Νέες δράσεις στο ΚΔΑΠ Βελεστίνου σε συνεργασία με ψυχολόγους

Ομάδες γονέων, λογοθεραπευτική στήριξη, Συμβουλευτικός Σταθμός, πρόγραμμα συναισθηματικής αγωγής…

Την παροχή ψυχολογικών, συναισθηματικών και γνωστικών δράσεων ξεκινά ο Δήμος Ρήγα Φεραίου στο πλαίσιο λειτουργίας του Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) στο Βελεστίνο με στόχο την ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση του κοινωνικού συνόλου.

Η νέα δομή υπηρεσιών στο ΚΔΑΠ θα λειτουργήσει με τη συνεργασία του Κέντρου Συμβουλευτικής Στήριξης και Ενημέρωσης (ΚεΣυΠΕ). Οι δραστηριότητες θα εντάσσονται σε τέσσερις κατηγορίες: 1) Ομάδες γονέων, 2) Συμβουλευτικός Σταθμός, 3) Δοκιμασία Σχολικής Ετοιμότητας, 4) Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής, 5) Λογοθεραπευτική Στήριξη.

Οι ενδιαφερόμενοι γονείς μπορούν να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με την διευθύντρια του ΚΔΑΠ Βελεστίνου, νηπιαγωγό, κ. Ελένη Κοντογιάννη στο τηλ. 24250-22741 για να δηλώσουν συμμετοχή, είτε στα τηλέφωνα του Δήμου 2425350209 και 2425350211.

Η Δήμαρχος Ρήγα Φεραίου κ. Ελένη Λαΐτσου υπογράμμισε πως με τη λειτουργία του ΚΔΑΠ κάναμε ένα πρώτο σημαντικό βήμα στην δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των παιδιών μέσα από πλούσιες παιδαγωγικές δραστηριότητες. Και ήδη η συμμετοχή στα προγράμματα είναι πολύ μεγάλη. Πλέον προχωράμε ακόμη περισσότερο στον εμπλουτισμό των δράσεων δημιουργώντας ένα νέο πλαίσιο υπηρεσιών εντός του ΚΔΑΠ που αναφέρονται τόσο στα παιδιά, όσο και στους γονείς και στοχεύουν στην ανίχνευση δεξιοτήτων, αλλά και στην πολύπλευρη στήριξη των γονιών στο σύνθετο ρόλο που έχουν της ανατροφής των παιδιών τους. Για το λόγο αυτό και αναλάβαμε τη συνεργασία με το Κέντρο Συμβουλευτικής Στήριξης και Ενημέρωσης, προκειμένου να υπάρξουν τα καλύτερα δυνατόν αποτελέσματα. Παράλληλα καλούμε τους γονείς που ενδιαφέρονται, να επικοινωνήσουν με το ΚΔΑΠ, προκειμένου να αρχίσει και η υλοποίηση των δράσεων».

Οι νέες δράσεις

Οι νέες δράσεις που θα λειτουργήσουν στο ΚΔΑΠ Βελεστίνου με επαγγελματίες συμβούλους (ψυχολόγους, λογοθεραπευτές) του ΚεΣυΠΕ, είναι οι εξής:

1) Ομάδες Γονέων: Οι ομάδες στοχεύουν στο να στηρίξουν τους γονείς και να τους εκπαιδεύσουν πάνω σε θέματα που δυσκολεύουν και κάνουν σύνθετο και περίπλοκο το ρόλο τους.

2) Συμβουλευτικός Σταθμός: Η συγκεκριμένη δράση παρέχει σε γονείς και εκπαιδευτικούς ενημέρωση και συμβουλευτική πάνω σε θέματα που τους απασχολούν. Ατομικές συναντήσεις δίνουν την ευκαιρία σε γονείς να συζητήσουν θέματα που έχουν σχέση με τα παιδιά τους και την οικογενειακή τους ζωή γενικότερα.

3) Δοκιμασία Σχολικής Ετοιμότητας (Δοκιμασία Α’ τεστ-απευθύνεται σε μαθητές Νηπιαγωγείου). Μπορεί να ελεγχθεί με ασφαλή και αντικειμενικό τρόπο, με ένα τεστ, το κατά πόσο ένα παιδί που τελειώνει το νηπιαγωγείο είναι μαθησιακά έτοιμο να αρχίσει το σχολείο. Η δοκιμασία Α’ τεστ που σταθμίστηκε αποκλειστικά στη χώρα μας σε πληθυσμό 2.000 φυσιολογικών παιδιών, ελέγχει πρώιμες μαθησιακές ικανότητες σε παιδιά που παρακολουθούν νηπιαγωγείο. Το Α’ τεστ δεν είναι τεστ νοημοσύνης. Είναι ανιχνευτικό τεστ με στόχο να αντιμετωπιστούν έγκαιρα αναπτυξιακά προβλήματα (λόγου και άλλα) που εμποδίζουν την ομαλή ένταξη του παιδιού στο σχολικό περιβάλλον και να προληφθεί η σχολική αποτυχία με όλες τις σοβαρές κοινωνικές και ψυχικές διαταραχές που αυτή συνεπάγεται (χαμηλή αυτοεκτίμηση, απόρριψη, διαταραχές διαγωγής και άλλα). Το Α’ τεστ προτείνεται από την Ελληνική Παιδιατρική Εταιρεία να γίνεται προληπτικά σε όλα τα παιδιά πριν αρχίσουν το σχολείο, όπως γίνεται σε όλες τις σύγχρονες ευρωπαϊκές χώρες.

4) Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής (απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας). Το πρόγραμμα δημιουργήθηκε, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως οδηγός, ώστε να εκπαιδευτούν τα παιδιά με δεξιότητες οι οποίες θα τα βοηθήσουν να διαχειρίζονται τη συμπεριφορά τους με θετικό τρόπο. Ολοκληρώνεται μέσα σε 16 συναντήσεις οι οποίες διαδραματίζονται σε ένα σενάριο παραμυθιού (προσαρμοσμένο σε κάθε ηλικιακή ομάδα), το οποίο μέσα από τους ήρωές του μιλάει για σκέψεις, συναισθήματα και συμπεριφορές, διδάσκει δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, ενισχύει τη θετική συνομιλία με τον εαυτό και τη δεκτικότητα σε διαφορετικές ιδέες. Μέσα από παιχνίδι, αφηγήσεις, ζωγραφική και διάλογο τα παιδιά οδηγούνται να κατανοήσουν τη συμπεριφορά τους, να μάθουν να απολαμβάνουν σωστά την επιτυχία τους και να εκμεταλλεύονται εποικοδομητικά την αποτυχία τους, αποδίδοντας σε αυτή ρεαλιστικό νόημα. Με αυτόν τον τρόπο ανοίγουν νέους δρόμους που προάγουν την ψυχική υγεία.

5) Λογοθεραπευτική Στήριξη: Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που ειδικεύεται στις διαταραχές του λόγου, της ομιλίας, της φωνής τόσο στο επίπεδο της πρόληψης όσο και στο επίπεδο της διάγνωσης και της θεραπείας. Όπως είναι γνωστό, ο λόγος αποτελεί θεμέλιο της γλωσσικής και μη γλωσσικής επικοινωνίας του παιδιού, τόσο με την οικογένεια όσο και με την κοινωνία γενικότερα. Είναι καθοριστικός παράγοντας στη γνωστική, ψυχοκοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού. Για τους λόγους αυτούς στις δραστηριότητες του ΚΔΑΠ συμπεριλαμβάνεται και η λογοθεραπεία. Οι συνεδρίες λογοθεραπείας θα είναι ατομικές και θα γίνεται αξιολόγηση των χαρακτηριστικών του ατόμου τα οποία μπορεί να έχουν προκαλέσει κάποια ανησυχία στους γονείς με τη χρήση επιστημονικών εργαλείων. Ακολουθεί συζήτηση και επεξήγηση των ευρημάτων με στόχο να σχηματιστεί ένα πλάνο αντιμετώπισης με σκοπό να στηριχθούν τα παιδιά και οι γονείς τους.

Στις δράσεις αυτές θα συμπεριληφθούν και εκπαιδευτικά σεμινάρια καθώς και διαλέξεις από συμβούλους του ΚεΣυΠΕ.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει