Νυχτερινή διαδρομή με το τρενάκι του Πηλίου

Νυχτερινή διαδρομή με το τρενάκι του Πηλίου

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας και η ΕΚΠΟΛ σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ διοργανώνουν νυχτερινή διαδρομή με το τρενάκι του Πηλίου «Μουτζούρης», με αφορμή τον εορτασμό της επετείου συμπλήρωσης 110 χρόνων της σιδηροδρομικής γραμμής Λεχώνια Μηλιές (1903-2013). Η εκδήλωση αυτή θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα στις 19 Αυγούστου 2013 ώρα 18:00. Κατά την έναρξη της διαδρομής από τα Λεχώνια ο Χορευτικός Όμιλος Άνω Λεχωνίων θα χορέψει παραδοσιακούς Πηλιορείτικους χορούς. Η διαδρομή θα καταλήξει στις Μηλιές όπου έχει προγραμματιστεί στις 21.00 συναυλία με την Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας από τον Εξωραϊστικό Σύλλογο Μηλεών. Στη συναυλία θα συμμετέχει ο Αντώνης Ρέμος, όπως επίσης και οι Μπάμπης Τσέρτος, Ειρήνη Τουμπάκη και Απόστολος Μόσιος

Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να προμηθευτούν εισιτήρια για τη διαδρομή, από τα γραφεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Βόλο (δ/νση: Δημητριάδος-Μαυροκορδάτου, τηλ.2421039723) και θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν τη συναυλία σε προνομιακή τιμή. Θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας, λόγω των περιορισμένων θέσεων στο τρενάκι και του μεγάλου ενδιαφέροντος ζήτησης εισιτηρίων.

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κ. Αγοραστός και ο πρόεδρος της ΕΚΠΟΛ και πρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Πηλιορειτών κ. Κ. Χαλέβας δήλωσαν ότι αυτή είναι άλλη μία εκδήλωση που στοχεύει στην τόνωση της τουριστικής κίνησης στην περιοχή μας, αλλά και τη γνωριμία των νέων παιδιών με ένα τόσο σημαντικό στοιχείο της πολιτιστικής μας φυσιογνωμίας της περιοχής μας, όπως το τρενάκι του Πηλίου.

Για το τρενάκι……

Το τρενάκι του Πηλίου υπήρξε δυναμικό στοιχείο πολιτισμού και ανάπτυξης και σημάδεψε έντονα την ιστορία και το περιβάλλον του τόπου. Για 76 ολόκληρα χρόνια (1895-1971) σκαρφάλωνε το Πήλιο μεταφέροντας ανθρώπους και εμπορεύματα και συνέβαλε καθοριστικά στην αλματώδη ανάπτυξη της πόλης και της περιοχής. Κατασκευαστής του, με φορέα εκμετάλλευσης την Εταιρεία Θεσσαλικών Σιδηροδρόμων, ήταν ο Ιταλός μηχανικός Εβαρίστο Ντε Κίρικο, πατέρας του διάσημου ζωγράφου Τζόρτζιο Ντε Κίρικο. Ο Εβαρίστο Ντε Κίρικο με πολλή γνώση και φαντασία και χρησιμοποιώντας ντόπιους τεχνίτες, σχεδίασε και κατασκεύασε ανάμεσα στις πλαγιές και τους ελαιώνες του βουνού των Κενταύρων, μία από τις ωραιότερες σιδηροδρομικές γραμμές του κόσμου, πλάτους 60 εκατοστών, ένα έργο που θα θαυμάζεται πάντα για την υψηλή αισθητική, την μορφολογική του αρμονία και την κατασκευαστική του τελειότητα.

Στις 16 Δεκεμβρίου 1894 άρχισαν οι εργασίες χάραξης και κατασκευής της γραμμής και στις 12 Οκτωβρίου του επόμενου έτους εγκαινιάστηκε το τμήμα Βόλου Λεχωνίων, μήκους 13 χλμ., με μια σιδερένια γέφυρα στο χείμμαρο Άναυρο και την πρώτη στην Ελλάδα γέφυρα από οπλισμένο σκυρόδεμα στον χείμμαρο Βρύχωνα, έξω από τα Λεχώνια. Στα 1903 ολοκληρώθηκε η επέκταση της γραμμής μέχρι τις Μηλιές. Η γραμμή Λεχωνίων Μηλεών μήκους 16 χλμ. περίπου, ήταν ένα πολύ δύσκολο τεχνικό έργο, με πολλές γεφυρώσεις (6 πέτρινες γέφυρες δίτοξες, τρίτοξες, τετράτοξες, μία πεντάτοξη και μία μεταλλική), τοίχους αντιστήριξης, σήραγγες, αντερείσματα, εναέριες πεζογέφυρες κλπ. όλα αριστουργήματα αρχιτεκτονικής σύλληψης και κατασκευής, τέλεια εναρμονισμένα με το περιβάλλον, που αντιπροσωπεύουν το ύφος και την αισθητική μιας εποχής, όπου η τεχνική ήταν απόλυτα συνταιριασμένη με την ευαισθησία

Ο πρόεδρος της ΕΚΠΟΛ

Κων/νος Χαλέβας

Μπορεί επίσης να σας αρέσει