προστασία της υγείας των κατοίκων του παλιού λιμεναρχείου μπροστά στην «ανάπτυξη» του λιμανιού, η πρωτοβουλία για διαχείριση των Αστικών Στερεών Αποβλήτων από ιδιωτικές εταιρείες, με ερωτηματικά ακόμη και για τη θερμική επεξεργασία (αποξήρανση) που σχετίζεται με την καύση των σκουπιδιών, αποδεικνύουν το ενδιαφέρον της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου για τη μετατροπή του δήμου σε εταιρεία που οι εργαζόμενοι της πόλης θα πληρώνουν το τίμημα για τις δημοτικές υπηρεσίες. Σ’ αυτή τη βασική κατεύθυνση λειτουργίας του δήμου δεν έχουν εκφράσει την κατηγορηματική τους αντίθεση οι υπόλοιπες παρατάξεις πλην ΚΚΕ.

Τρανταχτό παράδειγμα είναι και η πρόταση των εκπροσώπων του ΣΥΡΙΖΑ για τη διαχείριση των Στερεών Αποβλήτων. Προτείνουν «την ίδρυση και λειτουργία από τον Δήμο μικρών εταιριών (ο αριθμός των οποίων θα προκύψει μετά από μελέτη για τον όγκο των απορριμμάτων)», οι οποίες προτείνεται «να λειτουργήσουν στη δικαιοδοσία και υπό τον έλεγχο του Δήμου Βόλου» και όχι αποκλειστικά κάτω από το σχεδιασμό ενιαίου δημόσιου φορέα, θα το πληρώσουν οι λαϊκές οικογένειες και ας πληρώνουν σήμερα το 60% του εισοδήματός τους σε δυσβάσταχτους έμμεσους και άμεσους φόρους. Αυτό αποτελεί, και των εκπροσώπων του ΣΥΡΙΖΑ, το κοινό σημείο με τη δημοτική αρχή Βόλου, με αποτέλεσμα η διαφωνία τους να είναι στο κατά πόσο το αστικό δίκαιο νομιμοποιεί τις διαχειριστικές επιλογές της δημοτικής αρχής. Αποπροσανατολίζουν με τις ανεπίτρεπτες συμπεριφορές στο δημοτικό συμβούλιο και οι διαφωνίες τους αφορούν τα διαφορετικά μείγματα διαχείρισης, που ουσιαστικά συμπίπτουν στην εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών.

Για τις εξελίξεις στη ΔΕΥΑΜΒ

Η νέα δημοτική αρχή συνεχίζει την ίδια πολιτική από εκεί που την άφησε η προηγούμενη δημοτική αρχή. Με Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.) δεν πρόκειται να λυθεί κανένα απολύτως πρόβλημα στη διαχείριση των υδάτινων πόρων. Αντίθετα στη ΔΕΥΑΜΒ θα συνεχίσει να απασχολεί η έντονη δυσοσμία από τις σκανδαλώδεις συμβάσεις, που είναι αποτέλεσμα του τρόπου λειτουργίας, της παραχώρησης των έργων σε εργολαβικές εταιρείες και της σταδιακής ιδιωτικοποίησης της υπηρεσίας.

Το μάρμαρο όμως όπως συνήθως θα συνεχίσουν να το πληρώνουν οι εργαζόμενοι και οι λαϊκές οικογένειες της πόλης, που θα εξακολουθούν να ακριβοπληρώνουν το νερό. Οι ισχνές μειώσεις που έγιναν από την προηγούμενη δημοτική αρχή του Π. Σκοτεινιώτη καθώς και από τη νέα του Αχ. Μπέου, αποτελούν κοροϊδία, τη στιγμή που τα εισοδήματα των λαϊκών οικογενειών, των μισθωτών και των συνταξιούχων, έχουν τσακιστεί από την αντιλαϊκή πολιτική και τη φορολογία, με πραγματικές μειώσεις πάνω από 50%, τη στιγμή που η ανεργία έχει κάνει κόλαση τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων. Οι λαϊκές οικογένειες θα συνεχίσουν να πληρώνουν την εξαφάνιση της κρατικής χρηματοδότησης, τις σκανδαλώδεις συμβάσεις, τις ΣΔΙΤ με τα υπέρογκα δάνεια για έργα (π.χ. συνοδά έργα αποχέτευσης), όπως και τη συνέχεια της πορείας ιδιωτικοποίησης της επιχείρησης.

Απόδειξη αυτής της πορείας είναι η δραματική μείωση των οργανικών θέσεων στη ΔΕΥΑΜΒ. Η προηγούμενη δημοτική αρχή μείωσε τις οργανικές θέσεις από 292 σε 156, ενώ η νέα δημοτική αρχή προχωρά σε μείωση ακόμη 24 θέσεων. Επίσης συνεχίζει ο νέος ΟΕΥ να διαπνέεται από αυταρχισμό και αντιδραστικότητα αφού την απόλυτη εξουσία για τη λειτουργία της επιχείρησης, την παρακολούθηση και των έλεγχο των εργαζομένων, έχουν ο γενικός διευθυντής και οι προϊστάμενοι, οι δε εργαζόμενοι δεν έχουν σχεδόν κανένα λόγο, ακόμη και για ζητήματα που τους αφορούν άμεσα. Επιπλέον και ο νέος ΟΕΥ αρμόζει στη λειτουργία μιας ιδιωτικής παρά μιας δημόσιας επιχείρησης. Αυτό θα συνεχίσει να έχει επιβαρυντικές συνέπειες για τους εργαζόμενους σ’ αυτή και, κυρίως, για την ποιότητα και τιμή των προσφερόμενων υπηρεσιών στους δημότες. Χαρακτηριστικές γι’ αυτό είναι οι διατάξεις, που θεσμοθετούν τη δυνατότητα εκλογής στη θέση Γενικού Διευθυντή στελέχους από τον ιδιωτικό τομέα, τις προσλήψεις προσωπικού με συμβάσεις ορισμένου χρόνου και έργου και ότι η σχέση εργασίας όλων των εργαζομένων θα είναι ιδιωτικού δικαίου.

Οι ευθύνες της νέας δημοτικής αρχής είναι τεράστιες. Η αντιπαράθεση της με τους προηγούμενους διαχειριστές συγκαλύπτει τις πραγματικές αιτίες των προβλημάτων, ενώ ούτε μια κουβέντα για διεκδικήσεις χρηματοδότησης των έργων από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ στο δήμο, που υπερασπίζονται τη λειτουργία της επιχείρησης με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Οι τοποθετήσεις τους για το δημόσιο χαρακτήρα της ΔΕΥΑΜΒ δεν αντιτίθεται στο σημερινό ανταποδοτικό χαρακτήρα της λειτουργίας της (δεν ψήφισαν τις ισχνές μειώσεις στο τιμολόγιο, όχι γιατί θα πρέπει να είναι μεγαλύτερες, αλλά γιατί δεν προηγήθηκε «καμιά αναλογιστική οικονομοτεχνική μελέτη»). Έμμεσα, συμφώνησαν με τις μειώσεις μισθών των εργαζομένων στη ΔΕΥΑΜΒ, που έπρεπε όπως ισχυρίζονται να περάσουν ως «αντισταθμιστικό όφελος στο δημότη», καλλιεργώντας τον κοινωνικό αυτοματισμό, θεωρώντας αυτούς υπεύθυνους για το ακριβό νερό και όχι την πολιτική των αστικών κυβερνήσεων και της Ε.Ε. που ιδιωτικοποιεί τις υπηρεσίες.

Το ΚΚΕ καλεί τα λαϊκά στρώματα της πόλης να υπερασπιστούν το δικαίωμα στο φθηνό, επαρκές και ποιοτικό νερό, το δικαίωμα στην προστασία του περιβάλλοντος και της φύσης. Να διεκδικήσουν ενιαίο φορέα στη διαχείριση και στην προστασία των υδάτινων πόρων με κατάργηση κάθε επιχειρηματικής – εργολαβικής και συνεπώς κερδοσκοπικής δραστηριότητας. Ιδιαίτερα θα πρέπει να διεκδικήσουν μέτρα προστασίας των ανέργων και των λαϊκών οικογενειών που υποφέρουν με γενναία μείωση των τιμολογίων ύδρευσης – αποχέτευσης, με παράλληλη απαγόρευση της διακοπής παροχής νερού.

Για τον κανονισμό άρδευσης της ΔΕΥΑΜΒ

Το ζήτημα τη άρδευσης σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ξεκομμένα από τη συνολική διαχείριση των υδάτινων πόρων της ευρύτερης περιοχής της Μαγνησίας και της Θεσσαλίας. Αφορά τις υποδομές, τα υπόγεια και επίγεια υδάτινα αποθέματα, ζητήματα προστασίας του περιβάλλοντος και της φύσης. Για τους υδάτινους πόρους που διατίθενται για άρδευση απαιτείται γενικότερος σχεδιασμός που αφορά την επάρκεια και την ποιότητά τους. Συνδέεται άμεσα με μια σειρά παραγωγικούς κλάδους που συνδέονται με τον αγροτοβιομηχανικό τομέα τροφοδοτώντας τη συνολική ανάπτυξη της παραγωγής και την κάλυψη των λαϊκών αναγκών με εγχώρια, ποιοτικά και φθηνά προϊόντα. Συνδέεται με την αύξηση των αρδευομένων εκτάσεων και την ανάπτυξη έργων όπως η εκτροπή του άνω ρου του Αχελώου, την ολοκλήρωση του έργου της Κάρλας, το σχεδιασμό και την υλοποίηση των αναγκαίων εγγειοβελτιωτικών έργων και έργων υποδομής που θα αποταμιεύουν και θα εμπλουτίζουν τα υδάτινα αποθέματα του υδροφόρου ορίζοντα (φράγματα, ταμιευτήρες, λιμνοδεξαμενές, κ.λπ), τον εκσυγχρονισμό των αρδευτικών – υδρευτικών δικτύων και κατασκευή νέων σύγχρονων για να μειωθεί η απώλεια νερού, την ολοκλήρωση των έργων για συγκέντρωση και αποθήκευση των επιφανειακών νερών.

Η πρόταση της δημοτικής αρχής Βόλου για τη διαχείριση και την τιμολόγηση της άρδευσης στην περιοχή του Δήμου Βόλου δεν ξεφεύγει από μια εισπρακτική αντίληψη, από μια διαχειριστική λογική ανταποδοτικού χαρακτήρα των ελάχιστων και συνεχώς μειούμενων υδάτινων πόρων. Αυτό σημαίνει ότι την έλλειψη υποδομών εξαιτίας της εφαρμογή της αντιλαϊκής και αντιαγροτικής πολιτικής, θα καλούνται να την πληρώσουν τα φτωχά αγροτικά νοικοκυριά και οι μικροκαλλιεργητές. Για αυτό και στον κανονισμό αναγράφεται σαφέστατα ότι: «Μετά τη λήξη της αρδευτικής περιόδου και εφόσον τα έξοδα της κάθε Τοπικής Κοινότητας δεν καλύπτονται από τις παραπάνω τιμές, θα υπάρχει αύξηση αυτών για την κάλυψη τους ώστε να τηρηθεί η ανταποδοτικότητα», δηλαδή οι μικροί καλλιεργητές θα πληρώνουν και το νερό και τα έργα συντήρησης και υποδομής.
Η Λαϊκή Συσπείρωση Βόλου είναι ενάντια σε οποιαδήποτε ανατίμηση του τιμολογίου άρδευσης. Έχει ξεκάθαρη θέση για την ανάπτυξη όλων των αναγκαίων έργων και υποδομών που θα εξασφαλίζουν αρκετό, φθηνό και ποιοτικό νερό και για την άρδευση. Διαφωνεί με τη λεγόμενη αυτοδιαχείριση από τις τοπικές κοινότητες του νερού άρδευσης, γιατί αυτό δεν μπορεί, σε έκταση διαχείρισης μικρής κλίμακας, να διασφαλίσει στοιχειωδώς τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την δημιουργία των κατάλληλων υποδομών, την επάρκεια και τον έλεγχο των υδάτινων πόρων.

Είμαστε υπέρ μιας διακύμανσης της τιμής του νερού, με συνολική ρύθμιση των τιμολογίων ύδρευσης – αποχέτευσης – άρδευσης που θα εξασφαλίζει φθηνό νερό στις λαϊκές οικογένειες, στους μικρούς και μεσαίους καλλιεργητές και κτηνοτρόφους, ενώ θα επιβαρύνει τις μεγάλες επιχειρήσεις και τις μεγάλες εκμεταλλεύσεις. Είναι ακόμη ευνόητο ότι διεκδικούμε τη γενναία χρηματοδότηση για τα έργα υποδομών άρδευσης από τον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ είμαστε ενάντια στην ΚΑΠ της Ε.Ε, που βάζει φραγμό στην ανάπτυξη της αγροτικής οικονομίας, εμποδίζοντας τη ολοκλήρωση σημαντικών έργων για την αξιοποίηση των υδάτινων πόρων στη Μαγνησία και γενικά στη Θεσσαλία.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει