Φιλόδοξο Σχέδιο Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης για το 2013 ενέκρινε η αρμόδια επιτροπή του Δήμου

Βασικό ζητούμενο για την υλοποίηση του Σχεδίου, η ένταξή του στο πρόγραμμα LEADER

Σχέδιο Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης 2013, παρουσιάστηκε στα μέλη της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης του Δήμου Βόλου, από την Πρόεδρό της κ. Σούλα Μπαρτζιώκα. Στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 13/12/2012 παρουσία του Δημάρχου Βόλου, ο κ. Σκοτινιώτης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι : «Ειδικά στην εποχή της βαθιάς οικονομικής κρίσης, που πλήττει με ιδιαίτερα έντονο τρόπο την περιοχή μας λόγω και της ιδιαίτερης παραγωγικής φυσιογνωμίας της, με την ανεργία κυριολεκτικά να καλπάζει, φαίνεται πως ο τουρισμός αποτελεί τη μόνη ορατή προοπτική που μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην επανεκκίνηση της τοπικής οικονομίας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Είναι προφανές πως δεν βλέπουμε ευκαιριακά την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας, αλλά με σταθερό και μακροχρόνιο ορίζοντα. Γι’αυτό και σχεδιάζουμε σύμφωνα με τις αρχές του αειφόρου αστικού τουρισμού, ο οποίος σέβεται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τη φέρουσα ικανότητα της περιοχής. Σε μια εποχή όπου διεθνώς αλλάζουν οι τάσεις στον τουρισμό και ενισχύεται ο τουρισμός πόλεων – το city break – ο Βόλος με την ευρύτερη περιοχή του έχει όλες τις προϋποθέσεις να αποτελέσει δημοφιλή τουριστικό προορισμό, προωθώντας ακόμη πιο δυναμικά νέες, ειδικές μορφές τουρισμού όπως ο τουρισμός αναψυχής, ο συνεδριακός τουρισμός, ο αθλητικός τουρισμός, ο πολιτιστικός τουρισμός, ο θρησκευτικός τουρισμός, ο γαστρονομικός τουρισμός κλπ.». Παράλληλα, ο Δήμαρχος Βόλου υπογράμμισε με έμφαση την ανάγκη να διαμορφωθεί ένα σχέδιο τουριστικής προβολής που θα παίρνει υπόψη τη ΄μεγάλη οικονομική στενότητα και συνεπώς την ανάγκη να αξιοποιηθεί ορθολογικά το κάθε ευρώ που διαθέτουμε.

Το σχέδιο εγκρίθηκε από την Επιτροπή, αποσπώντας ιδιαίτερα θετικά σχόλια. Η σύνταξή του αποτελεί προϊόν εργασίας της αρμόδιας υπηρεσίας του Δήμου Βόλου, η οποία έλαβε σοβαρά υπόψη τις προτάσεις που κατατέθηκαν από τους σχετικούς με τον τουρισμό φορείς, γι αυτό άλλωστε και αξιολογήθηκε θετικά η προσπάθεια από τα μέλη της Επιτροπής.

Σύμφωνα με τα υπηρεσιακά στελέχη του τμήματος Τουρισμού του Δήμου Βόλου, προϋπόθεση για την υλοποίηση του σχεδίου αποτελεί η έγκριση πρότασης ένταξής του στο πρόγραμμα LEADER, πρόταση η οποία κατατέθηκε ήδη και αφορά κυρίως την οικονομική ενίσχυση για την προβολή του Βόλου και του Πηλίου ως τουριστικού προορισμού.

Σε σχέση με τις αγορές – στόχους για την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη, το σχέδιο προβλέπει δράσεις για την προσέλκυση αλλοδαπών επισκεπτών, οι χώρες των οποίων συνδέονται αεροπορικά με τη Μαγνησία. Στόχος είναι κυρίως το τουριστικό κοινό που εξυπηρετείται με τις χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν δρομολόγιο προς και από το Αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου (VOL). Παράλληλα, στόχο αποτελεί η προσέλκυση ελλήνων επισκεπτών, κυρίως από τις περιοχές Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας, καθώς και τουρίστες που ταξιδεύουν ομαδικά.

Σε σχέση με την προβολή της περιοχής, στο σχέδιο περιγράφονται τρόποι προβολής, ανάμεσά τους, η συνεχής υποστήριξη της υπάρχουσας ιστοσελίδας, η ηλεκτρονική διαφήμιση, η διαφήμιση μέσω τουριστικών εκδόσεων, η συμμετοχή σε εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, η συνεργασία με τους φορείς για συντονισμένη προβολή, η φιλοξενία δημοσιογράφων και τουριστικών πρακτόρων, η εκτύπωση εντύπων κλπ.

Λαμβάνεται επίσης υπόψη και η ανάγκη για την ανάπτυξη και βελτίωση των τουριστικών υποδομών της περιοχής, η ανάγκη της βελτίωσης του Λιμανιού του Βόλου σύμφωνα με το MASTER PLAN, η βελτίωση των συνθηκών στο Χιονοδρομικό Κέντρο των Χανίων, η οδική πρόσβαση στο Πήλιο.

Δράσεις όπως η εκπαίδευση – απόκτηση τουριστικής συνείδησης από τους ίδιους τους κατοίκους του ενιαίου Δήμου Βόλου, συμπεριλαμβάνονται στον άξονα 5 του σχεδίου και μάλιστα η έναρξη της δράσης από τους μαθητές ακόμη των σχολείων, αποτελεί ιδιαίτερα φιλόδοξη και πρωτότυπη προσπάθεια για την τουριστική πολιτική που ακολουθείται στην χώρα μας.

Βασικό σημείο του σχεδίου αποτελεί ότι, για τον σχεδιασμό του ελήφθη υπόψη κάθε συγκριτικό πλεονέκτημα της περιοχής, η μοναδική φύση, το λιμάνι και το αεροδρόμιο, οι χώροι πολιτισμού, οι αθλητικές υποδομές, αλλά και κάθε σημείο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας που προσθέτει πλεονεκτήματα στην περιοχή (π.χ. προτείνει άνοιγμα στον Βιομηχανικό Τουρισμό, υποδεικνύοντας ως βασικό πλεονέκτημα το Μουσείο Πλινθοκεραμοποίας Τσαλαπάτα).

Το Σχέδιο Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης 2013 για το Δήμο Βόλου, αποτελεί την πιο συστηματική προσπάθεια για μία οργανωμένη, συντονισμένη και τεχνικά άρτια συντεταγμένη πρόταση διαμόρφωσης τουριστικής πολιτικής στο πλαίσιο λειτουργίας του Δήμου Βόλου. Η συνεργασία των φορέων και παράλληλα η ένταξη στο πρόγραμμα LEADER και σε λοιπά αναπτυξιακά προγράμματα, θα βοηθήσουν ιδιαίτερα την υλοποίηση του σχεδίου και θα φέρουν απτά αποτελέσματα σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει