Ο Π. Μουτσινάς για την χάραξη αιγιαλού,παραλίας και παλαιού αιγιαλού στο Μαλάκι

ΕΡΩΤΗΣΗ του Βουλευτή Μαγνησίας Πάρι Μουτσινά σχετικά με την χάραξη αιγιαλού,παραλίας και παλαιού αιγιαλού στο Μαλάκι Ν. Μαγνησίας

«Προβλήματα από την χάραξη παλαιού αιγιαλού στον οικισμό Μαλάκι»


«Προβλήματα από την χάραξη παλαιού αιγιαλού στον οικισμό Μαλάκι»


Προβλήματα από την χάραξη παλαιού αιγιαλού στον οικισμό Μαλάκι

«Προβλήματα από την χάραξη παλαιού αιγιαλού στον οικισμό Μαλάκι»

«Προβλήματα από την χάραξη παλαιού αιγιαλού στον οικισμό Μαλάκι»

κ

Θέμα: «Προβλήματα από την χάραξη παλαιού αιγιαλού στον οικισμό Μαλάκι»

Το Ελληνικό Δημόσιο προέβη για πρώτη φορά στη χάραξη αιγιαλού, παραλίας και παλαιού αιγιαλού στο Μαλάκι του Ν. Μαγνησίας το έτος 2005 (ΦΕΚ Δ΄ 653/2005) που μεταγράφηκε ως δημόσιο κτήμα, δηλαδή ως ιδιωτική περιουσία του δημοσίου. Η χάραξη καταγράφηκε στο Γενικό Βιβλίο Καταγραφής Δημοσίων Κτημάτων μόλις το έτος 2010.

Η ανωτέρω χάραξη περιλαμβάνει συγκρότημα πολυκατοικιών που κατασκευάστηκε το 1973 στον «παλαιό αιγιαλό» και για πάμπολλους λόγους μπορεί να θεωρηθεί αβάσιμη και ανεπιτυχής. Ενδεικτικά αναφέρονται οι παρακάτω λόγοι:

-Υπάρχουν νόμιμα μεταγεγραμμένοι τίτλοι των δικαιοπαρόχων των σημερινών ιδιοκτητών, που ανάγονται έως το έτος 1917, ενώ ο παλαιότερος προκτήτοράς τους αναφέρεται σε συμβόλαιο γείτονα του έτους 1881.

– Για την ανέγερση των ανωτέρω οικοδομών έχουν εκδοθεί από την Πολιτεία άδειες οικοδομών, οι οποίες μέχρι σήμερα ισχύουν και δεν έχουν ποτέ ανακληθεί.

– Οι εν λόγω πολυκατοικίες βρίσκονται εντός του οικισμού Μαλάκι,, ο οποίος σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, έχει λιγότερους από 2.000 κατοίκους. Δεδομένου ότι οι σημερινοί ιδιοκτήτες, στη συντριπτική τους πλειονότητα, απέκτησαν τις ιδιοκτησίες τους πριν από την εν λόγω χάραξη, θεωρείται δεδομένο ότι βρίσκονται σε «καλή πίστη».

– Νότιο όριο των εν λόγω οικοπέδων αποτελεί η υπερυψωμένη του επιπέδου της θάλασσας Εθνική Οδός Βόλου –Τσαγκαράδας, πλάτους περίπου 10 μέτρων, που εμφανίζεται σε αεροφωτογραφίες και διαγράμματα του Ελληνικού Δημοσίου πριν από το έτος 1936. Πρόκειται, δηλαδή, για δημόσιο έργο νομίμως υφιστάμενο, που σαφώς επηρεάζει το κυματικό πεδίο και τη μέγιστη συνηθισμένη ανάβαση του κύματος. Η δημόσια αυτή οδός παρεμβάλλεται ανάμεσα στο χαραχθέντα αιγιαλό και τη χαραχθείσα ζώνη παραλίας. Είναι ευνόητο πως εάν ο δρόμος αυτός κατακλυζόταν από θαλάσσιο νερό, θα είχε σίγουρα καταστραφεί από τη διάβρωση.

Η Κτηματική Υπηρεσία, παρά τους προφανείς λόγους για τους οποίους μπορούσε αυτεπάγγελτα να προχωρήσει σε επανακαθορισμό αιγιαλού, παραλίας ή παλιού αιγιαλού (παράγραφος 9, άρθρο 5 Ν.2971/2001), ξεκίνησε να αποστέλλει, από τις αρχές του 2012, στους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων των συγκροτημάτων, κλήσεις να απολογηθούν για αυθαίρετη καταπάτηση δημόσιας έκτασης. Στη συνέχεια ακολούθησε η έκδοση, αποστολή και κοινοποίηση πρωτοκόλλων αποζημίωσης αυθαίρετης χρήσης. Τα σχετικά ποσά των πρωτοκόλλων καταλογίστηκαν από την Κτηματική Υπηρεσία εις βάρος όχι μόνον των σημερινών ιδιοκτητών, αλλά και των προκατόχων τους μέχρι τη συμπλήρωση πενταετίας (έτη 2007-2011) ανεβάζοντας τον αριθμό των θιγόμενων οικογενειών, περίπου σε 400.

Επειδή η εξώθηση σε δικαστική διαμάχη με το Ελληνικό Δημόσιο 400 οικογενειών (που είναι ή υπήρξαν πρόσφατα ιδιοκτήτριες μικρών κατά κανόνα διαμερισμάτων της τάξης των 30 τ.μ. και πολλές από τις οποίες έχουν περιορισμένη οικονομική δυνατότητα) οι οποίες εξαναγκάζονται να υποβληθούν σε ανάλωση των οικονομιών τους ή να δανειστούν για να καλύπτουν δικαστικά έξοδα και δαπάνες (σύμφωνα με τον Ν.4092/2012 για το παραδεκτό της άσκησης ένδικων βοηθημάτων κατά πρωτοκόλλων αποζημίωσης Κτηματικών Υπηρεσιών απαιτείται πλέον η προκαταβολή του 20% της καθορισμένης αποζημίωσης), πιθανότατα δεν θα ήταν αναγκαία, εφόσον είχαν εφαρμοσθεί οι διαδικασίες που προβλέπονται από την υφιστάμενη νομοθεσία (Ν.2971/2001),

Επειδή με τις ενέργειές της η Πολιτεία εμφανίζεται να επιδεικνύει προς τους πολίτες αδιαφορία και αποκλειστικά εισπρακτικό χαρακτήρα, αντί να επιδιώκει την αναβάθμιση του Δημόσιου Τομέα με ορθολογικές ενέργειες,

Επειδή πιθανότατα θα επιβαρυνθούν ασκόπως οι Κρατικές Υπηρεσίες με πάμπολλες δικαστικές υποθέσεις επιτυγχάνοντας το ίδιο αποτέλεσμα που θα μπορούσε να έχει η επαναχάραξη του παλαιού αιγιαλού στην περιοχή και συγκεκριμένα με 400 περίπου υποθέσεις ανακοπών κατά πρωτοκόλλων αποζημιώσεων, με 250 περίπου υποθέσεις ανακοπών κατά πρωτοκόλλων διοικητικής αποβολής, με 250 περίπου ποινικές υποθέσεις (αυθαίρετης χρήσης), με 250 περίπου αστικές υποθέσεις αναγνώρισης κυριότητας των θιγομένων και με αρκετές αιτήσεις ακύρωσης ενώπιον του Σ.τ.Ε.,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Τι μέτρα θα πάρει ώστε να ανακληθούν οι εσφαλμένες, άσκοπες και άστοχες ενέργειες, και να προχωρήσουν οι νόμιμες διαδικασίες για την επαναχάραξη του παλαιού αιγιαλού στην θέση Μαλάκι;

Ο ερωτών βουλευτής

Πάρις Μουτσινάς

Μπορεί επίσης να σας αρέσει