Υπουργείο Εργασίας: «Κύρια προτεραιότητα η βελτίωση της ποιότητας στο χώρο της κοινωνικής ασφάλισης»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ την ανακοίνωση, όπως έφτασε στο e-Volos.gr:

Απάντηση του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης σε Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων οι βουλευτές Μαγνησίας, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος και Δανάη Τζήκα-Κωστοπούλου, σχετικά με την εξυπηρέτηση των πολιτών από τους ασφαλιστικούς φορείς μέσω ΗΔΙΚΑ

Απαντώντας στην με αρ. πρωτ. 1245/27-3-2015 ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων οι βουλευτές Μαγνησίας, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος και Δανάη Τζήκα-Κωστοπούλου, για την ανεπαρκή εξυπηρέτηση των πολιτών σε θέματα πληροφόρησης σχετικά με την πορεία αιτημάτων τους στους ασφαλιστικούς φορείς (συντάξεις, εισφορές, ρυθμίσεις κλπ), λόγω ελλιπούς ενημέρωσης των υπαλλήλων, ανεπαρκούς τεχνολογικού εξοπλισμού και μη διαλειτουργικότητας με την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ), το Υπουργείο θέτει ως κύρια προτεραιότητά του «την διαχείριση και την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας στο χώρο της κοινωνικής ασφάλισης, καθώς και την περαιτέρω ενίσχυση της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης των ασφαλιστικών φορέων», επισημαίνοντας ότι αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την μείωση των γραφειοκρατικών βαρών.

Στην με αρ. πρωτ. 135/27-4-2015 απάντησή του, το Υπουργείο υπογραμμίζει ότι για την βελτίωση της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των πολιτών θα υποβληθούν προτάσεις και από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μεταρρύθμιση του Δημόσιου Τομέα 2014-2020». Επίσης αναφέρει ότι έχει ληφθεί κάθε δυνατή μέριμνα για να επιτευχθεί ο συγχρονισμός μεταξύ των δεδομένων που τηρούνται στα επιμέρους συστήματα των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης και στα κεντρικά πληροφοριακά συστήματα της ΗΔΙΚΑ.

Ειδικότερα, αναφέρεται ότι, τα συστήματα «ΗΛΙΟΣ» και «ΑΡΙΑΔΝΗ» τροφοδοτούνται σε μηνιαία βάση με τα απαραίτητα στοιχεία, ενώ όσον αφορά το σύστημα του «ΑΜΚΑ», αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι του 2015.

Για τα ζητήματα που έχουν ανακύψει κατά την εννιάμηνη λειτουργία του συστήματος «ΑΤΛΑΣ» (το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και το Εθνικό Μητρώο Δικαιούχων Περίθαλψης, που αντικατέστησε την θεώρηση των βιβλιαρίων, και το οποίο είναι συνδεδεμένο με τον ΕΟΠΠΥ) αναφέρει ότι, είναι περιορισμένα σε έκταση και αντιμετωπίζονται από τους αρμόδιους φορείς. Όσον αφορά το υποσύστημα του «ΑΤΛΑΣ» που αποτυπώνει τον χρόνο ασφάλισης από όλα τα ταμεία αρχής γενομένης από το 1994 (προς το παρόν), το Υπουργείο σημειώνει ότι διαθέτει ορθότητα δεδομένων άνω του 95% και παρέχει στους ασφαλισμένους τη δυνατότητα να εντοπίσουν έγκαιρα τυχόν παραλείψεις στο ιστορικό της ασφάλισής τους και να προβούν στις αναγκαίες διορθώσεις.

Τέλος, αναφέρει ότι, στο πλαίσιο του συστήματος «ΑΤΛΑΣ», βρίσκεται σε εξέλιξη η ανάπτυξη υποσυστήματος απονομής συντάξεων για τις 100 συχνότερες διατάξεις απονομής όλων των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, εκτός του ΙΚΑ που διαθέτει δικό του πληροφοριακό σύστημα σε λειτουργία, το οποίο αναπτύσσεται από τον Ιανουάριο του 2015 και αναμένεται να τεθεί σε παραγωγική λειτουργία σταδιακά από τον Ιούνιο του 2015.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει